Kan ik mijn vastgoed of bezit doorgeven aan mijn kinderen?

Hier kun je al velen vragen rondom het Gelijkheids-Geldsysteem vinden. Staat er iets niet bij stel je vraag in het forum hieronder.
Reginald
DIP: Ja

Kan ik mijn vastgoed of bezit doorgeven aan mijn kinderen?

Berichtdoor Reginald » 18 Sep 2012, 01:13

In een Gelijkheids Geld Systeem zijn er geen bezittingen die doorgegeven kunnen worden. Je zult wel persoonlijke bezittingen hebben die doorgegeven kunnen worden aan de kinderen, zoals kleding en spullen die je hebt gemaakt. Maar de meeste goederen die je in je bezit had, zullen worden gerecycled, zodat het niet ergens in iemand zijn garage staat te verstoffen of tot een overlast op iemand zijn werf wordt. De dingen van waarde zullen bewaard en hergebruikt worden, maar huizen zullen in niemands bezit komen. Daarom zullen huizen en gebouwen op zodanige wijze verdeeld worden dat het in het voordeel van een ieder is. Het kan zijn dat het huis naar een familielid gaat. Dat zal altijd de eerste keuze zijn wanneer er familieleden zijn die nog geen eigen leefruimte hebben. Dat zal automatisch gaan. Familieleden zullen prioriteit krijgen. Maar er zullen geen belastingen geheven worden op het bezit van een huis. Het is niet zozeer waarde dat wordt overgedragen, want de waarde in een Gelijkheids Geld Systeem is leven.
Lees meer over ingewikkelde zaken, en de vele dingen die zullen veranderen in een Equal Money System. Lees regelmatig over ons in de blog boeken.

Auteur: Sylvia Gerssen

Terug naar “Veel Gestelde Vragen”