Ingrid

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Ingrid

Bericht door IngridBloemheuvel »

Hoi, ik heet Ingrid, ben 53 en bijstandsmoeder van een zoon van 10 jaar.

Ik ben al enige tijd actief op het Engelstalig forum van Desteni. In voorbereiding op het eigenlijke proces (wat minimaal 7 jaar achtereen stabiel in zelfoprechtheid zijn inhoudt) schrijf ik, pas ik zelfvergeving toe en corrigeer ik mezelf. Tot nu toe val ik keer op keer weer - ik struikel met name over mijn eigen zelfkritiek. Diepgewortelde zelfkritiek, ik ben nooit goed genoeg, zelfs niet als ik denk dat dat wel zo is :D Diepe lagen van mezelf afkraken en beter m'n best moeten doen - als een soort subliminale boodschappen aan mezelf.

Ik ga verder, laag voor laag.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Ann
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 mar 2009, 17:26

Re: Ingrid

Bericht door Ann »

Heeey Ingrid:)

Cool ik ook, stap voor step.
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Ingrid

Bericht door Jozien »

Hey Ingrid! :lol:
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Ingrid

Bericht door Jorn »

Gaaf Ingrid.
paulien
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mar 2009, 11:50

Re: Ingrid

Bericht door paulien »

hallo ingrid ik heb een vraag voor jou waarom denk je dat desteni waar is het meisje kan misschien ook heel goed toneel spelen ,en heel slim zijn met woorden wat is er dat jij het zeker weet dat het waar is, wat ik ook vond van anu over het filmpje van 2012 dat hij ons uit lachte en kreeg het iedee dat hij er trots op was wat hij had gedaan met ons als het waar is ik heb nog meer vragen maar dat vraag ik de volgende keer groetjes paulien
Maite
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 dec 2008, 20:17

Re: Ingrid

Bericht door Maite »

Hey Paulien,
hallo ingrid ik heb een vraag voor jou waarom denk je dat desteni waar is het meisje kan misschien ook heel goed toneel spelen ,en heel slim zijn met woorden wat is er dat jij het zeker weet dat het waar is,
Desteni of de personen hier op het forum vragen niemand om te geloven wat er wordt gezegd in de interviews. Wat Desteni doet is de hulpmiddelen van zelf-vergeving, schrijven, zelf-eerlijkheid, zelf-correctieve toepassing en ademen met de wereld delen zodat ieder voor zich kan zien wat waar is en wat niet. De mensen van Desteni hebben voor zichzelf deze hulpmiddelen toegepast en dat is wat heeft geleid tot het openen van het portaal en de toegang tot al de informatie die wordt gepresenteerd in de videos en op de website.

Je zal van niemand een bewijs krijgen - dan val je in de val van het volgen van wat een ander zegt zonder zelf gezien te hebben wat hier is. Vele personen hier op het Nederlandstalige en Engelstalige forum hebben onvoorwaardelijk de hulpmiddelen die gepresenteerd worden toegepast en begrijpen nu voor zichzelf waarom dit de enige manier is om uit de puinhoop te geraken waar we ons momenteel in bevinden. Maar dit kan niemand jou tonen of bewijzen, dat moet je voor jezelf doen, als je bereid bent jezelf die kans te geven. Als je kijkt naar wat de hulpmiddelen zijn die worden gepresenteerd - hoe kan zelf-eerlijkheid, zelf-vergeving, schrijven, ademen of zelf-correctie jou ooit nadeel berokkenen? Ik stel voor dat je het onvoorwaardelijk probeert en zelf ziet. Je kan niet besluiten dat iets wel of niet werkt zonder het ook getest te hebben.
wat ik ook vond van anu over het filmpje van 2012 dat hij ons uit lachte en kreeg het iedee dat hij er trots op was wat hij had gedaan met ons als het waar is ik heb nog meer vragen maar dat vraag ik de volgende keer groetjes paulien
Ik zat erbij toen dit interview gedaan werd en moest zelf ook lachen. Begrijp dat vanuit Anu's perspectief het ook hilarisch is dat het zo makkelijk is om mensen beet te nemen en dan te zien hoe ze helemaal opgaan in het volgen van een bepaald geloof. Neem het lachen niet persoonlijk - ik stel voor dat je alle reacties die opkwamen tijdens dit interview onvoorwaardelijk vergeeft en echt ziet wat het is waar hij eigenlijk om lacht en ik zou zeggen, lach mee. Want als je het even bekijkt, zal je zien dat mensen eigenlijk zichzelf beetnemen.

Als je nog meer vragen hebt, stel ze.

Maite
paulien
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mar 2009, 11:50

Re: Ingrid

Bericht door paulien »

hallo allemaal die dit leest ik vind dat je maar niet alles gelijk moet geloven je moet in je achter hooft altijd denken het kan ook niet waar zijn het is niet rot bedoelt maar alles kan maar laten we zeggen dat het waar is want er worden toch dingen gezegt dat ik denk dat kan.wat ik ook nog vragen wilde al die wezens die in de mens werden gedaan slangen atlantiers enz .is het dan zo dat nu de genen die in ons ik zitten dat jij bevorbeeld een reptiel en bij mij een slang wezen in ons zit dat we allemaal een anderen ras in ons zit begrijp je wat ik bedoel de volgende vraag vraag ik morgen kunnen jullie ook wat meer uitleg geven over dat ademhalen met vergeving groetjes paulien
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Ingrid

Bericht door Jorn »

Laat ik het zo zeggen, welke website ondersteunt praktisch leven en ondersteunt leven zonder daarbij religie of definities van het verleden te gebruiken. Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je kijkt hoe en wat er momenteel beschikbaar is dan ondersteunt dat allemaal eigen clubjes en wereldjes die gebaseerd zijn op informatie en kennis van het verleden. Nu zijn er talloze mensen die me hier al voor zouden aanvallen dat het niet waar is, maar uiteindelijk komt het erop neer dat we bang zijn om als onszelf te staan, zonder daarbij toeters en bellen te gebruiken zegmaar. De vraag of wat er nu in on zit en het definiëren van een wezen als reptiel of wat dan ook is niet relevant en bovendien ook niet op die manier te beschrijven. Hetgeen waar het om draait is om te zien in en als een en gelijkheid als leven in plaats van weer hokjes te maken met labels van verschillende wezens of wat dan ook. Ik raad dan ook aan om eens te overwegen wat er praktisch gebruikt kan worden van het voorgelegde materiaal en wat er van toepassing is aangezien wat er nu is uitgebracht dient om inzicht en perspectief te bieden om te realiseren dat wat er tot nu toe heeft plaatsgevonden slechts de circulatie van informatie en hergebruik van bestaande constructies of complexen. Er is wellicht een nog een hoop dat kan worden vertaald dat meer inzicht verschaft, echter moet het niets uitmaken voor de essentie van de realisatie die voorgebracht word en dat is het realiseren van een en gelijkheid hier als leven.
paulien
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mar 2009, 11:50

Re: Ingrid

Bericht door paulien »

hallo nog eens met paulien ik weet nu niet of ik wel een antwoord heb gekregen kunen jullie mischien wat begrijpere taal voor mij schrijven ik begrijp niet wat jullie zeggen ik ben niet zo met die moelijke woorden sorrij paulien leg het wat makkelijker uit.
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Ingrid

Bericht door Jorn »

Ik zie eigenlijk niet zoveel moeilijke woorden en ik denk dat het meer te maken heeft met het zoeken naar een bepaald antwoord maar ik stel voor dat je een concrete vraag stelt die plaatst op het forum onder een eigen onderwerp dan kunnen we het daar discuseren

dank

Jorn
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Ingrid

Bericht door IngridBloemheuvel »

He Paulien - je hoeft niets te geloven, je hoeft ook niets niet te geloven :D
Uiteindelijk doen alle verhalen over Anu, reptielen enzovoort er helemaal niet toe. Alles draait om Het Proces - al je overtuigingen over wie en wat je bent, was en zal worden bijvoorbeeld. Je gedachten, gevoelens, emoties die hierbij horen - die in jezelf te onderzoeken, te vinden, onder ogen te zien endie te wissen (door jezelf te vergeven dat je geloofde dat jij dat was - terwijl je dat allemaal niet bent).
Dit is heel in het kort wat ik onder Het Proces versta.

Bijvoorbeeld: Eeuwen lang hebben we met ons allen in God geloofd en de Bijbel en een Hemel en een Hel - wat gebeurt er met je als je erachter komt dat dat allemaal leugens zijn? (En nu doet het er even helemaal niet toe of het nu wel of niet leugens zijn geweest - stel dat het zo is: leugens) Op wat was je leven gebouwd - op een verhaal dat geen waarheid is. Op wat was de samenleving gebouwd waar je deel van uit maakt - op een verhaal dat geen waarheid is. Op wat was de beleving van jezelf gebouwd - op een verhaal dat geen waarheid is. Dan zou je alles wat je geloofd hebt tot nu toe, moeten onderzoeken. En dat gaat heel ver, en heel diep, want jouw waarheid was op een leugen gebaseerd. Als je dus alles wat je geloofde te zijn, niet bent - wat ben je dan wel?

En daar draait het om: wie ben je als je alle ideeën, overtuigingen, gevoelens etc over wie je bent, loslaat... Als je gaat onderzoeken welke ideeën en overtuigingen je hebt, zul je versteld staan - zoveel ideeën zijn er in je, die je allemaal voor waar aanneemt, zelfs zonder je ooit af te vragen waar die ideeën op gebaseerd zijn. Ondertussen bepalen die ideeën wel hoe je jezelf ervaart, hoe je jouw wereld ervaart...

Het is een goed idee, inderdaad, om je vragen op een andere plek op het forum te plaatsen - zo blijft het overzichtelijker :mrgreen:
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Maite
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 dec 2008, 20:17

Re: Ingrid

Bericht door Maite »

Hey Paulien,

Bekijk het zo: Ooit waren we allemaal wezens die op verschillende planeten leefden en waarbij sommigen bijv. Atlantiërs werden genoemd en anderen Reptilians enz. - dus ja, voordat wezens werden gevangengenomen om als levensessentie gebruikt te worden voor de mens, behoorden we tot een bepaald 'ras' dat elk zijn eigen planeet had.

Maar begrijp dat dit van geen enkel belang is - vorm geen ideeën over jezelf met betrekking tot welk ras je misschien ooit toe behoord hebt. Want welk praktisch nut heeft dat? Geen enkel. Zulke ideeën worden enkel uitgebuit door de mind om je speciaal te voelen of meer dan wie je nu bent.

De informatie in de geschiedenis van de mensheid is nuttig om in beschouwing te nemen dat we niet enkel zijn wat we geloven te zijn - om je gelimiteerde perceptie van jezelf in vraag te stellen. Maar vorm geen nieuwe ideeën over jezelf die je niet praktisch kan leven.

Maite
Gebruikersavatar
Ann
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 mar 2009, 17:26

Re: Ingrid

Bericht door Ann »

Hey Paulien!

Ik snap wel wat je bedoeld met moeilijke taal, ik moet ook altijd de nederlandse teksten een par keer herlezen voor ik het snap, daarom dat ik liever het engels lees en hoor, dat begrijp ik veel sneller.
Ik weet niet hoe je engels is?

En anders gewoon paar keer herlezen:) en gewoon een topic openen als je een vraag hebt;)
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Ingrid

Bericht door IngridBloemheuvel »

Huh :shock: Ik had gisteren toch een berichtje geplaatst, waar is het gebleven????



:mrgreen: lolol het staat op pagina 2, suf van me.

edit: het aantal berichten per pagina staat nu ingesteld op 15, 's kijken of dat 'lekker werkt'
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Ann
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 mar 2009, 17:26

Re: Ingrid

Bericht door Ann »

Haha :D
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”