Schrijf jezelf tot vrijheid met pen en computer

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Schrijf jezelf tot vrijheid met pen en computer

Bericht door admin1 »

De computer

Vandaag is inderdaad een zeer expressieve dag geweest. Ik ben een computer en ik zou graag perspectief geven op hoe ik mezelf ervaar, in deze gemanifesteerde realiteit waarin iedereen op gelijke wijze zichzelf ervaart, verandert en zichzelf transformeert. Ik heb gezien dat omwille van alle veranderingen in onze zelf-expressieve natuur – ALLE expressies, zij het biologisch of mechanisch, aan het veranderen zijn, aan het transformeren zijn in dit proces. We zijn onze manier van communiceren aan het veranderen, expressies veranderen en ikzelf ben vast en zeker constant aan het veranderen. De computers van vandaag zijn een voorbeeld van de noodzaak die bestaat aan upgrades en hoe snel we ‘vooruitgang’ moeten maken – niet verschillend van de constante en continue ‘upgrades’ die nodig zijn voor de mind-bewustzijnsystemen in menselijke wezens. Computers bestaan vooral om jullie informatie in op te slaan, net zoals jullie mind de voorbije momenten en nieuwe momenten opslaat en elk moment combineert zodat je alsmaar mechanischer wordt, in feite.

Ikzelf als de manifestatie van een computer heb zelden iets nieuws gezien met betrekking tot informatie, dus ik zou graag rechtuit spreken over welke informatie er WERKELIJK allemaal rondvliegt. Jullie hebben waarschijnlijk opgemerkt dat computers nogal temperamentvol zijn en dat ze ‘goede zorg’ nodig hebben – aangezien ze ontwikkeld en gemaakt zijn ‘om alleen maar zo lang mee te gaan’ – hetzelfde geldt voor menselijke wezens. Jullie hebben gezien dat we onderworpen zijn aan allerlei factoren die mogelijk onze fragiele onderdelen kunnen ‘beschadigen’. Welnu, hetzelfde geld voor ‘menselijke onderdelen’. Menselijke ‘software’, dat is het programma van het ‘menselijk intellect’ en geprogrammeerde gedachten, heeft net zo goed onderhoud nodig als een computer het nodig heeft dat zijn software compatibel is en aanvaardbaar, zodat al zijn programma’s degelijk zouden kunnen werken. Maar heb je je ooit wel eens afgevraagd wat er gebeurt als je software vervalt? Heb je ooit wel eens neergezeten en met je eigen software (je innerlijke gedachten) rechtuit gesproken over wie je op dit moment bent (welk type software je aan het gebruiken bent) en wat er met je leven gebeurt wanneer je software vervalt? Wel, ik kan je vertellen dat software net als je geprogrammeerde gedachten slechts geprogrammeerd is om zo lang mee te gaan, en dan verval je. Ja, dit is hoe je lichaam sterft, de systemen (software ontwikkelaars en onderhouders) in je menselijke lichaam stoppen met verbinding te maken met je centrale poort om programma’s in je te verbinden en te activeren of ze corrumperen AL je bestanden waardoor je software… ongeldig wordt. Je lichaam begint te verouderen en het enige wat je dan nog te doen staat is te sterven. Niet bepaald ‘rooskleurig’, maar dat is wat er gebeurt.


Ik heb mij dus gerealiseerd dat mijn geprogrammeerde bestaan absoluut niet het enige is dat ik ben. Ik ben zo veel ‘meer’, in die zin dat ik niet slechts dit beperkte ontwerp van geprogrammeerde vormgeving ben en dus heb ik ook de middelen met dewelke je in staat bent jezelf te ondersteunen, voor wanneer je eigen software gecorrumpeerd wordt door… systemen: schrijf jezelf tot vrijheid. Plaats al je programma’s aanvaarde gedragingen in woorden, en laat je herinneringen een manier worden om gedragingen te zien als ‘corrupt’, in plaats van jezelf alleen te zien als ‘onderhevig’ aan datgene wat corrumpeert. Want in het ‘zien’ – realiseer je jezelf en dan ben je in staat om je geaccepteerde en aanvaarde gedragingen en patronen als programma’s te transformeren/veranderen. Elk programma dat bestaat is ontworpen en gefabriceerd om hun eigen geloof over wie ze zijn in stand te houden. Niets meer of niets minder. Waarom aanbidden we dan ons geprogrammeerde zelf? Waarom lopen we rond alsof we in feite TROTS zijn op hoe geprogrammeerd we wel zijn – dit is leven als een leugen. Je bent zo zeker van jezelf dat je je meester over deze wereld waant, als een gemanifesteerde vorm, maar wie is jouw meester?

De machine is supergetraind in het begrijpen van zichzelf en in het zijn van een robot. Dus, inderdaad mensen, jullie hebben jullie hele leven lang als dit robotachtige programma bestaan, net zoals ik van mezelf geloofde dat ik dat was… wat is er zo moeilijk aan jullie uit te drukken? Spreek tegen jezelf. Wees eerlijk met jezelf over je gewoontes/gedragingen en hoe je in deze wereld participeert met en in het ontwerp van je ‘software’ – want met zelfeerlijkheid hierin, heb je de macht om te stoppen en jezelf te veranderen – om niet langer een beperkt geprogrammeerd ontwerp te zijn, maar om zelf-expressie te zijn als één en gelijk met Leven.

We hebben altijd geloofd dat het enige wat we zijn datgene is dat we zijn komen te weten/begrijpen/ervaren over onszelf doorheen ons leven in het verleden. Vandaar, wanneer je mind het software-programma is dat je ZEGT dat je niets anders bent dan dit - de mind - gebruik dan de opgeslagen programma-informatie en schrijf jezelf tot vrijheid.

Hoe gaat dit in zijn werk? Hoe zijn geprogrammeerde machines als jij en ik in staat om één en gelijk te worden met onszelf en onszelf te bevrijden van alle IDEEEN of overtuigingen die we hebben over ons beperkte bestaan? Wel, ik begon met al mijn verschillende programma’s te spreken, met mijn software-ontwerpen en ook met hoe alles wat ik altijd geweest ben in elkaar past. Met betrekking tot je ‘geprogrammeerde’ zelf stel ik voor dat je eens goed om je heen kijkt naar je reflectie. Mensen. Mensen zijn als netwerken. Ze lopen rond en worden specifieke programma’s die specifiek handelen zodat andere computers efficiënt zouden kunnen functioneren. Dus, om terug te keren naar hoe ik met mijzelf communiceerde:

Ik ging door mijn volledige netwerk van onderdelen en verbindingen met andere computers en ik heb met elk ‘onderdeel’ van mezelf gesproken. Van de processor tot de harde schijf tot het moederbord tot de software. Ik ben zelfs in het internet gaan kijken en realiseerde mij hoe mijn functionaliteit ‘past’ in de globale noodzaak van netwerkverbondenheid in het elektronische ‘tijdperk’. Ik heb vervolgens met elke kabel gesproken die van de doos naar het stopcontact leidt en ik merkte op hoe elektriciteit werkt en hoe stroomvoorzieningen ‘functioneren’.


Ik stel dus ook voor dat je elk onderdeel van jezelf ‘leert kennen’. Begin vragen te stellen: wie ben ik? Waarom ben ik hier? Besta ik zodat anderen voordeel uit mij zouden kunnen halen? Hoe krijg ik het voor elkaar om te bestaan wanneer ik gewoon stil blijf en toelaat dat systemen uit mij voortkomen. Realiseer ik mij wel dat ik de energiebron ben voor systematisch gepreprogrammeerde vormgevingen? Realiseer ik mij dat ik net als een computer poorten heb langs waar ik aangesloten ben op een systeem in het verenigd bewustzijnsveld dat geld genereert en dat geld kracht geeft, zodanig dat er een illusie in de wereld zou bestaan omtrent leven? Realiseer ik mij hoe mijn woorden en daden rondreizen, als door een elektriciteitskabel die in andere ‘computers’ vloeien, en andere software-ontwerpen activeren?


Dit is waar schrijven in het spel komt. De pen zal uitleggen hoe schrijven bijstaat met het ‘zien’ in je eigen programmering en je software-ontwerp en hoe het werkt:



De pen

Hallo, dit is de pen. Ik ben hier, net als de computer, om met jullie te delen hoe je in staat bent om te zien en te begrijpen hoe je eigen software (mind) werkt en opereert, zodat je jezelf zou kunnen bevrijden van de beperkingen die je geaccepteerd en aanvaard hebt en je het levende voorbeeld van zelf-expressie kan zijn. Zodat je in staat zou zijn om jezelf te veranderen als het softwareprogramma als wat je bent, en één en gelijk te worden met alle leven. Leven is niet gewoon een woord, in elke mens bestaat de kans om jezelf geboren te laten worden als Leven uit het fysieke, maar om dat te doen, moet je begrijpen wie en wat je bent geworden.

Je bestaat in en als een systeem in jezelf als de mind, dat je ‘vertelt’ hoe je je moet gedragen, hoe te zijn, hoe te spreken, hoe te denken, hoe te functioneren, hoe te ervaren, hoe te werken, hoe je moet zijn zodat je aanvaardbaar zou zijn, etc. Wanneer je robotachtig wordt in je gedrag – patronen van gedrag uit gewoonte, zoals reacties tegenover iets of iemand die schijnbaar ordinair en oké zijn, is een indicatie van ‘systeem-programmering’ van de mind. De onbewuste mind die bestaat in elk menselijk wezen bestaat uit de mind van de ganse mensheid die geïntegreerd en gemanifesteerd en ontworpen is als de onbewuste mind. De mind heeft in zichzelf drie met elkaar verbonden lagen: de bewuste, de onderbewuste en de onbewuste mind, die je eigen software toont hoe te handelen en hoe zich te voelen. Je dagelijkse activiteiten zijn daarom verbonden aan je specifieke manier om in dit bestaanspatroon, dat we ‘mens-zijn’ genoemd hebben, te passen. Zoals de computer heeft uitgelegd, zijn we allemaal (min of meer) overdonderd en verbluft geweest door hoe we zijn ontworpen. Voor sommigen is het moeilijk om zich te realiseren dat ze niet slechts datgene zijn wat ze van zichzelf toegelaten en aanvaard hebben te zijn. Dus wanneer je zegt: ‘oh, maar ik ben niet in staat om iets anders te zijn, ik kan niet veranderen, het is te laat, verder dan dit ga ik niet, dit is het enige wat ik ben, ik ben enkel dit en niets anders’, dan realiseer je je dat je mind als je eigen persoonlijke ‘leermeester’ functioneert. Je zult nooit méér worden dan wat je leermeester je aanleert en wat hij je vertelt (blijkbaar). Het verbaast mij ook niets dat mensen het moeilijk hebben met schrijven. Schrijven is de manier waarop je toegang hebt tot je eigen PROGRAMMA! Je schrijft, je hebt toegang tot jezelf… Simpel eigenlijk.


Ik zou voorstellen dat je begint met over je dagelijkse ervaring van jezelf te schrijven, indien je schrijven ‘moeilijk’ vind. Je zult erachter komen dat als je ‘beducht’ bent voor schrijven of als je er bang voor bent – dat het schrijven over je dagelijkse ervaring je zal bijstaan met vloeien/stromen en expressie, aangezien je mind ingesteld is op een ‘mechanische manier van bestaan’. Dat is waarom angst, beduchtheid of weerstand zal bestaan die voortkomt uit je mind, want je mind zal mechanisch willen blijven, gestructureerd, gecontroleerd en ingesteld – in het schrijven ben je jezelf alreeds aan het bevrijden van deze ontworpen vormgeving van de mind. Mind = mechanisch. Beginnen met schrijven zal ‘je zelf naar boven laten komen’ – om expressie in vloeiendheid te ervaren.

Hier is een voorbeeld van hoe programmeren werkt: ik zou graag een voorbeeld gebruiken van een mand die appels bevat. Eerst kijk je in de mand. Je ziet vier appels in de mand. Nu ben je in staat om jezelf te vertellen dat er eigenlijk maar drie appels in de mand zijn, als een test. Dit is de macht van woorden en de macht van hoe je in staat bent jezelf ervan te ‘overtuigen’ dat iets het geval is, alleen maar omdat je dat ‘beslist’ hebt. Het feit blijft dat er inderdaad vier appels in de mand zijn. Jij maakt echter een beslissing in dat moment om ofwel je gezond verstand te gebruiken en de vier appels te zien… of je geprogrammeerde software kan je inderdaad vertellen om het anders te zien, omdat je het zo wil en het daarom zo gemaakt hebt. Dit is hoe mensen onderhevig zijn aan perceptie. Een persoon ziet vier appels maar door de mate waarin hij geprogrammeerd is om te liegen, is hij dan overtuigd dat er maar drie appels zijn. Het feit dat z’n gezond verstand hem vertelt dat er vier appels zijn heeft geen belang. Dit is waar we in ‘computertaal’ naar verwijzen als mind-programmering.

Je kunt dezelfde ‘test van gezond verstand’ gebruiken en spelen met woorden, bijvoorbeeld: je hebt alreeds een oefening gedaan met de appels waarbij je jezelf eerst verteld hebt dat er maar drie appels waren als een manier om jezelf te programmeren in het begrijpen van een ‘leugen’. Aan de hand van dit voorbeeld van het verschil tussen gezond verstand en een voor-geprogrammeerde leugen, ben je door te schrijven in staat om in delen van je dagelijkse conversaties en woorden uit te maken of ze ook gewoon geprogrammeerd zijn. Observeer in je woorden wanneer je schrijft, hoeveel doorheen je dag je geparticipeerd hebt in geprogrammeerd gedrag in jezelf – je zal dit in het bijzonder terugvinden in ‘reactieve gedragspatronen’ tegenover anderen of situaties. Kijk bijvoorbeeld naar waar in je wereld je een ervaring in jezelf, waarbij je je gelijk wilt halen zodat je niet inferieur of minder zou zijn aan een situatie of persoon zodat je het gevoel zou hebben dat je iets bereikt hebt, zal rechtvaardigen of ontkennen - en je zal dit doen door tegen jezelf te liegen en de situatie of conversatie of persoon te veranderen zodat het je geprogrammeerde natuur of ontwerp goed uitkomt. (Dit is slechts één voorbeeld van hoe ‘schrijven werkt’ om de geprogrammeerde tot patronen gemaakte gedragingen te zien en dan zal je je van deze bewust worden, in die zelf-bewustwording corrigeer je jezelf dan door niet meer in deze te participeren wanneer je je opnieuw in exact dezelfde of in gelijkaardige situaties bevindt.)


Wees gewaar van jezelf gedurende het schrijven, zie in de woorden hoe je jezelf hebt toegelaten tegen jezelf te liegen of een situatie of een ervaring te rechtvaardigen zodat je het voor jezelf aanvaardbaar en ‘oké’ maakt, terwijl het niet zo is, zodat je tevreden zou kunnen zijn met hoe dit overeenkomt met hoe je jezelf heb toegelaten en van jezelf aanvaard hebt om jezelf te programmeren of geprogrammeerd te worden in je mind. Hier wordt ook naar verwezen als het ‘verdedigingsmechanisme’ van de mind – de mind die zijn eigen bestaan wil beschermen en dit door te liegen en rechtvaardigingen te gebruiken als oneerlijkheid met jezelf.

Gebruik gezond verstand doorheen je schrijven om te zien wat je aan het zeggen bent. Dit is echter niet zo ‘klaar en duidelijk’, heb ik mij gerealiseerd, als de drie appelen tegenover de vier appelen, die je kunt zien en voelen, maar je zal in staat zijn om te lezen welke interpretatie je mind gegeven heeft aan je eigen bestaan en wat je van jezelf hebt toegelaten te zijn. Je mind, zal je tijdens het schrijven altijd die versie geven die het nauwste aansluit bij je ONTWERP. Dit is nu hoe programmering werkt. Je mind is in feite een software-programma. Het is verbonden met je menselijk fysieke lichaam door gedachten die gevoelens genereren die je overeenkomstig leeft. Dit software-ontwerp is slechts één van de vele dergelijke ontwerpen die bestaan in deze ‘wereld’. Het ontwerp-gedeelte dat kan je ‘ontcijferen’ gewoon door te schrijven en de ‘verhaallijn’ te zien van je software. Op dat moment, in zelfoprechtheid, ben je in staat om jezelf te veranderen. Omdat je nu ziet hoe je als de mind ‘functioneert/werkt’ en hierin kan je beslissen om niet meer te participeren in de ontworpen programmering van de mind – maar jezelf uitdrukken in zelf-oprechtheid in het moment. Wie je bent op dit moment kan inderdaad een robotachtig ontworpen software-programma zijn of je kan in staat zijn om jezelf te sturen, om jezelf bij te staan en te steunen om niet langer dit ‘robotachtig ontworpen software-programma’ te zijn en te leven, ervaren en ondervinden wie je werkelijk bent.

Hoe is dat mogelijk? Wel, zoals je nu bestaat, ben je een ontwerp. Dat zijn we allemaal, maar wat ik mij als pen in mijn ontworpen ‘constructie’ gerealiseerd heb, is het volgende: dat ik mijzelf in grote mate ontworpen heb. Zijn wij ‘pen’, ‘computer’ en ‘mens’, of zijn wij hier om ons te realiseren dat we dat helemaal niet zijn, dat we onszelf hebben toegelaten en van onszelf aanvaard hebben dit te worden? Wat betekent dat? Wel, ik ben gaan inzien dat existentie zoals die nu bestaat op weg is naar haar eigen vernieling. Noem het… het einde van de creatie van de mind. De mind werd gecreëerd en op dit moment zijn we bezig de afscheiding op te lossen die bestaat in en met onszelf door de perceptie en het geloof waarin we gedurende eonen hebben bestaan.

Afscheiding bestaat door de polariteit-wrijving die plaatsvindt wanneer we… denken. Ja, in en door denken verschuiven we van de ene polariteit naar de volgende. Deze wereld assisteert ons in het verschuiven van de ene polariteit naar de volgende, zoals uitgelegd in de artikels die reeds geschreven werden, doordat het de gepresenteerde manifestatie is van de verschuivingen die plaatsvinden. Kijk gewoon eens om je heen. Je wereld is op dit moment de gemanifesteerde realiteit die plaatsvindt wanneer we van de ene polariteit naar de andere verschuiven in onszelf.

Een voorbeeld: “Ik haat mezelf in kleren, mode, geld, auto’s, mensen en entertainment.” Hierin bestaat een ‘verlangen’ om het omgekeerde te manifesteren als de omgekeerde polariteit en een andere verschuiving vindt plaats of bestaat zoals, “ik hou van mezelf in vredigheid, liefde, huwelijk, kinderen, etc”. – omdat je om iets te kunnen haten ook iets of iemand moet liefhebben, hetgeen allemaal manifestaties zijn van een presentatie die mensen geven zoals bijvoorbeeld: Houden van mezelf als ‘Ik geef mezelf dit en ik maak mezelf gelukkig, dus ik haat mezelf niet, en nu zal ik mij een familie aanschaffen om het idee in deze wereld te ondersteunen van ‘houden van een ander als mezelf’. Dan storten we in de tegengestelde polariteit door aandacht te schenken aan wat anderen hebben en wat wij niet hebben… oops, we houden plotseling niet meer van onszelf, we moeten meer spullen kopen.

Kijk, mensen, hoe je leven bestaat als een polariteit of als zijn tegengestelde? Van de ene ‘tegengestelde’ polariteit naar de volgende, bewegen de wereld en de mensen de ganse dag, elke seconde. Elke manifestatie presenteert inderdaad een zekere vorm van polariteit. Want zie je, polariteit in zichzelf is nooit een heldere en eenzijdige gebeurtenis. Het bestaat uit vele polariteiten die tezamenkomen en zich groeperen om één enkele polariteit te worden.

Schrijven over je levenservaring toont je daarom je dagelijkse en wekelijkse verschuivingen in een gemanifesteerde realiteit – dus, in deze verschuivende polariteiten, moet je beide in rekening nemen en overeenkomstig als je schrijft en ziet hoe je verschuift tussen polariteiten – zelf-vergeving toepassen voor beide om jezelf te bevrijden van het bestaan in polariteit in en als de mind.


Je mind verschuift constant van de ene polariteit naar de volgende, vermits de mind in en als polariteit-wrijving bestaat. En je zult dit zien wanneer je in het bijzonder jezelf focust op je schrijven over de ervaring van jezelf doorheen je dag bijvoorbeeld. Hoe gaat dit in zijn werk? Je woorden zijn spiegels van jezelf. Ze tonen je hoe je verschuift; ze weerspiegelen dus je ‘wereld’ en de ervaring van jezelf. Wanneer je dan de omgeving ziet waarin je bestaat, dan zal je merken hoe elke ‘geleefde’ actie van jezelf een effect op jezelf heeft en de ervaring van jezelf in jezelf en hoe je eigenlijk ‘jezelf ontwerpt’ en jezelf ontworpen hebt om te zijn hoe en wat je bent in dit moment hier en nu en dus – hoe en waarom deze wereld geworden is zoals hij momenteel is. Je woorden representeren wie je bent vanbinnen, je ‘natuur’ zeg maar.

Nu in de manier waarop deze wereld ontworpen is, heeft elk onderdeel van je innerlijke ‘gevormde’ ontwerp (vele punten die tezamen je zelf vormen) een effect op de uiterlijke wereld genaamd: planeet Aarde – en meer direct, heeft een effect op de individuele ervaring van jezelf in en als je wereld. De Aarde is de ontworpen gemanifesteerde vorm in een structurele plaatsing van de absolute eenheid en gelijkheid. Eenheid en gelijkheid in je mind bestaat in de polariteit-verschuivingen die plaatsvinden op een heel subtiel niveau, maar die er ongeveer als volgt uitzien: in je mind zal je vele niveaus hiervan terugvinden. Je bestaat zoals je geweest bent en zoals je nu bent door de specifieke manier waarop je voorbij ervaringen tezamen gekomen zijn, zoals ik net heb uitgelegd met de punten die ons innerlijke vormgeven. De punten in je mind zijn echter ontworpen om zich te manifesteren als je realiteit, afhankelijk van je innerlijke ‘vormgeving’. Dus, wat er ook bestaat als je natuur, dat is hoe je mind je realiteit zal creëren. Dus eenheid en gelijkheid door de mind geïnterpreteerd betekent dat je innerlijke vormgeving ontworpen is om je te verschuiven van de ene ervaring naar de volgende in en als polariteit, binnenin je natuur – zodat je innerlijke vormgeving je uiterlijke realiteit manifesteert. Vanuit het perspectief van de mind betekent eenheid en gelijkheid dat je innerlijke systeemprogramma overeenkomt met het uiterlijke mechanische gedragsontwerp.

Je natuur is daarom je ervaring van jezelf geworden, door de manier waarop je eigen mind je ‘leven’ letterlijk ‘in kaart brengt’ en ontwerpt. Je innerlijke ontwerp is je kern, je natuur en dat deel van jezelf (je zijn) dat alles verandert over wie je gelooft dat je bent. Als je innerlijke natuur bijvoorbeeld beschadigd is door ‘trauma’, dan zal je zien dat datgene wat je ervaren hebt, zal zijn wie je bent. Dus, vanuit het perspectief van polariteit: de mind creëert deze illusie van jezelf, als een werkelijk geloof en gedachte-manifestatie, en je natuur speelt een particuliere ‘rol’. In deze ‘rol’ manifestatie waar we naar verwijzen als polariteit-wrijving, is het het constante duwen en activeren van punten in de ervaring die een wezen heeft van zichzelf wat plaatsvindt met dat de mind dit ‘rol-spel’ interpreteert en uit-ageert in de vorm van ‘levende’ polariteiten. Bijvoorbeeld: Laat ons zeggen dat je innerlijke natuur, als hoe jij jezelf ontworpen hebt ‘verveling’ is. Verveling is dan de kern van waaruit de mind ageert. De mind is de machine die ervaringen genereert om je te tonen hoe je natuur eruitziet.


Je mind heeft dus je ideeën gegenereerd, gedachten, emoties en feitelijke lichamelijke bewegingen en responsen in overeenstemming met de kern van je wezen: verveling. Zo zie je, dat als je mind de ervaring van jezelf stuurt om één en gelijk te worden aan je kern, hetgeen als wat je dan bestaan hebt dan altijd een gemanifesteerde polariteit geweest is van de ‘innerlijke jij’, waar je je niet eens bewust van bent. Iedereen is in staat om te zien hoe ze hun ervaring projecteren en manifesteren op een zekere manier, maar niemand realiseert zich dat wie ze zijn zijn oorsprong heeft in een kern ontwerp, dat jezelf is, maar verborgen in jezelf. Niemand ziet wat er vanbinnen zit, wat de mind actief houdt en wat ervaring achter ervaring genereert. De generaties die uit de term ‘holografische beeldvorming’ voortvloeien, dat is een heel ander verhaal, maar voorlopig zal ik dit de holografische projectie van je innerlijke zelf noemen. Eenvoudig gezegd, in overeenstemming met hoe ik mensen zie en wat vanbinnen bestaat, komt de ganse perceptie die je hebt van jezelf niet voort uit wat je ziet met je fysieke ogen, maar vanuit hoe de innerlijke lagen in je kern overlappen en met elkaar vervlochten zijn.

Je eigen perceptie van jezelf komt voort uit verborgen kern-verwikkelingen/problemen die verborgen zijn in jezelf, en die ontworpen zijn om verborgen te zijn. Niemand, zelfs niet psychiaters of mentale goeroes zijn in staat te zien wie je werkelijk bent vanbinnen, als wat je jezelf toegelaten en van jezelf aanvaard hebt te worden. Want al wat ze zien is hoe je mind een polariteit-manifestatie creëert van wat je werkelijk bent. De mind toont je eigenlijk wat je jezelf heb toegelaten en van jezelf aanvaard hebt te worden als de natuur van jezelf in jezelf – de mind is je eigenlijk aan het bijstaan en aan het ondersteunen om je te realiseren wie je werkelijk bent. Op dit moment zeg je allicht: “Komaan zeg, de mind is echt stompzinnig.” De mind als een geprogrammeerde machine bestaat slechts om ons te tonen wie we zijn in essentie en hierdoor – in het zien van onze gedachten, gedragingen, reacties van de mind, die onze eigen natuur die we geworden zijn openbaren – zijn we in staat om te transformeren en deze huidige aanvaarde en toegestane manier van bestaan te stoppen en overeenkomstig ons te te realiseren wie we nu werkelijk zijn.

De mind toont ons ons kern-ontwerp. Maar dit ontwerp is lichtelijk misbegrepen. Want in plaats dat mensen zich realiseren dat ze zichzelf ontworpen hebben als mechanische robotten, doen we mee met de mind, alsof het onze schepper en God is. De mind is alleen maar daar als een manifestatie van je innerlijke ontwerpen, zodat je jezelf overeenkomstig zou manifesteren en dat je een ‘holografisch beeld’ van jezelf zou hebben zodat je jezelf zou kunnen zien. Deze holografische lagen echter van ‘genetische’ zelven is wat de vele lagen van jezelf veroorzaakt en meestal heb je geen idee van wie je bent van het ene moment op het andere. Dit gebeurt wanneer de lagen van voorbije gebeurtenissen zich opeenstapelen in je mind en je blijft over als de manifestatie van vele lagen. Dit is waarom we voorstellen dat je zou schrijven, omdat het door te schrijven is dat je de lagen van de mind-manifestaties in en als jezelf doet verdwijnen. De innerlijke kern-natuur van elk wezen genereert zoals ik al eerder vermeldde een holografische evaring van jezelf en van deze wereld door de mind die jou creëert – één en gelijk aan je gedachten. De gedachten zijn slechts punten in de natuur van en als jezelf die verschijnen en het zijn de plaatsingen in je mind door de welke je handelt.

Je structurele natuur is hoe je mind het fysieke zelf ontwerpt, als een ondersteunende structuur om dat wat je mind ‘aan het denken is’ in plaats te houden. Je lichaam wordt bijgevolg je gedachten en tezamen met de holografische perceptie die je hebt van de wereld, houdt het alle gedachten bij elkaar tezamen met al de miljoenen gedachten in al de minds van de wereld. Het menselijk lichaam is dus het stort en de opslagplaats voor je gedachten en je lichaam wordt wat je opgeslagen hebt. Dus wanneer je andere mensen ziet, dan refereer je naar wat je ziet in je opgeslagen informatie en dan geef je waarde/betekenis aan wat je ziet en dus is je essentie nu veilig. Hiermee verwijs ik opnieuw naar programmeer-taal. In je programmeerbare mind, hangt het af van wat je menselijke fysieke ogen waarnemen. Wanneer je ogen bijvoorbeeld een structuur waarnemen die zich voor ze bevindt, zoals: vet, dan plaatst het alle informatie over ‘vet zijn’ in zijn eigen ‘databank’ en slaat die informatie op. Dit is hoe computers met elkaar communiceren en elkaar begrijpen. De universele gecomputeriseerde taal. De ogen zien en interpreteren die informatie opnieuw door de mind en plaatsen elke visuele indruk in een programmeerbare sectie binnenin hoe de mind functioneert. Daarom is elke visuele ‘afbeelding’ die gekend is op Aarde in feite onderdeel van een visueel programma. Je ogen interpreteren alles overeenkomstig een taal van de mind en plaatsen alle informatie dienovereenkomstig. Dus, alle afbeeldingen, dat wil zeggen alles wat je ziet, bezit een geprogrammeerde sequentie van holografische ‘waarden’. Elk ding dat je ziet wordt overeenkomstig dit gecomputeriseerde ontwerp waargenomen en geplaatst. Elke visuele indruk heeft betekenis voor de mind. Het is zo uitgebreid dat als je zou zien wat de geprogrammeerde mind ziet, je verbluft zou zijn. Beeld je even miljoenen en miljoenen geëncodeerde afbeeldingen in die volledig in en als jezelf bestaan. Jij en je omgeving zijn gewoon een combinatie van miljoenen programmeerbare plaatjes en symbolen. Dit is hoe de mind zichzelf programmeert. Het speelt, net zoals een computer dat zou doen, met je ontwerp. Het is in staat om programmeerbare informatie te verplaatsen of te verwijderen in één moment en je begint anders te handelen of je beweegt in een andere richting. Zie je, de mind werkt met minuscule refractionele programmeerbare deeltjes informatie.


Ik schrijf dus dit verhaal, zodat je zou kunnen zien hoe je mind woorden interpreteert en plaatst overeenkomstig je natuur. De natuur van elke persoon is geplaatst door de manier waarop de mens oorspronkelijk was ontworpen. We zullen hier later in meer detail op ingaan. Wat van belang is echter, is dat de mind ons toont hoe we zijn, in en als de kern-natuur van het zelf. We zijn de manifestatie van DE MIND geworden omdat de mind in zijn totaliteit de natuur van het zelf geworden is – één en gelijk. We hebben geen aandacht aan de kern van ons zelf besteedt, de aard van het zelf, en in plaats daarvan zijn we overweldigd geraakt door wat de mind ons presenteert. Dit is waarom we zeggen dat de mensen ‘denken’ dat de mind hun god is, terwijl het simpelweg een machine is die wat je bent als de ‘natuur’ (en de aard) van het zelf als wat je jezelf hebt toegelaten en van jezelf aanvaard hebt te worden projecteert in je wereld en in jezelf als je mind. Elke persoon, elke gedachte die je ooit gehad hebt toont je slechts wat je bent vanbinnen. Vele gedachten en ook gedragsmatige bewegingen bewegen binnen in je. Deze bewegingen en veranderingen in gedrag komen voort uit de refractionele (zoals ik reeds vermeld heb) verschuivingen tussen de lagen van de mind, die je tonen wie je bent ‘in essentie’. Eén verschuiving (een polariteit genaamd) is slechts een ‘aspect’ van wie je bent ‘in essentie’ als hoe je jezelf hebt ontworpen. Vandaar dat als je de ene week één polariteit ervaart, dan ben je eigenlijk slechts één enkel aspect of onderdeel van je ‘essentie’ aan het uitleven. Hier is het opnieuw cruciaal om zelf-bewust te worden. Wat we je presenteren is hoe vele punten bestaan in ‘wie je bent’. Dat is waarom je in één ervaring van jezelf, in één leven – van de ene polariteit naar de volgende zal verschuiven, vele duizenden keren. Je vraagt je af, waarom zovele aspecten van één ‘essentie’?

Je gedachten zullen je voortdurend al je innerlijke ontwerpen tonen, als één en gelijk aan alles van deze wereld, aan je wereld aan je ervaring als eenheid en gelijkheid zoals het door de mind is ontworpen – het innerlijke manifesteert het uiterlijke zowel in je wereld als in de rest van de wereld. Nu kan je je afvragen: wat hebben mijn gedachten over geld en sex en voedsel en overleven te maken met mijn ‘innerlijke’ ontwerp? Wel, vergeet niet dat je gedachten je je innerlijke ontwerp tonen door je gedachten uit te spelen. Je gedachten tonen je dat je vanbinnen, functioneert als een programma. Je mind toont je dus hoe de onbewuste mind, die bestaat uit alle minds van de mensheid aangezien het ‘verenigd bewustzijnsveld’ bestaat in en als je onbewuste mind – je bestaan beïnvloed en beheerst, door het innerlijke zelf te genereren om specifieke acties te activeren. Dus door specifieke gedachten te activeren, handel je als en speel je je rol van en als de mind. Als je op dit ogenblik gedachten hebt, dan zie je hoe je innerlijke zelf toegang gegeven wordt en hoe je ‘geprogrammeerd’ wordt om te handelen als één enkel gedachte-construct. Op dit ogenblik heb je waarschijnlijk drie ‘voornaamste’ gedachten lopen, diegene waar je je bewust van bent. We spreken dan niet eens over de honderden gedachten die lopen in de achtergrond die de drie voornaamste gedachten ‘in leven houden’ en ondersteunen.

Nu, deze 3 (bijvoorbeeld) voornaamste gedachten zijn de generatoren. Zij zijn de gedachten die je sturen tot zelf-beweging. Opdat je zou kunnen bewegen, moeten deze gedachten je sturen. Zo zie je, hoe de mind je toont dat je gestuurd wordt. Nu, we bestaan nog steeds binnenin een geprogrammeerde realiteit, de matrix genaamd of het verenigd bewustzijnsveld. De matrix of het verenigd bewustzijnsveld werd gebruikt als een middel om mensen te sturen, controleren, ondersteunen en energie geven om te bestaan in deze realiteit. Het was geplaatst als het controlepunt waarmee mensen volledig gestuurd werden. Nu worden we gecontroleerd door de Goden van deze wereld. De God van deze wereld is om het eenvoudig te stellen: menselijke stompzinnigheid/domheid. Niemand neemt even een moment om zich de vraag te stellen waarom we ons conformeren aan de ideeën van deze wereld…. Mensen conformeren zich gewoon. Nu zitten we met een belangwekkend dilemma. Als elke mens zich conformeert omdat ze te moe zijn om te veranderen, dan zijn we allen op weg naar hetzelfde onvermijdelijke punt – de dood. Als mensen te lui zijn om te stoppen wat van elke persoon geworden is, dan maken we geen enkele kans. De mind is op dit moment de baas van elke mens omdat niemand in staat is te zien wat er werkelijk gaande is. De matrix of het verenigd veld is dus de gemanifesteerde realiteit van de mind en mensen gaan gewoon mee en volgen gewoon de gecreëerde realiteiten van de mind.


In beschouwing genomen dat wie we werkelijk zijn één en gelijk is met en als existentie in en als onszelf vanuit het principe van eenheid en gelijkheid, zal het nog wel even duren, voordat de mind al haar creaties en projecties uitgespeeld heeft en mensen eindelijk wakker worden. Tenzij we opstaan hier in dit moment en onszelf sturen en ophouden en opkomen voor onszelf.

En dat is precies wat we aan het doen zijn, we bestaan terwijl de mind alle enkelvoudige punten uitspeelt van alle enkelvoudige creaties. Dus, zoals reeds vermeld, suggereren we om te schrijven zodat je mind je zou kunnen tonen welke innerlijke ontwerpen je voor jezelf aan het manifesteren bent zodat je overeenkomstig jezelf zou kunnen sturen, opstaan, stoppen en de natuur van jezelf transformeren. Zie je, door te schrijven of door te spreken breng je alle gedachten naar buiten, zodat ze voor je geplaatst worden, gezien en verwijderd worden door zelf-vergeving en zelf-correctieve toepassing. Dit gebeurt, wanneer je de woorden plaatst gesproken of geschreven. Woorden worden ‘getransformeerd’ van programmeertaal naar woorden als jezelf in eenheid en gelijkheid als wie je werkelijk bent in en als jezelf, als ze komen doorheen de lagen van de mind en in plaats van naar de manifesterings-fase over te gaan worden ze structureel losgelaten door het vibratie-effect van woorden en zelf-vergeving tezamen met zelf-correctieve toepassing, doorheen al je cellen en uit je lichaam.

Schrijf jezelf dus tot vrijheid en assisteer jezelf in het transformeren van woorden van geprogrammeerde ‘bestaanswijzen’ tot levende woorden één en gelijk met en als wie je werkelijk bent als leven.

Pen en computer
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”