Valerie here...

Lees even de openingspost, voordat je een topic opent. Stel je vragen in de desbetreffende sub-fora die je hieronder kunt vinden.
Plaats reactie
Valerie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2009, 01:19
Locatie: aarde
Contacteer:

Valerie here...

Bericht door Valerie »

Hellow there peoples, Valerie in tha house hehehe :oops:

Even mezelf voorstellen...hmm.…waar zal ik beginnen. Ik ben Valerie, 30 jaar. Moeder van een dochtertje genaamd “Isis” (5jr.)
Ben ongeveer een jaartje bezig het Desteni materiaal door te nemen. Op een dag was ik gewoon wat muziek videos aan het bekijken op youtube…weet eigenlijk niet eens meer hoe ik op Desteni Productions uitkwam maar daar vond ik uiteindelijk mezelf dus ;) Het is alweer een hele tijd geleden dat ik me via de Engelse forum heb aangemeld en moet eerlijk zeggen, dat ik daar weinig actief ben geweest. Sindsdien ben ik me wel heel veel gaan verdiepen in de verschillende youtube videos van Desteni Productions. Vele videos ook bekeken en daarbij kwamen veel van de onderwerpen die er besproken werden overeen met hoe ikzelf over bepaalde zaken dacht, betreft vele levens vragen/persoonlijke ontwikkeling/groei die ik regelmatig voor mezelf onder de loep aan het nemen was. Controversiële onderwerpen, common sense life considerations die me zeer zeker aanspraken. Natuurlijk heb ik in het begin, (net zoals ieder ander) soms mijn twijfels gehad. Maar dit materiaal was interessant genoeg om toch te overwegen, omdat de antwoorden/informatie zeer direct, confronterend en duidelijk tot de kern van zaken komt! With practical solutions/tools to assist one in process. Daar waar de meeste mensen zichzelf niet onder ogen willen komen, de confrontatie met zichzelf angstvallig willen vermijden komt Desteni tot de kern hiervan. Er was in ieder geval weinig nodig om mij te overtuigen en mij tot in de kern van mijn wezen te raken.

Het heeft me geraakt…veel heeft het los gemaakt…veel emoties van woede, boosheid, frustraties om wat we als scheppers van onze realiteit hebben toegestaan anderen als onszelf te gebeuren. Roept ook veel weerstand op bij mensen, die close tot je staan heb ik al ondervonden. Het was alsof ik lange tijd in een roes heb geleefd, je leeft niet echt maar bent zo bezig te overleven. Wel steeds zoekende naar antwoorden maar steeds buiten jezelf, geloven in dingen die ver te zoeken waren/is en zeker niet in consideratie van oneness and equality…waardoor ik door gecreëerde ervaringen steeds verder en verder verwijderd ben geraakt in afgescheidenheid tot al het leven als mezelf. Ik herinner me nu weer wat ik al die tijd vergeten was. Ik heb er in ieder geval veel baat bij gehad en nog steeds natuurlijk. (still in process!)

Gisterennacht kreeg ik een mailtje via mijn inbox over de pas geopende Desteni NL forum en ik dacht van ok…”leuk” om hierbij ervaringen uit te wisselen en ondersteuning te krijgen in het proces wanneer nodig. Kan ik zeker gebruiken. Lang heb ik mezelf hierin tegen gehouden om deel te nemen op een forum omdat ik best een prive persoon ben. Observeer wel heel veel, neem veel in me op. Maar ben altijd heel erg op mezelf geweest, ontzettend gevoelig, teruggetrokken, graag op de achtergrond, bescheiden, niet echt iemand die haar stem wil laten horen...terwijl ik het aan de andere kant eruit wil schreeuwen haast. Soms voelt het voor mij als dat ik tussen twee werelden heen en weer getrokken wordt. Mensen die dicht naast me staan, wat vertrouwd en veilig voelt maken me puur mee in hoe ik ben…maar op de 1 of andere manier bij vreemden voel ik me geblokkeerd, klap ik dicht en laat mezelf niet horen of zien. Of tenminste, dat is de beeld wat ik van mezelf heb gecreëerd door gecreëerde ervaringen, hoe ik mezelf ben gaan zien in de loop van de tijd en daarnaar ben gaan leven, dat je op den duur die “persoonlijkheid” ook wordt. SF on this one. What do I have to lose?
Ik ben blij met het tot stand komen van deze forum, Desteni en de ondersteuning die geboden wordt tijdens ons proces.

Thanks! :)
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Valerie here...

Bericht door IngridBloemheuvel »

Heeeee Valerie, fijn dat je er ook bent, welkom!
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Reginald
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 feb 2009, 00:56
DIP: Ja
Locatie: HERE

Re: Valerie here...

Bericht door Reginald »

hey hallo Val,

Welkom! En goed dat je er bij bent :)
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook
Maite
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 dec 2008, 20:17

Re: Valerie here...

Bericht door Maite »

Hey Valerie,

Welkom hier.

Over de weerstand om te participeren op het forum - dit heb ik ook lange tijd gehad, ik wou gewoon vragen stellen en verder niet echt iets delen. Op één of andere manier is het toch niet bij vragen stellen gebleven, lol, en ik heb ondervonden hoeveel plezier en steun een forum kan bieden. Ik heb net een periode achter de rug waarop weer ik zo goed als niet participeerde op de forums en dan op een avond ging ik er weer wat posten en ik herinnerde mij daarin hoe leuk ik dat eigenlijk vond en hoe goed je jezelf erin kan pushen en testen - in het open zijn, in het direct zijn, in het specifiek zijn in je woorden, etc - en je krijgt natuurlijk steun van anderen in het lezen van hun posts of replies.

Ga daar waar de weerstand zit - dat is waar je mind je probeert weg van te houden, want het weet dat als je daar gaat je tot een punt van zelf-realisatie komt en dat is weer een stapje dichter bij het einde van het bestaan van je mind.

Maite
Valerie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2009, 01:19
Locatie: aarde
Contacteer:

Re: Valerie here...

Bericht door Valerie »

Haai again Ingrid! ;-) and thank you Reginald, Maite for the welcome!

En inderdaad Maite…zo voelde dat voor mij. Ik heb lange tijd geen behoefte gehad om ergens in mee te participeren of om iets persoonlijks over mezelf te delen met anderen. Wilde me eerst verdiepen in het materiaal i guess en dit allemaal laten bezinken. Merkte op aan mezelf, dat ik door behoorlijk wat gecreëerde lagen van de mind heen moest gaan en nog steeds daar doorheen moet. Als kind al voelden veel dingen in deze wereld voor mij tegenstrijdig aan. Ook in relatie tot andere mensen om me heen, mensen waar je gewoon in het dagelijks leven mee te maken hebt, het hele sociale levens gebeuren, daar voelde ik ontzettend veel weerstand bij. Heb me vaak afgevraagd…”wat doe ik hier?” “ik wil hier helemaal niet zijn en deelnemen aan deze werkelijkheid!” Vele ervaringen hebben mij letterlijk door mijn eigen hemel en hel heen bewogen…en keer op keer werd ik steeds op mezelf terug geworpen! Er is nooit iemand anders geweest, dan “IK” steeds. Alleen ben ik me daar nooit zo van bewust geweest. In een roes leven inderdaad, alsof ik vanuit een diepe slaap ben ontwaakt…altijd maar denkende dat een ervaring je gewoon overkomt of met een bepaald reden, dat iets je overkomt. Makkelijker om iets buiten jezelf daar de schuld van te geven en daar zelf geen verantwoordelijkheid voor te hoeven nemen. Ik ben op een punt gaan inzien, dat ik inderdaad als schepper, verantwoordelijk ben geweest voor het creëren van allerlei illusies, onderdrukte verlangens, emoties/gevoelens voortvloeiend uit een diepgewortelde mind-systeem wat binnenin mij leefde/leeft. Toch wierp de ervaring mij uiteindelijk en elke keer weer keihard terug in realiteit om mezelf onder ogen te komen. Eigenwijs dat ik was/ben, hier komt dan een stukje “persoonlijkheid/karakter” naar voren. Een beeld wat je van jezelf in de loop van tijd hebt gecreëerd komt dan om de hoek kijken. Mind-systemen, die je van generaties op generaties hebt overgeërfd manifesteren zich via jou als angst voor al het leven, angst voor jezelf. Je raakt verder en verder verwijderd van wat echt is en je gaat helemaal op in de illusies van de mind, jezelf verliezende in allerlei beelden en illusies.
Ga daar waar de weerstand zit - dat is waar je mind je probeert weg van te houden, want het weet dat als je daar gaat je tot een punt van zelf-realisatie komt en dat is weer een stapje dichter bij het einde van het bestaan van je mind
Wat je hier dus zegt, is duidelijk en helder verwoord!

Thanks Maite :)
Gebruikersavatar
Ann
Berichten: 90
Lid geworden op: 02 mar 2009, 17:26

Re: Valerie here...

Bericht door Ann »

Welkom Valerie :D
Valerie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2009, 01:19
Locatie: aarde
Contacteer:

Re: Valerie here...

Bericht door Valerie »

Thanks Ann ;)
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Valerie here...

Bericht door Jozien »

Hallo,welkom op het forum!
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Valerie here...

Bericht door Jorn »

hai Valerie
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Valerie here...

Bericht door IngridBloemheuvel »

Cool dat je ook een YouTube channel onder je eigen naam hebt geopend :D
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”