Even voorstellen

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Plaats reactie
marja
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 jan 2013, 13:29
DIP: Ja

Even voorstellen

Bericht door marja »

Hallo ik ben Marja en nieuw op het forum.
Ik ben 58 jaar en moeder van 2 kinderen en oma van 2 kleinkinderen.
Ik ben bij Desteni terechtgekomen dankzij een levenslange zoektocht van de school van filosofie met Gurdieff en Ouspensky materiaal, lezingen van "helderzienden", cursus in wonderen, Helende reis, en had ook al kennisgemaakt met vergeving, maar vooral na alle verwachtingen die ik had voor 2012.
Ben sinds kort met de DIP=lite cursus begonnen.
Ik was direkt overtuigd dat Desteni me verder kon helpen na de filmpjes van de geschiedenis van de mensheid en iedere keer weer bij het zien van een ander filmpje of bij lezen van een artikel.
Laatst gewijzigd door marja op 11 apr 2013, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
marja
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 jan 2013, 13:29
DIP: Ja

een vraag over ademen

Bericht door marja »

Ik ben nog met de dip-lite cursus bezig maar heb toch een vraag over het ademen:
5s het zo dat als je een emotie/gevoel/gedacht voelt opkomen dat je dan direkt de 4 tellen adem begint en dan bij de 4 tellen focust op de emotie/gevoel/gedachte en dan weer 4 tellen uitdemet en 4 tellen pauze. Hoe vaak doe je dat dan? Tot die emotie weggaat? of maar een keer?
ben benieuwd naar een antwoord.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Martijn »

Hoi Marja, wat een verassing hier iemand te zien opduiken. Herkenbaar je beschrijving hoe je Desteni vond. Ik ben sinds 2008 bij de Destenigroep. Het Engelse forum bestond toen net een paar maanden. Ik ben nu aan het eind van het tweede jaar DIP PRO. Ik ben 56 bijna.
5s het zo dat als je een emotie/gevoel/gedacht voelt opkomen dat je dan direkt de 4 tellen adem begint en dan bij de 4 tellen focust op de emotie/gevoel/gedachte en dan weer 4 tellen uitdemet en 4 tellen pauze. Hoe vaak doe je dat dan? Tot die emotie weggaat? of maar een keer?
schrijf je. Opkomende emoties/gevoelens/gedachtes zijn interessant omdat ze laten zien wat er in je aanwezig is. Dus je kunt eerst je er in verdiepen: wat was de aanleiding dat ze opkwamen, wat gebeurde er met me? ik zou ze niet proberen weg te maken met ademen. Laat het zich maar even zien en kijk ernaar zonder er geheel door bevangen te raken. Als je genoeg gezien hebt, dan zou ik ademen tot het weg is, of, als je erdoor bevangen dreigt te raken, dan ademen tot je in ieder geval jezelf gestabiliseerd hebt. Je kunt op de inademing de emotie/het gevoel/ de gedachte in je opnemen en op de uitademing loslaten.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
marja
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 jan 2013, 13:29
DIP: Ja

vervolg

Bericht door marja »

Hoi Martijn bedankt voor je antwoord, ik ga het toepassen. Wat goed dat je al zo lang bezig bent met Desteni. Kan je me ook vertellen welke veranderingen je bij jezelf ziet met betrekking tot voor je bij Desteni was?
Ik zie dat je in Valthermond woont, grappig ik ben daar jaren geleden bij een vriendin op bezoek geweest. Sinds 1,5 jaar woon ik met man, dochter en kleindochters in Dalmatie, Kroatie (om ze uit de buurt te houden van hun vader). Ben zo blij dat internet bestaat en je overal ter wereld met deze cursus in aanraking kan komen.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Martijn »

Sorry, ik was vergeten me te abonneren op deze topic, ik zie het nu pas, wat je schreef.
jemig Kroatië, wat een geschiedenis. Grappig dat je in Valthermond geweest bent. Jammer dat je niet in NL woont, dan konden we mekaar een keer opzoeken.
Veranderingen vraag je; ik ben veeeeeel beter geïnformeerd over de werkelijkheid.
Verder ben ik veeeeel beter geworden in Engels, en in schrijven.
En in het gebruik van den computer lol
Ik ben een heeeeele berg angsten kwijt
Ik heb vrienden gevonden in wie ik een klankbord vind voor een visie voor de vormgeving van de samenleving gebaseerd op gezond verstand, in plaats van meningen, persoonlijke voorkeuren, en met de interesse en de inzet om het tot ontwikkeling te brengen.
Geregeld ontmoet ik andere NL Destonians, al wonen ze ver uit de buurt, zoals Dordrecht b.v pffff. lol. We hebben altijd veel te bespreken.
Ik kan mezelf beter ergens toe zetten, m'n zelfwaardering en zelfvertrouwen zijn sterk toegenomen.
Ik ben dagelijks aan het bestuderen hoe alles werkt in de wereld. ik ben aanwezig in een aantal goeie Facebook-groepen waar we veel nieuws bijeenbrengen.
En m'n zelfverandering gaat veeeeel sneller dan ooit tevoren.

Ben je ook op Facebook? Dan worden we vrienden en ik kan je toevoegen aan groepen als je wilt.

Gaat het goed in de DIP Lite?
Wat bedoel je met "dat Desteni me verder kon helpen"?
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
marja
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 jan 2013, 13:29
DIP: Ja

Re: Even voorstellen

Bericht door marja »

Hoi Martijn,

Bedankt voor je antwoord. Wat ik bedoelde met "dat Desteni me verder kon helpen"? is dat ik altijd op zoek ben geweest naar de zin van het leven en hoe van mijn ego, emoties, gevoelens af te komen. Nu denk ik dat ik bij Desteni de antwoorden heb gevonden en een weg om ermee aan de slag te gaan.
Ik zit ook op Facebook en het gaat goed met de DIP Lite, heb alleen een internet probleem maar wordt waarschijnlijk vandaag opgelost (ik zit nu bij familie) en trouwens leuk om te horen dat je Engels en schrijven ook vooruit zijn gegaan, want ik heb het gevoel dat het wat dat betreft bij mij ook hapert.
Omdat mijn dochter in een rechtszaak zit met haar ex, wil ik liever niet mijn achternaam gebruiken op dit forum. Maar ik zoek je wel op op FB.
Maite
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 dec 2008, 20:17

Re: Even voorstellen

Bericht door Maite »

Hey Marja!

Fijn dat je hier terecht bent gekomen. De ademhaling met 4-tellen is iets want je in het begin kan toepassen doorheen je gehele dag. De reden voor de tellen, is zodat je echt je aandacht op je ademhaling houdt. Het tellen heeft verder geen 'nut' in zichzelf - het doel is om te leren te leven vanuit je lichaam, en niet vanuit je geest/mind - en je gewaar worden van je ademhaling helpt om jezelf te vertragen in jezelf - en jezelf terug in je lichaam te plaatsen.

Zie - de geest/mind werkt op het ritme van energie en gaat hierin vliegensvlug. Wanneer we ons ritme afstellen op ons fysiek lichaam, op onze ademhaling, vertragen we in onszelf, en vertragen we onze geest/mind ook. Dat maakt het gemakkelijker om te kunnen zien wat er zich eigenlijk allemaal in ons afspeelt, zodat we er inzicht in krijgen via schrijven, het kunnen loslaten met zelf-vergeving en het kunnen corrigeren met gezond verstand.
kimamourette
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mar 2009, 13:08

Re: Even voorstellen

Bericht door kimamourette »

Hey Marja,

welkom op het forum!

Kim
Gebruikersavatar
Reginald
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 feb 2009, 00:56
DIP: Ja
Locatie: HERE

Re: Even voorstellen

Bericht door Reginald »

Ey Marja! Fijn dat je hier bent.
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook
marja
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 jan 2013, 13:29
DIP: Ja

Re: Even voorstellen

Bericht door marja »

Dank jullie voor jullie reacties!
Miranda
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 sep 2012, 20:46
DIP: Ja
Locatie: Meppel

Re: Even voorstellen

Bericht door Miranda »

Hallo Marja,

Welkom bij Desteni. Waar kan ik je vinden op Facebook?

Groetjes,
Miranda :D
marja
Berichten: 243
Lid geworden op: 14 jan 2013, 13:29
DIP: Ja

Re: Even voorstellen

Bericht door marja »

Hoi Miranda, ik zal je een verzoek sturen!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”