Sylvie

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Sylvie
DIP: Ja

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 03 Jan 2011, 10:52

Alias Sylvatica (fagus sylvatica betekent beukenboom Lat.). Om zelf (financieel) stabiel te zijn werk ik sinds een jaar - betaald dus - als facilitair medewerkster op beurzen; daarnaast 'watergids' ik - onbezoldigd - om precies te zijn begeleid ik natuurexcursies voor lagere schoolkinderen (biologieles) in een dorp verderop. Ik ben in een m/v-scenario d.w.z. ik woon samen, deel huis en inkomen, (gestart) omdat het hem aan een huis ontbrak en mij aan inkomen. 'Vriendjes' was de afspraak, platonisch, maar alla anders verlopen...

"Hoedanook, dit zeggende – draaide het helemaal niet zo uit zoals ik het mooi had gepland in mijn hoofd. Dat doet het zelden totdat je begrijpt hoe je structurele resonantie je brengt naar een bepaalde relatie die jou weerhoudt van jezelf te begrijpen." Perspectief van Andrea

Wiskunde begrijp ik, dus de Destenitaal en met wiskunde bewijzen kan ik mezelf begrijpen. Waar mensen het gebruikelijk over hadden/hebben (diarree) begreep ik eerst vaak niet v.v... :ugeek: Love the silence
Laatst gewijzigd door Sylvie op 04 Jan 2011, 21:55, 5 keer totaal gewijzigd.
Adem is het voedsel voor het lichaam

Martijn

Re: Sylvie

Berichtdoor Martijn » 03 Jan 2011, 13:01

hoi Sylvie, bedankt voor je introductie. Is 'hij' ook geïnteresseerd in Desteni?
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 03 Jan 2011, 17:38

Goeie vraag. Heb ik 'hem' vanmiddag dan ook maar eens 'op de man af' gevraagd en zijn antwoord is: "Niet heel erg." Hmmm da's precies mijn punt/vraag: "Hoe doen jullie dat bijv. als 'je partner' (nog) niet aan het proces van zelfvergeving gaat staan? Of moet dat niet uitmaken?" Ik vind 't pittig. Hij vond het wel fijn te lezen dat hij niet van mij hoeft te houden, aldus Bernard's deductie, ook voor mij ook een enorme opluchting dat ik dat niet echt doe "van hem houden". Lol. Af en toe dwing ik hem Desteni teksten te lezen...
Nou ja, da's waarom ik op het forum ben gekomen - iedereen in mijn fysieke omgeving wil/schijnt met andere dingen bezig te blijven/zijn. Toen de laatste hoop ;) - een vriendin behaupte te willen blijven denken in mannetje-vrouwtje/relatie/liefde wist ik, ho stop, ik moet alleen met mezelfintimiteit-oprechtheid aan de slag. Dûh
"Aangezien de overdracht van overlevingtechnieken van haar vader in haar rechter SCHOUDERpunt ondergeschikt blijft, krijgt ze ongetwijfeld relaties met mannen, die op haar vader lijken om haar Systeem van Overlevingskunsten in beide SCHOUDERpunten compleet te maken." SR - Deel 2 - Fase 5
Laatst gewijzigd door Sylvie op 03 Jan 2011, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 03 Jan 2011, 19:06

het proces is sowieso pittig maar als je samenleeft wordt het nog 's geïntensiveerd. We zijn allemaal alleen in ons proces, ook als je partner wèl bij Desteni betrokken is.
Mijn vriendin met wie ik alleen de (meeste) weekends samen doorbreng, heeft niet zoveel op met Desteni. Ze doet wel Zelfvergevingen en ze wil geen dingen laten bestaan die Zelfonoprecht zijn. Dus ze is toch in proces.
Zoals je zegt, Zelfintimiteit/-oprechtheid is waar je mee bezig bent, met wie of waar je ook bent.
Waar heb je die quote vandaan?

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 03 Jan 2011, 19:40

Dankje. Pittig ok - al een ook - maar kun je misschien uitleggen wat als je samenleeft waarom dat het nog 's wordt geïntensiveerd svp? En in mijn ogen is het voor beiden makkelijker als de ander ook meedoet of is dat een illusie 'in mijn ogen'? Daarom Winged - Zelfintimiteit Onderzoeken voor mij zo belangrijk was te vertalen - te onderzoeken, ik nu meer weet in welke positie mijn huisgenoot verkeert (als ik); hij zegt nl. weinig tot niets.
Gezien ik niet echt geloofde in liefde/relatie/intimiteit als sex als werkelijk - nu alleen zeker weet, het is niet werkelijk - weet ik niet wat moet samenleven intensiveren. Als samenleving in het groot?

Hé, ik lees net in forum Stappen voorbij dit leven < Zelfvergeving < 'Iemand in je plaatsen' -gaaf! Eens kijken...

Quote uit Structurele Resonantie – Deel 2 – Fase 5

Martijn

Berichtdoor Martijn » 03 Jan 2011, 23:28

jij bent lekker bezig! Intensiever omdat iemand met wie je samenleeft jou vrij snel spiegelt, in woorden/gedrag. Als je dat uit de buitenwereld gespiegeld moet krijgen gaat daar meestal veel meer tijd overheen.
Heb je iets gevonden bij "iemand in je plaatsen"?

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 04 Jan 2011, 17:02

Wat betekent "jij bent lekker bezig!" - 'n reactie of 'n antwoord? Ten tweede - geïntensiveerd als gecomprimeerd in de tijd, ok snap ik dan - dankje voor bondige uitleg. Had ik even nodig.

Mijn rechteroog: kwestie: zelfonderdrukking - wat is het dat ik niet accepteer van mij wat ik zie in hij - zelfoordeel - onderdrukken zelfintiem te zijn enz. Winged
Laatst gewijzigd door Sylvie op 04 Jan 2011, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 04 Jan 2011, 17:39

ik bedoelde, stappen die je zet, lezen, communiceren

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 04 Jan 2011, 18:48

Stap 'gevonden' die ik miste (mist=wazig zien/niet doorzien) - na eeuwenlang vastzittend in de spiegel naar mijn gevoel;-) - PRAKTISCHE OPLOSSING - 'hem of iemand in mij als mij plaat sen' en .. ja zelfvergeving toepassen tot het gedaan is met reacties. Nounou staaltje van ziende blinde 'mens/bewustzijn'..
Laatst gewijzigd door Sylvie op 04 Jan 2011, 20:23, 3 keer totaal gewijzigd.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 04 Jan 2011, 18:57

woooow! Mooi hoe je zoiets oppakt

IngridBloemheuvel

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 04 Jan 2011, 20:07

cool Sylvie!
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 23 Aug 2012, 16:20

Test 1 2 3 . Ik begin bijna met SRA2 - Structurele Resonantie Uitlijning jaar 2.

Terug naar “Stel jezelf voor”