Maite intro

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Plaats reactie
Maite
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 dec 2008, 20:17

Maite intro

Bericht door Maite »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Maite. Ik ben 20, 21 in 3 dagen. Ik ben een vrouwtje, hihi, zet ik er even bij voor degenen die mijn naam nooit eerder gehoord hebben.

In oktober 2007 ben ik beginnen participeren op het Engelse Desteni forum, het lezen van het materiaal en het vergeven van mijzelf. Het is fascinerend hoeveel ik van mijzelf heb ontdekt, waarvan ik mij niet eens bewust was - onderliggende gewoonten, verlangens, ideeën over mijzelf en anderen, ... Ik had nooit kunnen verwachten wat er allemaal naar boven zou komen, maar ben heel dankbaar dat ik mezelf ermee geconfronteerd heb en dat ik de hulpmiddelen had (zelf-vergeving, schrijven, zelf-correctieve toepassing, etc. ) om mijzelf onder ogen te komen en de punten de transcenderen.

In augustus en september 2007 ben ik op bezoek geweest op de Desteni boerderij in Zuid-Afrika. Dit heeft heel veel punten voor mij geopend en verduidelijkt. Ondertussen ben ik terug op de boerderij en werk ik hier mee waar ik kan.

Misschien wat meer over wie ik was en wat ik deed voordat ik met dit process begon...

Ik heb altijd gedanst, klassieke en hedendaagse dans - ik was danser in een amateurdansgezelschap in België (ik ben Belg en heb daar tot nu toe altijd gewoond). Het was mijn droom om professionele danseres te worden. Voor een jaar zat ik dan ook op een professionele dansschool. Daar heb ik veel geleerd en gezien in verband met dans en beweging, wat mij tot op de dag van vandaag nog steeds intrigeert en waarmee ik mij graag nog bezig zou willen houden. Daarnaast heeft het mij ook veel getoond over mensen en wat er zich daarin afspeelt - minder mooi. De constante druk op mijn lichaam en het feit dat ik er het meest van de tijd depressief rondliep hebben mij er toe gebracht dat ik gestopt met er naar school te gaan - ik was niet bereid mij depressief te voelen voor 3 jaar vooraleer ik een diploma zou hebben.

Ik ben dan op zoek gegaan naar iets wat met mensen te maken heeft, mensen hebben mij ook altijd al geïntrigeerd - maar dat ook praktisch is, niet te theoretisch. Ik heb dan geopteerd voor culturele agogiek. Het studeren ging goed, heb 2 jaar uitgezeten. Het ging goed vanuit het perspectief dat ik vlot door mijn examens heen geraakte. Mijn ervaring daar op de universiteit was minder, ik zag er niemand die mij echt 'de moeite waard' leek. Ik kon met iedereen overweg, maar alles was oppervlakkig. Na enkele maanden studeren vond ik dan ook Desteni, wat mijn kijk op de zaken nog eens aanscherpte en wat mij nog minder enthousiast maakte over het studeren en 'chit-chat' met mensen op de universiteit. Eenmaal ik door mensen heen begon te beginnen zien, vond ik het heel moeilijk om te doen alsof er niets aan de hand was. Maar tegelijkertijd moest ik ze ook 'te vriend' houden, omdat ik heel veel groepswerken had ed. Dus ik deed er gewoon wat ik moest doen en deed voorts mijn eigen ding. Ik begon ook in te zien dat waar mijn richting helemaal over ging mensen niet echt zou helpen en het zou hen ook niet echt helpen om zichzelf te helpen - wat is wat ze beweren. Dat is nu juist wat Desteni wel doet, de hulpmiddelen uit de doeken doen waarmee mensen zichzelf kunnen helpen.

All right, dat is het voor nu. Verder zal ik hier ook participeren op het forum - nu ga ik een badkamer tegelen, lol.

Maite
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Maite intro

Bericht door Jozien »

Hi Maite!
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Maite intro

Bericht door IngridBloemheuvel »

ha, betegelen, dat lijkt me nou zo leuk om te doen! Met zo'n tegelsnijer enzo :D

Over je dansopleiding, een vraagje: heb je daar ook Euritmie gedaan?
Ik vraag dat omdat Dj (zoon van 10) binnenkort euritmie als therapievorm gaat krijgen ivm met zijn niet 'geaard' zijn. Het klinkt mij goed in de oren omdat het vanuit de antroposofische gedachte van 'een mens als geheel' werkt - het heeft ook te maken met iets uitbeelden wat in je leeft, ook woorden.

Nu ben ik benieuwd wat jij (als jij de dansvorm kent tenminste) daar eventueel van vindt, ervaren hebt etc., vanuit het 'desteni-perspectief' (bij gebruik aan een beter woord)
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Maite intro

Bericht door Jorn »

Hoi Maite
Gebruikersavatar
Ann
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 mar 2009, 17:26

Re: Maite intro

Bericht door Ann »

Heeey maite:)
Maite
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 dec 2008, 20:17

Re: Maite intro

Bericht door Maite »

Over je dansopleiding, een vraagje: heb je daar ook Euritmie gedaan?
Ik vraag dat omdat Dj (zoon van 10) binnenkort euritmie als therapievorm gaat krijgen ivm met zijn niet 'geaard' zijn. Het klinkt mij goed in de oren omdat het vanuit de antroposofische gedachte van 'een mens als geheel' werkt - het heeft ook te maken met iets uitbeelden wat in je leeft, ook woorden.

Nu ben ik benieuwd wat jij (als jij de dansvorm kent tenminste) daar eventueel van vindt, ervaren hebt etc., vanuit het 'desteni-perspectief' (bij gebruik aan een beter woord)
Van Euritmie heb ik nooit eerder gehoord. Wel lijkt dans of beweging me een gepaste manier om te werken aan geaard zijn - je bent immer bezig met je fysieke lichaam.
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Maite intro

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ja, dat lijkt mij ook - temeer daar Dj maar moeilijk onder woorden kan brengen wat er in hem leeft. Laatst begon hij spontaan iets uit te beelden met zijn lichaam (we luisterden naar een 'begeleide fantasie' op cd, maar van bijvoorbeeld 'toneelspelletjes' moet hij dan weer niets hebben en dansen op zich doet hij ook niet graag (althans niet zonder er een lolletje van te maken)

Ben benieuwd hoe hij de Euritmie oppakt.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”