Overlevingstechnieken

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Overlevingstechnieken

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ik zie in mezelf 2 redenen waarom ik het nodig vind om een geblokkeerd iemand hiervan op de hoogte te stellen:

1. Ik wil 'fair' zijn - als ik iemand blokkeer of zijn/haar reactie verwijder, vind ik dat ze er recht op hebben te weten dat ik het doe en waarom ik het doe.

2. Ik geniet er stiekem van om die macht te hebben en wil dat nog eens extra 'inwrijven'.

:mrgreen:

Fair Play - dat is zo'n ingegoten, voorgeprogrammeerd persoonlijkheidsjurkje, dat ik al mijn hele leven draag. Ik ben er zelfs trots op: één van mijn goede eigenschappen, 't eerlijk spelen. Niet dat ik dat altijd doe of gedaan heb, daar heb ik mezelf al heel wat keren voor 'met de zweep gegeven'.

Fair Play bestaat niet zonder zijn tegenhanger - zie punt 2: stiekem macht uitoefenen = absoluut niet fair, is met gesloten vizier. Daarmee pak ik iets terug dat ik door Fair Play blijkbaar verlies.

hmm ff laten sudderen, hoor
Laatst gewijzigd door IngridBloemheuvel op 05 jun 2009, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Overlevingstechnieken

Bericht door IngridBloemheuvel »

geeeeez, ik word ter plekke helemaal blanco in mijn hoofd... Er komt niets in me op - geen gedachten, geen gevoel, geen plaatje, nada!
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Overlevingstechnieken

Bericht door IngridBloemheuvel »

Respons van Martijn;
wellicht geen standaard methode toepassen, maar ademen en zien of je effectief iets kunt doen om jezelf uit te drukken, anders doe je niets? ( evt. reacties zelfvergeven natuurlijk)
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Overlevingstechnieken

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ik stuit hier op mijn overlevingstechniek - eerlijk zijn, alleen de 'goede' dingen zien, aardig en behulpzaam zijn en nog veel meer van hetzelfde, heb het nog niet helemaal in kaart.

En heel veel weerstand (blanco worden) - het is tenslotte mijn overlevingstechniek :D

Kom dit al een tijdje tegen, steeds weer. Het is angst om helemaal alleen te staan. Mijn grootste angst en tegelijkertijd mijn grootste verlangen - haha mooie polariteit

Het lukt me nog niet, of ik wil hier nog niet doorheen blijkbaar. Er zijn ook nog vele lagen om me doorheen te loodsen. Ik worstel hiermee in mijn dagelijks leven, in mijn omgang met andere mensen.

Maar ik zie ook veranderingen in mezelf. Ik blijf kijken en onderzoeken en eraan werken.

Ik heb de neiging erg hard voor mezelf te zijn, push push push. En daardoor heb ik vaak de kern juist gemist. Wat 'rustiger aan' doen, dingen een beetje laten 'sudderen', observeren, onderzoeken - ja, in dit geval kan ik niet anders. Zelfvergeving voor wat ik zie - zelfcorrigerende toepassing gaat met horten en stoten.

Ik realiseer me dat ik achterwege laat om te schrijven over die 'kleine' dingetjes die ik in mijn dagelijks leven tegenkom. Veel meer schrijven, uitschrijven - dat ga ik doen. Het zo in kaart brengen.

Bedankt voor je reactie, Martijn
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”