wie ben ik?

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Martijn

wie ben ik?

Berichtdoor Martijn » 28 Mar 2009, 01:06

Hoi,

in de loop van mijn leven ben ik gaan geloven dat ik Martijn de Graaf ben. Een persoon van nu 51 jaar. Met allerlei opvattingen, voorkeuren en afkeuren, stemmingen, gevoelens, emoties, oordelen, visies, relaties Die dan door de jaren heen nog veranderen ook. Het blijken illusies te zijn. Hoe ik dat weet? Als ik zelfvergeving toepas blijft er niets van over.
Wat/wie ben ik dan wel? Wat is en blijft hetzelfde "ik"? Dat is hetzelfde "ik" dat in jullie aanwezig is en in al het andere: als ik in de adem ben ipv. in gedachten. Dan deel ik het bestaan met alles en iedereen en ben ik niet in een ego-trip.
In een ego-trip zijn gaat automatisch. Ik wil geen automaat zijn. Het stopt niet vanzelf. Dus om dat te stoppen pak ik mezelf beet en plaats mezelf terug in de adem, en ben ik weer hier in de fysieke realiteit.

Groetjes.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Jozien

Re: wie ben ik?

Berichtdoor Jozien » 28 Mar 2009, 10:08

Dus om dat te stoppen pak ik mezelf beet en plaats mezelf terug in de adem, en ben ik weer hier in de fysieke realiteit.

Ik zou willen toevoegen:
Kijk in zelf eerlijkheid na wat je bent geworden en ervaart als jezelf. Schrijf erover, open een blog,maak een vlog onthul jezelf aan jezelf. Alles van jezelf, waarom komt er een gedachte op? Waarom ervaar ik opeens een energetisch gevoel in mijn buik?
'Leer' van hoe je jezelf hebt geprogrammeert, je kan alleen dat zuiveren door zelfvergeving en zelfeerlijkheid dat wat je onthult aan jezelf, begrijpt en zelfrealiseert voor Zelf.

Vergeef datgne wat je aan jezelf onthult voor Zelf!

Gebruik de adem als een gereedschap, 4 tellen in,hold, 4 tellen uit, hold

Ontwikkel 'common sense' gezond verstand
b.v.
Wat zegt dit over mijzelf als ik zo besta? Wat zegt dit over het bestaan?
Als het in mij bestaat betekent dat deze constructie bestaat in het Hele bestaan.

En zo loop je het proces, werk met wat je begrijpt,realiseert en ziet. Van moment na moment.
You Tube: http://www.youtube.com/user/JozienFokkert
Face World:http://www.faceworldfaceoff.com
Blog:http://jozien-onenessandequality.blogspot.com

IngridBloemheuvel
DIP: Ja

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 30 Mar 2009, 12:55

Heeee Martijn, hoi :)
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

Annemiek

Berichtdoor Annemiek » 03 Apr 2009, 12:01

Hoi Martijn :D

Martijn

Berichtdoor Martijn » 17 Apr 2009, 00:09

Hoi Mensen, dank Jozien.
Over m'n naam, Mar klinkt als maar: maar tijn. Het komt op me over als een zwarte kleverige teer waarin ik vast zit. Het woord "maar" ervaar ik als een bezwaar, een herroepen, zoals in een uitspraak, je spreekt iets uit en dan is er een herroepen, een bezwaar: dit en dat zus en zo, maar...
Ook de interpretatie: het is maar Tijn.
Tijn klinkt voor mij als de klank van ijzer. Een triangel die aangeslagen wordt maar evengoed een zwaard wat uit de schede getrokken wordt. een heldere klank, vluchtig. Mar is zwaarder.

Een tegenstelling dus: zwaar/donker<=>licht/helder
ingehouden<=>klinkend
ernstig<=>speels
bedekt/verborgen<=>open
zwart<=>zuiver
onlust<=>lust
onderdrukte gevoelens/emoties<=>uitbarstende emoties/gevoelens
waarschuwend gerommel<=>bliksem inslag
somber<=>zorgeloos
schuldig<=>vrij
arm<=>rijk
mogelijkheden: als Mar, rammelen aan de fundamenten van de geloofssystemen van ego. Tijn, de flits van het inzicht,
Mar als toegepaste zelfoprechtheid, alles in mezelf onder ogen zien. Tijn als de uitwissende zelfvergeving. Hier zijn Mar en Tijn een samenwerkend koppel, in die hoedanigheid loop ik mijn proces om mijzelf als ego te stoppen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te leven als de tegenstellingen:
zwaar/donker<=>licht/helder
ingehouden<=>klinkend
ernstig<=>speels
bedekt/verborgen<=>open
zwart<=>zuiver
onlust<=>lust
onderdrukte gevoelens/emoties<=>uitbarstende emoties/gevoelens
waarschuwend gerommel<=>bliksem inslag
somber<=>zorgeloos
schuldig<=>vrij
arm<=>rijk

Martijn

Berichtdoor Martijn » 15 Sep 2010, 20:32

allemachtig, ik herken mezelf niet meer, als ik dit stukje lees!
Er is veel in me veranderd, vooral sinds ik de SRA training ben gaan doen. bijna een jaar geleden nou.

Ik ben in augustus een vier weken naar desteni farm geweest en daar ook veel punten in mezelf onder de loep genoemen en zelf vergeven.
Ik ben redelijk stabiel, kan redelijk mijn eigen boontjes doppen voor wat betreft m'n proces. Er komen wel nog steeds gedachten in me op en ik denk ook nog wel steeds gedachten.
Ook heb ik elke dag wel een energetische opwinding van enige duur.
De laatste twee weken heb ik last van m'n tandvlees helemaal rechtsachterin bovenin. Moeilijk om erachter te komen wat het is.
Ik heb de neiging om humeurig te zijn. Ik ontdekte dat ik in de polariteit: depressie tegenover vermaak besta. Maar ik heb 't nog niet helemaal te pakken wat ik precies doe, in m'n houding waarmee ik in het leven sta, wat die tandvleesproblemen veroorzaakt.

Ik ben druk met sub4sub, een activiteit op internet waarbij ik zoveel mogelijk abonnees verzamel voor mijn youtube kanalen. Elke keer vermeld ik: I am one vote for world equality, om dit onder de aandacht te brengen. Vele desteni deelnemers doen het en zo bereiken we grote aantallen mensen en zoemt het principe onophoudelijk rond. Dat is elke dag een stuk werk.

Verder ben ik op het 'subscription forum' uitgenodigd. Waar we naar het desteni inkomsten plan worden toegeleid. Een plan wat educatie in het principe 'eenheid en gelijkheid' combineert met verdienen. Door dit plan kan de verandering zich door de mensheid verspreiden. De verandering van verdeeldheid en ongelijkheid naar eenheid en gelijkheid. Veel video's worden daar gelanceerd, die houd ik zo goed mogelijk bij.

En dan volg ik de video's die desteni deelnemers produceren en die welke van de farm komen zo veel mogelijk, en op facebook volg ik de publicaties van de groep. En ik publiceer zelf wel eens wat, een statement, of iets wat ik vond, een video, of een tekst. En ik schrijf wel commentaren op video's.

Heel af en toe neem ik zelf een video'tje op. Op youtube: MartijndeGraaf1001
En ik heb gesprekjes met mensen, soms n.a.v. mijn afgeschoren haar, over de economie bijv. hoe die als criminele organisatie in de wereld miljoenen slachtoffers per jaar veroorzaakt en over de ontwikkeling van een gelijk geld systeem, waarin mensen allemaal van geboorte tot dood geld krijgen voor de basale levensbehoeften.

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 02 Dec 2010, 21:14

Ik ben hier nieuw - Sylvie Jacobs is de gegeven naam - ik las ergens iemand vernoemen dat de meesten wel spiri of dergelijke waren - van geboorte ben ik niet echt 'afkomstig' uit erg spirituele/geloofsgroepen verbonden - althans geen woorden als God opgedrongen - wel van mijn 6e t/m 18e niet ongaarne naar de kerk gegaan, observeren - wel dieper in de SR zo me de laatste jaren duidelijk werd - de 'metal en black metal' scene daarentegen boeide ;-) me zeer - bands als Alice in Chains, Marduk en Enslaved hehehe.
Een identificatie die werd gemaakt met de achternaam Jacobs op de lagere school = ja knikken kops - begrijp nu dat die mensen 'over mij' zeiden was hun zelfbedrog - niet beter weten (zei 'mijn moeder' dan) dat zij zichzelf in mij zagen? Dit fenomeen heb ik overigens als heftig ervaren, te meer ik niet opstond in mezelf en dus instemde, daarmee de zelfvervullende profetie in gang ging. Ok wat ik nog niet begrijp is de kwestie van de zgn. zelfverloochening dus. :?: Tot zover intro.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 02 Dec 2010, 21:53

'Lo Sylvie, welkom, leuk om dit van je te lezen.
Zelfverloochening, zou dat zijn dat je ipv zelf op te treden je dat overlaat aan mechanismen in jezelf zoals angst, onverschilligheid, hooghartigheid, ik noem maar wat, en zoiets handelt en spreekt dan als vervanger van jezelf omdat je zelf niet weet hoe je in een situatie moet handelen en spreken. Omdat je de woorden daarvoor niet kent b.v., thuis niet meegekregen hebt. Of omdat de emoties in je, die automatisch tevoorschijn komen, door je lichaam razen en je zo in beslag nemen dat je geen leiding kunt geven aan jezelf omdat je niet weet wat je overkomt.

Zodat je niet zelf kunt spreken en handelen waardoor je het gevoel hebt dat je tekort geschoten bent, je schuldig voelt, jezelf veroordeelt, minacht b.v., zodat je aan jezelf twijfelt en weinig zelfvertrouwen hebt.

Zoiets?

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 02 Dec 2010, 22:46

Ha Martijn - haarfijn,

Waarop ik eigenlijk doelde was het waarom - waarvoor - die woorden van het wezen Jezus van zelfverloochening (Luc.) dienden.
Jezus had voorzegd - dit gehoord hebbende ten tijde van die kinder/kerktijd dus - dat men door zelfverloochening achter Hem zou komen, het (nep)leven zou verliezen en daarmee Leven zouden. Ergens klopt ie - aan de andere kant is er nog iets mee. In Desteni 'Jezus en vergeving' las ik over Jezus' slaafzijn, maar ik pak 'm nog niet PRECIES wat ervan in mijn eigen lijn van sloven is.
Dat het mede dingen als onzekerheid is ja.
Hmm: "de woorden daarvoor niet kent", "thuis niet meegekregen hebt"? Woorden is geen kennis van buiten? Ik wil 'thuis' svp niet napraten, SR toch. Enne thuis is het lichaam.
Dat die zelfverloochening mindreacties binnenhield en ik er zo naar kon kijken? Tja ik kan zelf overdenken - wil het bijna weer aan Desteni overlaten om over te schrijven. Dit was nou 'echt' = nep iets voor mij - mezelf niet vertrouwen inderdaad. Scheitziek van geworden. :mrgreen:
Adem is het voedsel voor het lichaam

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 02 Dec 2010, 22:55

Ho correctie - van Jezus' slaaf zijn stond niet in het artikel over vergeving - maar in een over het Witte Licht.

IngridBloemheuvel

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 02 Dec 2010, 23:13

Hoi Sylvie, welkom :)

Zou Jezus niet gewoon gedoeld hebben op het ego verloochenen - dat is wat ik er in lees.

Cool, het is je dus gelukt om DesteniNL weer te openen :)
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

Martijn

Berichtdoor Martijn » 02 Dec 2010, 23:27

ja ik bedoel een situatie dat je in een gesprek verwikkeld raakt met en mens die bv emotioneel is en dat je geen idee hebt hoe je moet praten omdat er vroeger thuis nooit emotionele gesprekken gevoerd werden maar alles onderdrukt werd. Je hebt dan ook niet de woorden die voor zo'n gesprek nodig zijn.
Bv. woorden als: dat pik ik niet van je , of, je hebt 't over mij maar kijk 's naar jezelf, in geval van een conflict

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 03 Dec 2010, 11:58

Hoi Ingrid,

Thnx. Ja, het was ten tijde van die weken van de hacking - wat ik al dacht - ik vergeef mezelf de gedachte/angst dat Desteni site gehackt kan worden - wel me zelf vertrouwen en zelf dingen overdenken - of gewoon even niet kennisjunken en ademen - kwam daardoor weer 'goed' in beeld :roll:

Daar hou ik het ook op dat het het verloochenen van de ego van de mind is. Andere kant - wet van balans - gevolg daarvan die reactieformaties binnenin niet echt uitweg vond - tot Desteni ZV + ZC = ZO - en gaan we nu zeker weten hoe een en ander in mekaar is gestoken.

Hoi Martijn,
Praten hoeft voor mij niet zozeer = meestal = praten als afweer. Bijv. over mensen inderdaad die emotioneel waren 'door mij' en hun mindreactie (gevoel/gedachte) koste wat kost bij mij neer wilden leggen - ik spiegelde ze - hoe moest ik daar in 's hemelsnaam mee omgaan - wat zeg je als je 'geleerd' hebt dat 'respect' voor anderen en vooral ouderen het belangrijkst is - niets aaagh - what a dipshit - zeker als die zgn. belangrijke (dikkebuikenmanifestaties) anderen hun dingen nog veel meer onderdrukken dan ik in bepaalde tijden. Of ik onderdrukte het niet en leefde het uit - ook dan is het commentaar niet van de lucht als men de gelegenheid kreeg om zich zo ook te kunnen ontladen. Zo.

Emotionele gesprekken zijn ontladingen van de mind, die werden m.i. 'thuis gelukkig' vermeden - over gevoelens/emoties praten is zinloos, zelfs zo verwarrend dat er niet meer 'uit' te komen is - zelfvergeving + correctie de enige oplossing is - ben dus blij dat geen van twee moeizame contacten ontaard is - vergeven, vegeven, vergeven - slechts als teerpunten heb gezien t.a.v. mezelf en wetende 'ik mis iets' en/of 'er mist iets in het algemeen' - aan ongelijkheid te wijten - danzij Desteni's duidelijkheid in dimensionele zaken nu - tuurlijk niets menselijks vreemd.

Zoiets?! :|
Laatst gewijzigd door Sylvie op 21 Dec 2010, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 03 Dec 2010, 13:15

HELDER!

Terug naar “Stel jezelf voor”