Reginald

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Reginald
DIP: Ja

Reginald

Berichtdoor Reginald » 04 Mar 2009, 00:19

Mijn naam is Reginald. Ik ben nu ongeveer een jaar actief op de engelse variant van deze site.
Na de beeindiging van mijn allereerste relatie ben ik actief op zoek geweest naar alles dat bestond en beschouwd kon worden als de waarheid.

Vanaf de peuterspeelzaal werd ik me al erg bewust dat ik me moest aanpassen aan de mensen en dat ik niet geaccepteerd werd zoals ik was. Rond een jaartje of 6 had ik besloten om de wereld te gaan veranderen, omdat ik er gewoon helemaal niet meer tegen kon. Vanaf mijn geboorte had ik extreem veel last van eczeem. Werd behandeld op school als een ADHD-kind (dat was toen de nieuwste hype) en ontwikkelde hooikoorts rond mijn 9e. Omdat ik niet ontkwam aan het schoolsysteem heb ik mezelf zoveel mogelijk geprobeerd aan te passen om het mezelf en anderen makkelijker te maken. Op mijn 15e kreeg ik voor het eerst een vriendin. En toen dat na 3 jaar uitging, besloot ik om de waarheid tegaan zoeken.

Ik ben zelf katholiek opgevoed alleen niet zo heel streng. Ik hoefte dus ook niet de bijbel te lezen of naar de kerk. Ik twijfelde als kind al snel aan het bestaan van god, en als god bestond waren er twee opties. Ik was gestraft of ik was hier om wat te veranderen, net als jezus. In die tijd kwam ik ook voor het eerst in aanraking met andere geloven zoals de islam. Ik besefte toen al dat als er een god zou bestaan, allah en god 1 was, maar dat het schuilde onder andere namen. Mede omdat ik katholiek opgevoed ben en gevoelig was voor andere hun stemmingen en energiën, was mijn zoektocht naar de waarheid al snel richting spiritualiteit aan het gaan.

Daarnaast had ik een fascinatie voor alles dat nieuw was, waardoor wetenschap ook grondig onderzocht werd.

In de zoektocht naar mijn waarheid, heb ik me grondig verdiept in sprituele vormen, meditatie, entrainment, energie, biologie en fysica. Al had ik de links met elkaar gelegd en creeerde ik een theorie die ik: de universele brein noemde. De bevestiging voor deze theorie kwam voor mij als de maya calender.

Sinds mijn 19e ben ik gestopt met school nadat ik mijn HTS Propedeuse had, omdat dat een zekerheid was dat ik toch nog een plek kon vergaren in de arbeidsmarkt. Ik ben toen gaan werken, en ben dagelijks gaan mediteren. Eerst gewoon om te ervaren hoe het was, en toen met bepaalde doelen erin. Out of body-experiences, akasha records betreden (overigens nooit gelukt ;)) en nadat ik in aanraking kwam met de Quantum-theorie om mijzelf zoveel mogelijk te ontdoen van gedachten. Ik werd zelfs een beetje bang voor mijn gedachten. Ik heb me voor zeker 3/4 jaar zoveel mogelijk geprobeerd te isoleren. Beetje gamen met vrienden, exessief blowen, en dat allemaal om mezelf van het systeem te onttrekken, omdat ik er van overtuigd was dat ik op den duur zou begrijpen hoe alles in elkaar stak en dat mijn visies ooit erkend werden zoals ik ze in elkaar gezet had.

In mei 2008 kwam ik een filmpje van Desteni tegen. Het kwam overeen met mijn visies die ik zelf in elkaar gezet had, en zelfs mijn universele brein-theorie waardoor ik wist dat ik niet 'gek' was en wereldvreemd. Ik ben direct gaan participeren op de site. Dit doe ik dus nu bijna een jaar. Elke dag kom ik weer nieuwe dingen tegen van mezelf. En door assistentie ben ik me bewust geworden van 'wie ik ben' en wat mij te doen staat. Het gaf me een nieuw perspectief in zekere zaken, vulde dingen aan op de manier waarop ik het begreep en de informatie miste, en gaf mij ook handvatten om elke dag weer mezelf te kunnen begeleiden in mijn eigen proces zonder de behoefte naar de meditatie-techniek die ik gebruikte voorheen. Op dit moment ligt mijn focus om mezelf om mijn zelf-vertrouwen terug te vinden in het spreken en het schrijven. En gaande weg assisteer ik men in hun eigen proces.
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook

IngridBloemheuvel
DIP: Ja

Re: Reginald

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 04 Mar 2009, 00:40

Hoi Reginald
grappige ervaring om elkaar in 't Nederlands te 'ontmoeten' cool
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

Jozien