Zullen er chemische producten geproduceerd worden?

Hier kun je al velen vragen rondom het Gelijkheids-Geldsysteem vinden. Staat er iets niet bij stel je vraag in het forum hieronder.
Gebruikersavatar
Reginald
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 feb 2009, 00:56
DIP: Ja
Locatie: HERE

Zullen er chemische producten geproduceerd worden?

Bericht door Reginald »

Zullen er nog steeds chemische produkten worden geproduceerd, zoals huidverzorgingsprodukten, in een Gelijkheids Geld systeem?

Het uitgangspunt van deze vraag is dat chemisch per definitie iets slechts is. Kijk eens naar de samenstelling van deze wereld, zelfs de samenstelling van je lichaam - alles bestaat uit chemische stoffen. Alles hier is een scheikundige stof, alles dat op deze aarde bestaat heeft een plek in een scheikundige tabel. En de chemische stoffen gaan in verbinding met elkaar en uit die verbindingen worden nieuwe dingen gevormd. Sommigen hebben we gevonden door verbindingen tussen chemische stoffen te verbreken en zo werden er nieuwe verbindingen gecreëerd en die noemen we dan bijvoorbeeld plastic.

Dus wat is 'natuurlijk'? Natuurlijk is een woord dat vanuit het consumentisme voortkomt - onze drang tot consumeren. We zijn gaan geloven dat chemisch per definitie iets slechts en 'natuurlijk' per definitie iets goeds is. Het zijn etiketjes die we erop geplakt hebben - terwijl alle scheikundige stoffen ook natuurlijk zijn.
Alles is dus in essentie natuurlijk. Als het nodig is zal dat Wat het beste is voor de huid worden geproduceerd in een Gelijkheids Geld Systeem. Maar de huid is een zelf-functionerend levend iets en functioneert dus in overeenstemming met zijn omgeving. Als je dan iets toevoegt aan de huid zoals een verzorgingsmiddel, zal de huid zijn manier van reageren veranderen. Ooit ben ik begonnen met een gezichtscrème - omdat ik begon te geloven dat mijn huid dat nodig had, door advertenties in tijdschriften enzo, niet omdat mijn huid dat aangaf - en nu voelt mijn huid raar en droog als ik geen crème gebruik. Dus eigenlijk heb ik door crème te gebruiken, de behoefte aan crème op mijn gezicht gecreëerd. Dus je zult zien dat wanneer je je huid gewoon zijn gang laat gaan, de huid in de meeste gevallen behoorlijk goed voor zichzelf kan zorgen. En heb je Zelfs geen natuurlijke produkten nodig.

Het bestaan van zulke 'natuurlijke' produkten is met een specifiek doel ontworpen - en geïntroduceerd in onze kapitalistische consumeer maatschappij: het doel: winst maken - voor een paar - en om anderen tot slaaf te maken. Als je liever slaaf blijft van huidverzorgingsprodukten omdat je er waarde aanhecht dan heb je een serieus religieus probleem. Want je hebt de Huidverzorging Godsdienst gecreëerd en dat is er echt eentje die je beter niet kan aanhangen.

Wat de huid van baby's betreft: de baby huid zelf is heel goed in staat voor zichzelf te zorgen zonder allerlei huidverzorgingsprodukten. Ik heb zelf kinderen groot gebracht en ontdekt dat als er een allergische reactie optreedt, dit meestal te maken heeft met iets dat je van buitenaf aanbrengt. Bijvoorbeeld die magische luiers - je weet wel, die je even snel omdoet en vastzet met een plakkertje - sommige baby huidjes reageren daarop. Als je dan overgaat op simpele katoenen luiers is het probleem weg. Het heeft overigens ook te maken met het soort zeep dat je gebruikt.
Natuurlijk zullen we in een Gelijkheids Geld systeem, onze uiterst best doen om te zorgen dat wat het beste is voor allen, ook beschikbaar is. Wanneer een kind huidproblemen heeft zal e r natuurlijk de nodige zorg aan gegeven worden.

Maar aan huidverzorging doen vanuit het uitgangspunt dat je huid zelf niet in staat is om voor zichzelf te zorgen, niet ontworpen is om het beste te zijn voor jou - dat is zelf-sabotage. En ik adviseer om te stoppen met zulk zelf-ondermijnend gedrag.

Auteur: IngridBloemheuvel
Plaats reactie

Terug naar “Veel Gestelde Vragen”