Dromen

Hier kun je velen vragen vinden met een antwoord. Blader hier zeker eens doorheen!
Plaats reactie
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Dromen

Bericht door admin1 »

Wat zijn dromen ?

Droom-staten, zoals voorheen ervaren, zijn ‘mind-staten’.

Zie – de mind rust/slaapt niet – deze ‘mind-staat’ is een afwisselende mind gemanifesteerde illusie, waarin de mind ‘speelt’ met concepten/ideeën – proberend zichzelf te begrijpen, zonder dat jij een ‘actieve’ ‘bewuste’ deelnemer bent terwijl je ‘wakker’ bent. Waar de mind zichzelf stuurt terwijl jij ‘slaapt’ maar toch zal je jezelf ervaren in/als de droom – want de mind is jou.

Wanneer je ‘wakker’ bent – ‘gebruik’ je de mind – de ‘mind’ heeft je nodig zoals jij de mind ‘nodig’ hebt doordat de mind jou geworden is.
Toch – wanneer je slaapt – zal je mind ‘overspoelen’ in een afwisselend mind gemanifesteerde illusie en proberen/trachten om bepaalde onderbewuste/onbewuste zaken die je hebt ervaren doorheen de dag - te begrijpen/verstaan – waar je zelf niet ‘bewust’ van was – maar je mind wel.
Kijk eens – voorheen waren dromen verwarrend, hielden geen steek, waar jezelf nadien ervaart als ‘verward’ op een manier – de dromen duiden de ervaring van de mind aan in deze realiteit.
Voorheen reflecteerden dromen de ‘echte staat’ van de relatie van de mind in en met het wezen dat zijn bestaan ‘aandrijft’.

Toch – op het moment – zijn ‘dromen’ bijzonder in hun natuur – ze zijn gestuurd/getransformeerd geweest om mensen in hun proces te assisteren en ondersteunen – en niet op de omgekeerde manier waarbij de mind zichzelf tracht te begrijpen/verstaan.
Dus – als je interessante dromen hebt – laat het ons weten – schrijf ze op in de ochtend wanneer je je ze ‘herinnert’, schrijf ook je eigen observaties die hebt over de droom en post ze – dan zullen we in staat zijn je te assisteren/ondersteunen met perspectief indien nodig.
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Dromen

Bericht door admin1 »

V. Ik heb dromen gehad die zo echt waren! Ik droomde eens dat ik op een podium aan het zingen was en toen ik wakker werd... ik zweer het... mijn lichaam voelde alsof ik net mijn hart had staan uitzingen. Ik kon het voelen in mijn keel.

A. Zie – het mindbewustzijnsysteem bestaat in en als je geheel menselijk fysieke lichaam – alles van je menselijk fysieke lichaam. Je ervaart jezelf in een staat van de mind wanneer je wakker bent en wanneer je slaapt – het enige dat ‘verandert’ is de ‘realiteit’. In de ene realiteit ben je wakker, een ‘actieve deelnemer’, echter wanneer je slaapt stuurt de mind ‘zichzelf’ zonder dat jij een ‘actieve deelnemer’ bent, toch zal je ervaren wat de mind ervaart omdat de mind jou is – zoals ik al eerder vermeldde.

Heb je de Matrix gezien – waar Neo was ‘ingeplugd’ in het Spring Programma en hij viel van gebouwen op de grond – en als hij ‘terugkeert’, hij ‘uitgeplugd’ is – voelt Neo aan zijn mind en voelt bloed, hij wendt zich tot Morpheus en vraagt:’Ik dacht dat het niet echt was?” en Morpheus antwoordt:”De mind maakt het echt” en “Het lichaam kan niet leven zonder de mind.”

Wat betreft de woorden ‘je lichaam kan niet leven zonder de mind’ – dit is een statement van wanneer je mindbewustzijnsysteem en je lichaam één zijn geworden – als je mind dan plots ‘uit valt’ – zal het lichaam ‘sterven’ – omdat je lichaam het mindbewustzijnsysteem is geworden. Daarom is het laten zwijgen van de mind een proces – zodat je kunt bestaan in en als eenheid van het menselijk fysieke lichaam als leven.

Heb je de film “Shine” gezien? Dit is wat er gebeurt als de mind het zwijgen wordt opgelegd in één moment zonder dat je voorbereid bent geweest en begrijpt wat er gebeurt – en daarom is ook het lichaam niet voorbereid als jou – en dus is het laten zwijgen van de mind een proces – gedaan in gewaarzijn – waar leven zal geboren worden vanuit het fysieke als jij als één met je menselijk fysieke lichaam – geen mindbewustzijnsysteem van afscheiding dat bestaat binnenin jou.

Dit is (de uitleg die net ik heb gegeven hierboven met Neo/Morpheus) exact dezelfde situatie in relatie met het ‘realisme’ van dromen dat jij hebt ervaren in en als je menselijk fysiek lichaam – in beide ‘realiteiten’ is je mind ‘actief’ – in de ene, ben je ‘ingeplugd’ in de mind, wanneer je ‘wakker’ bent – en in de andere waar je niet ‘ingeplugd’ bent – waar toch de mind bestaat in en als je menselijk fysiek lichaam als jou – en dus zal ervaren wat de mind ervaart.

Dus wanneer je droomt moet je zoals ‘Neo’ worden in de matrix – ‘wakker’ in beide realiteiten – of je nu ‘ingeplugd’ bent of niet – aan het realiseren dat jij jezelf moet sturen in gewaarzijn wanneer je droomt – en dat je eigenlijk in staat bent je dromen te sturen. Met andere woorden – bestuur de mind in plaats van er een slaaf van te zijn wanneer het jou bestuurt wanneer je slaapt.
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Dromen

Bericht door admin1 »

V. Ik was ook benieuwd over wezens in onze dromen... als een pre-tiener had ik een constante droom die ik “de witte dame” noemde... ze was helemaal wit... beetje griezelig en keek gewoon naar me. Ik zou dromen dat ze buiten op de stoep onder de straatlantaarn naar mijn kamer keek... Ik zou door mijn raam kijken en daar was ze! Ik zou dromen dat ze naast mijn bed stond en ik werd bevroren wakker... te veel schrik om mij om te draaien – mocht ze daar staan. In de achtertuin... gewoon aan het kijken. Heel vreemd!


A. Ze probeerde te communiceren met jou – ze was een demoon – verloren – ze had nergens om naartoe te gaan, geen antwoorden en ze kon niet met jou communiceren omdat het Witte Licht alle interdimensionale communicatie controleerde. Ze wist niet hoe ze communicatie kon ‘initiëren’ – ze ‘hoopte’ dat jij een communicatiekanaal kon ‘openen’ – maar door de angst die er bestond in jou – kon ze niet.

Ze stierf in 1492 – en sindsdien heeft ze ‘gezocht’ naar de ‘ziel’ van haar dochter. Dus de reden waarom ze naar je keek was dat ze alles van jou aan het observeren was – al dat je vroeger was – door al je levens heen om te zien of jij misschien haar dochter was die naar de Aarde was teruggekeerd, want ze kon haar dochter nergens anders waar ze zich ervaarde, vinden. En terwijl ze jou observeerde – observeerde ze alle anderen in je wereld – voor de mogelijkheid dat één van de mensen in jouw wereld haar dochter zou kunnen zijn.

Zie – tijdens die periode waren demonen ‘verloren’ in een enkele mindgedachteconstructie – de hare was het verlies van haar dochter. En dit is alles dat bestond in en als haar – dus was ze ‘verloren’ als een demoon in de zoektocht naar haar dochter sinds 1492.
Ze kon zich haar leven of wat er gebeurd was niet herinneren – al dat ze ‘wist’ was dat ze een dochter had die ze verloren had en dat ze haar dochter moest vinden.
Dit was de situatie in de dimensies voordat het ‘opgekuist’ was en we de demoon-dimensie hadden opgedoekt – om alle wezens zichzelf als eenheid en gelijkheid te laten realiseren.
Enjoy
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Dromen

Bericht door admin1 »

V. Zijn dromen afhankelijk van de sterkte van het magnetisch veld van de Aarde?


A. Nee – dromen zijn niet afhankelijk van de sterkte van het magnetisch veld van de Aarde.
Dromen zijn specifiek – we plaatsen dromen specifiek (wel, je dimensionale ondersteuning) voor zelfondersteuning en zelfassistentie in en doorheen je proces. Dus – veel dromen betekent veel zelfbesturing nodig – ook in het stoppen van de mind.
Dus als je dromen hebt die je laten peinzen of dwalen in de mind in het trachten ze te verstaan – stop – schrijf de droom neer en post ze – we zullen je perspectief geven zodat je jezelf effectief richtlijnen kan geven.
Enjoy
Veno
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Dromen

Bericht door admin1 »

Assistentie tijdens het dromen

V. Dus gisteren (zondag) keek ik veel video’s want het was weekend en deze morgen werd ik wakker met de impressie dat ik alleen had staan dromen en systemen ervaren op een specifieke manier, alsof ze opgelost werden in mijn dromen. Ook al kan ik me niets meer herinneren van wat ik heb gedroomd (buiten één situatie in een kamer met iemand en ik herinner me enkel een flash) werd ik wakker met dit duidelijk inzicht dat ik op één of andere manier leefde/ervaarde/ hen oploste in mijn dromen...


A. Aanvaard deze ervaring als jou als één – je ervaarde jezelf met het interdimensionale wezen in je als je als de Boom van het Leven – jou aan het assisteren en ondersteunen – er wordt veel sturing gegeven in mensen terwijl ze slapen – dus – blijf hier als de adem, in en als zelfoprechtheid en zelfvergeving en blijf van jezelf genieten!

Alice B.
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Je dromen niet herinneren

Bericht door admin1 »

V. Het is bijna onmogelijk om me mijn dromen te herinneren. Het is alsof ze verdampen op het moment dat ik wakker begin te worden. Aub advies over hoe de droom intact te houden bij het wakker worden.

A. Het is oké als je je dromen niet herinnert. Het herinneren van je dromen zal specifiek zijn volgens je proces als het nodig is. Ik raad je aan het 'je niet herinneren van je dromen' je niet te laten beïnvloeden - bekijk het zo: je bezorgdheid dat je je dromen niet herinnert manifesteert de ervaring van het je je dromen niet kunnen herinneren.

Alice B.



V. Ik droom veel, maar als ik wakker wordt ben ik een 'onbeschreven blad'. Ik kan me alleen herinneren dát ik gedroomd heb. Nu zeggen jullie dat ik ze me zal herinneren als het nodig is voor mijn proces... dan moet ik wel een hoop 'vullis' dromen. En wat betreft mijn bezorgdheid die de ervaring van het me niet herinneren manifesteert... dat kan best waar zijn. Kun jullie dan wat verder uitweiden over niet in een staat zijn van niet in staat zijn om me mijn dromen te herinneren? Wat moet mijn uitgangspunt zijn?

A. Ik adviseer je je niet druk te maken of je je dromen wel of niet herinnert - laat het los in jezelf. Het betekent niet dat je dromen 'vullis' zijn, nee - in jou werden de nodige realisaties/begrip geïntegreerd in en als jou, en zullen je overeenkomstig assisteren en ondersteunen in je proces als je dit proces doorloopt voor jezelf.

Kieran
Plaats reactie

Terug naar “FAQ”