mijn leven

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

mijn leven

Bericht door Martijn »

hoi
kort geleden merkte ik dat mijn leven in elkaar storte. Ik had een heel moeilijk soldeerklusje gedaan en daarna merkte ik dat mijn bestaan verbrokkelde. Een vage associatie met gek worden. Ik besloot deze fase niet in 1 keer te laten gebeuren dus ik zette mijn bestaan als Martijn weer op de rails.

Sindsdien merk ik dat mijn bestaan als Martijn afhankelijk is van mijn verzet tegen eenheid en gelijkheid in het fysieke. In plaats van mij te verenigen met wat fysiek hier is, verzet ik mij daartegen en daardoor heb ik een persoonlijk bestaan, met persoonlijke gedachtes en gevoelens enz.

Het proces van een en gelijk te worden in en aan het fysieke heeft nu mijn aandacht en ik merk dat de spullen om me heen waar ik al een paar jaar mee omga, zoals b.v. de tegels in de douche, nu pas bekenden voor mij worden. Daar verheugen we ons in.

Ik vond de gedachte dat ik de werkelijkheid van het wezen van de spullen had moeten verbergen om het te beschermen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te denken dat ik het wezen van de dingen moet verbergen achter hun uiterlijke verschijning om het te beschermen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat het wezen van de dingen bescherming nodig heeft.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: mijn leven

Bericht door IngridBloemheuvel »

Cool Martijn :P

Weet je ook waartegen je het wezen der dingen moest beschermen - tegen het bewustzijn, de mind?

In het verleden heb ik meerdermalen ervaren dat om te kunnen functioneren hier in dit 'leven' ik gedachten, oordelen, meningen nodig had - om me staande te houden, me 'bestaande' te houden. 't Gevoel dat ik anders op zou houden te bestaan - wat ook zo is, de ik die ik denk te zijn.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: mijn leven

Bericht door Martijn »

dank voor je bericht,
het is zo, dat ik de buitenkant van de dingen ben gaan nemen als wat ze zijn, lege dingen, om mijneigen natuur, aard, niet onder ogen te hoeven zien. Ik beschermde zo mijn persoonlijkheid, die alleen geïnteresseerd was in zichzelf en daar alles aan op wilde offeren, rücksichtlos. Daarvoor was het nodig om niet tot me door te laten dringen dat elk ding iemand is. Zo dacht ik alles te kunnen misbruiken voor mijn persoonlijke doelen, zonder mij rekenschap te geven van de gevolgen voor de dingen.

Ik beschermde dus helemaal niet de dingen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat ik de dingen beschermde i.p.v. me te realiseren dat ik mijzelf als persoonlijkheid beschermde.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijzelf als persoonlijkheid te beschermen, ten koste van eenheid en gelijkheid met de fysieke dingen.
Laatst gewijzigd door Martijn op 28 aug 2009, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: mijn leven

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ja, ik zie wat je bedoelt, dank je
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: mijn leven

Bericht door Martijn »

fijn,
een en gelijk met de fysieke dingen, hmmm, op de site las ik: een en gelijk ALS het fysieke, mijn oog viel daar gelijk op toen ik erop kwam. Enja, nu ik ernaar kijk, moet ik concluderen, wat werkelijk hier is, is een fysiek lichaam in een fysieke omgeving. That's it. Al het andere hoe ik mijzelf gedefinieerd heb is niet werkelijk, niet hier fysiek aanwezig, het bestaat alleen in gedachten.
Het is hier niet. :cry: ;)

Wat blijft is een ademend fysiek lichaam in een fysieke omgeving, ik hier als de adem, één en gelijk.
Is het Martijn die ademt? nee het is de adem die ademt en ik ben één en gelijk als adem.
Martijn heeft geen adem nodig, hij bestaat uit informatie. Die kan geactiveerd worden.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”