Gedachten Spinsels

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Gedachten Spinsels

Bericht door Jorn »

De video's en opmerkingen alleen al van de desteni video's beginnen op te lopen en bepaalde video's zoals "i dare you to be selfhonest" en a new world order before 2012 hebben al aardig views. Website en reclames en zelf help toestanden die beschikbaar zijn voor publiek zijn altijd gekoppeld stiekem of niet aan een idee of een soort mystiek. De directe en praktische voorstellen die gedaan worden door desteni gaan nog een flinke klapper krijgen, want ik merk dat veel mensen nog met de insteek van iets te willen weten bij video's belanden en ook vanuit die positie reageren zonder echt te kijken naar de praktische oplossingen. In ieder geval is het video's kijken en voor jezelf uitzoeken waar mensen zich veilig voelen en je blootstellen is iets waar je iemand niet om kunt vragen maar wat vanuit de persoon zelf moet komen. En hiermee bedoel ik dan zonder extra toeters en bellen. Toch gebeurd dit wel gestaag, maar duidelijk iets waar mensen bang voor zijn om het voorbeeld van de computerchip implantaat te noemen word eerder de angst uitgedrukt dan het gebruik. Dus de focus ligt vaak in de eerste instantie op misbruik, maar de echte argumentatie blijft uit. Het schrijven en het opnemen van jezelf maakt het onweerlegbaar en zichtbaar wanneer gedeeld wat er omgaat in iemand en wat ik zelf heb ontdekt is dat die directe manier zonder een mening maar de praktische instelling wat het resultaat is want door te schrijven of hoe dan ook jezelf uitdrukt laat je jezelf toe wat er omheen speelt en kun je onderscheiden waar het echt om draait, toch is het belangrijk om de meningen en de spinsels die ergens omheen draaien te identificeren en compleet te verwijderen. Dit zeg ik omdat door die spinsels je als een spiraal steeds krapper en krampachtiger word en door het verwijderen van onnodige manifestatie van systemen wat ik beschrijf als een spinnenweb van mogelijkheden om een kern heen waar de keren angst is of een situatie die je buiten jezelf hebt gedacht en over heb na zitten denken. Het gedachten-systeem of het denken stopt niet zodra je een ervaring of een gevoel hebt gaat het malen en word het een web en krijg je wellicht dromen met een vergelijkbaar thema of iets in die geest. Het gedachten-stelstel wat word opgebouwd is dus gebaseerd op een stellig geloof van een onderwerp echt of niet waar je jezelf van afscheid en op het moment dat je het opslaat als een plaatje niet realiseert dat wat je onthoud is jezelf als dat plaatje in je hoofd. Een mens is dus opgebouwd als een stelsel van gedachten met als kern plaatjes van momenten waar we stellig in geloven en onze wereld omheen verbinden, draadje voor draadje.
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Gedachten Spinsels

Bericht door Jorn »

een voorbeeld om dit te ondersteunen is bijvoorbeeld de eerste sex ervaring waarvandaan alle andere ervaringen worden gekoppeld. We zijn een verzameling van dit soort ervaringen en pakken terug op hoe we in die moment opname waren. Het word ervaren zoals erven iets wat je eruit haalt en overneemt.
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”