matrix

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

matrix

Bericht door Martijn »

Hoi,
laatst was ik bezig in de tuin en er waren een aantal karwijtjes te doen en ik merkte dat ik ze als stukjes in een puzzle in de dag paste, al doende en het deed me denken aan een puzzle die ik als tiener had van allemaal rechthoekige stukjes en dat kon ik dan in een vierkant grondplaatje puzzelen tot het paste. Dat is dus de matrix, oftewel deze werkelijkeid. In en aan elkaar passende stukjes

Daar ben ik de hele tijd mee bezig, d.w.z. ik ben steeds onveranderlijk hier, ik kom niet van m'n plaats, en van hier uit leg ik het ene stukje na het andere. Zo lijkt het of er tijd is maar ik ben steeds hier, en ik herhaal dezlfde beweging: een stukje leggen, een stukje leggen, elk stukje een moment, een gebeurtenis.

Het drong tot me door vandaag, dat ik het idee heb dat ik de puzzle af moet maken, dat ik moet denken tot ik het denken voltooid heb.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben het idee te hebben dat ik het denken moet voltooien.
Ik vergeef mezelf mezelf niet toegestaan te hebben me te realiseren dat ik het denken voltooi door zelfvergeving toe te passen.

Zo hou ik de matrix gaande en mezelf daarin als stukjes leggende automaat, dat heb ik van mijzelf laten geworden. Onlangs waren er twee gebeurtenissen waarin ik mijn stukje niet legde. Dat bleek gewoon te kunnen. Ik had wel de indruk een belevenis mis te lopen maar ik had daar geen reactie op in het ene geval in het andere wel een beetje teleurstelling.

Dat is wat het oplevert, het leggen van stukjes, het opzoeken, aangaan van gebeurtenissen: belevenissen! En daarvan leeft de persoonlijkheid Martijn. Die heeft energie nodig om te bestaan en die krijgt hij uit het beleven van gebeurtenissen. Een belevenis of ervaring is een energetische lading die opkomt en en afneemt. Er gaat een energie door het systeem Martijn en het systeem heeft daardoor het gevoel en de perceptie dat het bestaat, ja, leeft!

Waar komt de energie echter vandaan? Niet uit de gebeurtenis, de belevenis, de ervaring. Die wordt uit het fysieke lichaam geperst. Ik denk echter dat ik energie krijg door de gebeurtenis.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te bestaan als gebeurtenissen voltrekkende automaat.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben de matrix, de werkelijkheid zoals die nu is in stand te houden door het voltrekken van mijn gebeurtenissen daarin.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebbenangst te voelen bij de gedachte dat ik mijn deel in de matrix niet vervul.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben bang te zijn dat ik iets misloop als ik mijn deel in de matrix niet vervul.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat ik voor mijn bestaan afhankelijk ben van het voltrekken van gebeurtenissen.

Ik ben de levensessentie die in alles is
ik ben alles, ik ben in alles als levensessentie
ik heb als levens essentie zijnde mij niet als zodanig uitgedrukt
ik heb iets anders van mijzelf gemaakt
dat is de werkelijkheid die ik nu ben:
een wezen zonder substantie, dat alleen in de verbeelding bestaat, in een lichaam in een universum.

die gebeurtenissen waaruit mijn leven bestaat, die ik automatisch voltrek, heb IK die bedacht?
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: matrix

Bericht door Martijn »

als ik weer eens in gedachten raak, en dat zo laat, dan in een tijd van een paar uur voel ik dat ik me in een doodlopende straat bevind, ik voel mijn einde naderen, ik denk aan aanleidingen die mijn dood zouden kunnen bewerkstelligen. Dus wakker worden en terug naar ademen en hier zijn.

en verder

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben het beleven van gebeurtenissen als reden en middel van bestaan te hebben.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”