even voorstellen en paar vragen stellen

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Miranda
DIP: Ja

even voorstellen en paar vragen stellen

Berichtdoor Miranda » 02 Sep 2012, 21:51

Hallo,

Mijn naam is Miranda de Haas, ben geboren op 20-12 (jaja!) 1970. Ik woon samen met dochter Anna, zij is 6.

Ik weet niet meer precies hoe ik bij Desteni gekomen ben. Via internet in ieder geval. Of wordt hier bedoeld wat ik hiervoor heb gedaan in mijn proces :D Heel veel spirituele boeken gelezen totdat ik het spuugzat was en op mijn eigen Zelf ging varen. 1 jaar Academie Integrale Menswetenschappen SPSO, Spiegelogie, veel innerlijk werk, 3e,4e,5e dimensie. Transpersoonlijke ervaring, eenheidsbewustzijn. Geen behoefte om in vorige levens te kijken.

Ik sta voor het gelijkheids-geldsysteem en voor wereld-gelijkheid omdat ik weet dat het mogelijk is om in harmonie met elkaar (dier,mens,natuur) te leven. Ik kreeg ergens in mijn leven het idee dat ik daar ook vandaan kwam.
Toen ik als klein meisje in de gaten kreeg dat er "geld tekort" was in de wereld was ik stom verbaasd dat "men niet gewoon geld bij drukte", het werd toch gewoon gedrukt op een machine?! Dan kon je ook wel weer bij drukken...
Ik sta voor dit gelijkheids-geldsysteem- en wereld omdat ik iedereen gun wat ik mezelf gun. Samen spelen/samen delen. Ik ben geboren in een welgesteld ondernemers gezin en zag door de jaren heen dat ons gezin steeds mooier en groter gingen wonen, met alle bijbehorende luxe, terwijl de werknemers van mijn vader kleiner bleven wonen met minder luxe. En dat klopte niet vond ik.
Mijn begrip van hemel op aarde; die ben ik op dit moment even kwijt.

Ik heb een paar video's bekeken, niet speciaal een die mij aanspreekt. Dat had ik meer met de artikelen die geplaatst worden op de Nederlandse site en de blogs van anderen, met name die van Ingrid Bloemheuvel.

Mijn vragen aan jullie;
- Ik sta te popelen om een dagelijkse blog te gaan schrijven. Ik kan dit gewoon gaan starten toch? Hoe bepaal ik de tijdsduur van dit proces? ik mag verwijzen naar deze site toch in mijn blog?
- Hebben jullie tips en adviezen voor mij; wat zou ik moeten weten?

Alvast bedankt!

Een fijne groet,
Miranda

Reginald

Re: even voorstellen en paar vragen stellen

Berichtdoor Reginald » 03 Sep 2012, 01:24

Hoi Miranda,

Welkom op dit forum en bedankt voor je introductie!

Je kunt inderdaad gewoon starten met het schrijven van blogs. En je kunt zelf bepalen waar en hoe. De meeste mensen gebruiken blogspot.com of wordpress.com. Welke je fijner vindt zal je op ten duur pas merken. Blogspot is wat vrijer qua censuur.

De tijdsduur van het process, tja, HET process is pas klaar als elke cel in éénheid en gelijkheid leeft. Wat betreft je eigen persoonlijke process raad ik aan te beginnen met de 'Zevenjarige Reis'. Hierin schrijf je elke keer een blog dat bij elkaar opgeteld 7 jaar zou zijn. In het begin zal er een stortvloed zijn van vele zaken dus de eerste 'weken' zal het wel hard gaan. Je mag inderdaad gewoon verwijzen naar de websites, blogs etc. Graag zelfs!

Tips en Trucs:
Belangrijk is om eerst een relatie te ontwikkelen met jezelf. Besteed bijvoorbeeld aandacht aan de vraag: Wie ben ik als Zelf-Vergeving? Wie ben ik als Leiding-Gevende principe? Wie ben ik als Leven? etc etc. Dit zal je enorm helpen met alles wat je schrijft.
Ik raad zelf altijd aan om gewoon te schrijven over de basis zaken die wij eigenlijk bespreken, zodat iedereen dit middels, zelf-onderzoek ook werkelijk gezien heeft voor zichzelf. Zodat het niet slechts blijft bij kennis en informatie, maar vanuit een werkelijke realisatie uiteindelijk geuit kan worden.

Waarschijnlijk hebben andere forumgebruikers misschien meer tips voor je.

In iedergeval top dat je hier bent!

Reginald
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook

Ann

Berichtdoor Ann » 03 Sep 2012, 05:59

hey Miranda! :)

Wat is spiegelogie? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

haha en ik had net hetzelfde als jij! Ik zei ook altijd: waarom drukken ze niet gewoon wat geld bij om aan de arme mensen te geven. Mijn moeder zei dat: nee dat kan niet. Ik zei dan: waarom niet? Ze drukken het maar gewoon af en vergeten de rest van dat gedoe wat erbij hoort.
:P

Het is absurd dat vele mensen op de aarde weinig verdienen terwijl ze keihard werken, terwijl sommigen miljoenen krijgen voor jobs die niets toevoegen aan de maatschappij, en vaak uitgeoefend worden om hun eigen ego (competitie) te voeden enzo... Neem nu als voorbeeld David beckham. Die gast heeft tientallen auto's, supergrote kasten van huizen... En wat doet die? Achter een bal aankrossen, en wat modellenwerk enzo. Terwijl er mensen zijn die 12 uur per dag liggen af te zien in een fabriek en nauwelijks genoeg verdienen om hun eten te kunnen betalen. Die shit moet echt stoppen.

Cool dat je een blog wil gaan schrijven:) Dusja, gewoon starten. Er is geen tijdsduur op dit proces, tis gewoon iets wat je doet, jezelf doorspitten en veranderen, proberen samen dit systeem te veranderen enzo. Niemand weet of het er komt en hoe het er komt. Tis belangrijk dus dat je niet gedreven wordt door fantasie of hoop, want vroeg of laat val je, sowieso. Het is de bedoeling dat je jezelf drijft, zodat wat je doet stabiel blijft ALTIJD, en niet afhankelijk van factoren buiten jezelf. Jezelf veranderen enzo, is enkel echt als je het leeft en doet voor jezelf ten eerste, en voor ons hele bestaan natuurlijk ook maar het mag niet afhankelijk zijn van andere mensen. Want als die dan opgeven, ga je zelf ook opgeven. Maar dat zjin dingen die je sowieso wel zal realiseren :) Misschien doe je dat nu al.
En tuurlijk mag je verwijzen naar deze website, das juist goed:) Kunnen meer mensen elkaar vinden. Ik doe dat ook altijd op al mijn website. Wel naar het Engelstalige forum en equal money artikels enzo. Soms naar videos and blogs van mezelf of anderen.

Advies: have patience:) Doorneem de info op het engelstalig forum en hier stap voor stap. En dat zal veel helpen. Voor bepaalde vragen kan je gewoon "search" gebruiken daar, woord intypen dat bij je vraag hoort, en zo kom je op topics van mensen met gelijkaardige vragen.

sylvia

Berichtdoor sylvia » 03 Sep 2012, 08:30

Hoi Miranda, welkom op het forum!

Wat een blog betreft gewoon gaan schrijven en wanneer je nog wat onzeker bent dan kun je eerst nog onze blogs lezen en dan gewoon starten. Ondertussen is het raadzaam om het materiaal wat voorhanden is door te gaan spitten zodat je makkelijker jezelf onder de loep neemt in je blogs/proces. Bij twijfels kun je altijd op het forum je vragen stellen. Succes.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 03 Sep 2012, 08:58

Hallo Miranda. leuk dat je hier bent.
Blogs schrijven, steeds over: wie ben ik/was ik in een situatie. Wat dacht ik, wat voelde ik, hoe reageerde ik.
Ben je al bekend met zelfvergeving?
Ik was ook een tijd bezig met allerlei spiritualiteit, ik zat video's op youtube te kijken van mooie afbeeldingen van 'aartsengelen' en 'meesters' toen ik het hoofd van Sunette ertussen zag staan. Dat was wel niet zo'n mooi plaatje (sorry Sunette, lol) maar ik was wel geïntrigeerd wat iemand dan te zeggen had met enkel maar een hoofd in beeld temidden van al dat 'moois'. De integriteit die uit die video's sprak en de directheid van de taal hadden m'n aandacht en niet lang daarna ging ik aan het forum deelnemen. Dat is zo'n 5 jaar geleden.
Ik schrijf vrijwel elke dag sinds we begonnen met de 'journey to life' blogs. http://martijndegraaf1001.wordpress.com/ een nuttige manier van kijken naar mezelf vind ik: mezelf te zien bestaan als een verzameling personages en subpersonages die mekaar afwisselen. Ik onderzoek dan waarom ik niet mezelf in een situatie ben maar in een personage verander en die laat bepalen wat ik zeg en hoe ik praat. Er zit uiteindelijk steeds een of andere angst achter. dat pak ik dan aan met de Desteni tools.

De economie moet nodig op de schop inderdaad. Ik heb voor Desteni al gezocht naar alternatieven en deel genomen in een LETS kring. Het gelijkheids geld system is de meest ingrijpende en effectieve oplossing die ik ken om het leven op aarde in ere te herstellen. Als tussenstap daarheen steun ik het idee van een basisinkomen. Zolang we zelf nog niet politiek aanwezig zijn steun ik de SOPN, een partij die veel aan het daglicht brengt wat tot nu toe verborgen is gehouden.

Zit je ook op facebook? https://www.facebook.com/MartijndeGraaf1001 daar vind je de rest van ons ook. b.v. hier: https://www.facebook.com/groups/326696524041028/ en https://www.facebook.com/groups/276359669072573/
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

mikelammers

Berichtdoor mikelammers » 03 Sep 2012, 10:02

Hoi Miranda,

Cool je hier te zien

Mike.

Miranda

Berichtdoor Miranda » 03 Sep 2012, 10:53

Dank allemaal voor jullie reactie en adviezen, zo snel ook! Ik waardeer het enorm. Mijn blog zal vanzelf wel gaan verschijnen.

De vraag van Ann; wat is Spiegelogie? en van Martijn; of ik bekend ben met Zelf-vergeving? kan ik samenvatten in 1 antwoord;

Spiegelogie; het oefenen in onvoorwaardelijk steunen van elkaar middels een fanclubspel. Iedere week komen de fans zo'n 2 uur bij elkaar en volgen het fanclubspel. Je kan gevoelsbestellingen plaatsen en materiële wensen, je kan een krachtcentrale doen voor schijnbaar onmogelijke situaties, een dankbaarheidsoefening, je benoemt elkaars positieve eigenschappen en we doen de vergevingsoefening. Er is geen moeten, je mag komen of niet, of wegblijven. Alles onvoorwaardelijk, geen discussies of vragen. Het fanclubspel komt uit Amerika en is gebasseerd op een Cursus in Wonderen.
Ik heb dit zo'n 1.5 jaar gedaan en het werkte niet meer voor mij, vooral de gevoels- en materiële bestellingen; ik heb alles al wat ik nodig heb, dat zit in mijzelf. Kon dus niet doen alsof ik iets niet had.

Martijn; ook ik zit in een LETS-kring en steun de SOPN. Heb ook heel even in een Equi-kring gezeten wat sterke overeenkomsten heeft met Equal-money. Equi is helaas "opgelost".

Een fijne groet,
Miranda

IngridBloemheuvel

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 03 Sep 2012, 11:23

Hallo Miranda, cool dat je hier bent en ook dat je een blog gaat beginnen :)

Vraag gerust als je iets wilt weten of hulp nodig hebt bij het opzetten van je blog (ook de technische kant ervan).
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

Miranda

Berichtdoor Miranda » 03 Sep 2012, 12:20

Dank Ingrid voor je welkom en dat ik hier mijn vragen kwijt kan.

Groetjes,
Miranda

Sylvie

Berichtdoor Sylvie » 03 Sep 2012, 13:06

Hoi Miranda,

Heel fijn dat je op het forum bent en je aanlsuit als medestander voor Wereldgelijkheid en Gelijk Geld! Had je al gekeken naar de Desteni cursus, het Desteni 'Ik' proces? Dit is een online cursus waarin je essentiële levensvaardigheden zult leren en praktische gezond verstand gereedschappen aangereikt krijgt als zelfvergeving, schrijven en zelfcorrigerende uitspraken http://www.desteniiprocess.com

Ik vind de cursus echt heel praktisch om de vele personas en geestesconstructies die ik in elkaar gebreid heb te ontwarren en constant kan worden hier als fysiek wezen. Ik kom niet speciaal uit spirituele kringen, alhoewel we in wezen allemaal spiritueel zijn door onze creatie van de spirit=geest, ik was zeg maar meer een Jezus' Lichaamfreak van kindsaf aan (tot aan een Jezus gospelkoortje aan toe;) en gesjeesde wetenschapper, die later afdaalde naar de 'onderwereld' van de hard rock (subculturen=subpersonas) - als zoals ik 'de afdaling uit de hemel/geest' begreep, hetgeen nog steeds de matrix is, dus me eigenlijk in mijn eigen onderbewustzijn begaf alwaar ik mijn eigen persoonlijkheden kon scripten om verlangens/eigenbelangen na te jagen. Vandaar de ervaring overal tussen te zitten, ja tussen bovenbewustzijn en onbewustzijn. Welnu, de cursus is om zelf te herscripten als Leven hier als alles als één en gelijk. Door het Desteni materiaal begrijp ik zoveel meer van mezelf èn anderen! Werkt echt helend.

Nogmaals top dat je hier bent. Voor vragen/opmerkingen kun je mij ook direct bereiken op Skype onder naam Sylith7.

Het beste!
Adem is het voedsel voor het lichaam

Martijn

Berichtdoor Martijn » 03 Sep 2012, 23:02

Ja Miranda, nou herinner ik het me weer: ik heb een keer zo'n spiegelogie bijeenkomst meegemaakt! lol Ik kan me voorstellen dat je ermee gestopt bent.
Door mijn desteni proces krijg ik meer zicht op de wereld: wat gebeurt er allemaal, hoe zit het in elkaar, wat wordt er achter de schermen gedaan. Omdat ik minder opgeslokt word door mijn eigenbelang. En dat komt door de grote opruiming in mezelf van oude reactiepatronen, denkwijzen, verslavingen, oordelen, alles wat me beheerst in plaats van mezelf. Het blijkt dat ik in plaats van in al zulke dingen kan bestaan in en als adem!
Een andere ontwikkeling door mijn deelname in Desteni is: gezond verstand! Was ik voorheen vooral geïnteresseerd in en gegrepen door spirituele/religieuze inhouden, met alle 'verheven' perspectieven van dien, krijg ik nu meer oog voor de realiteit op Aarde en hoe e.e.a. praktisch en effectief veranderd kan worden. Met name dat niet de geest maar leven de centrale waarde is van het bestaan is een eye opener van ongekende nuchterheid!

Miranda

Berichtdoor Miranda » 04 Sep 2012, 16:48

Dank voor jouw inzichten Martijn,

Ik ben verschillende blogs aan het lezen en wordt daardoor overspoeld door alle informatie. Ik ben de essentie even kwijt van het schrijfproces. Komt wel weer, ben nu de blog aan het maken, dan de essentie weer vinden en starten!

Groetjes,
Miranda

Martijn

Berichtdoor Martijn » 04 Sep 2012, 22:02

Je neemt een herinnering uit de dag waarin er iets met je gebeurde, je had een reactie, je voelde jezelf veranderen, je had een gedachte over jezelf of een ander. Je beschrijft in het kort de situatie en je beschrijft wat er in jezelf plaatsvond. Dit is het begin van Desteni bloggen.

Miranda

Berichtdoor Miranda » 05 Sep 2012, 19:39

Dank Martijn,

Situatie omschrijven
aanvaarding en Zelf-vergeving
Commitment

Dit is mijn reflectie van de essentie van het proces. De laatste; "commitment" begrijp ik nog niet helemaal. Kun jij of iemand anders hier iets over inbrengen?

Thanks,
Miranda

Terug naar “Stel jezelf voor”