SRAT

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

SRAT

Bericht door Martijn »

Dames en heren, de SRAT is voor mij gestart.
Zo, even officieel. lol
De Structural Resonance Alignement Training. Andrea is de cursusleidster, Bella mijn persoonlijk begeleidster.
Wat is het?
Het is een methode om effectief punten op te sporen in jezelf die om Zelf-vergeving vragen.
Het werkt d.m.v. kinesiologie, ook wel spiertesten geheten.
Dat werkt zo dat je een afspraak maakt met de spier om de aanwijzingen die substantie voor je heeft, om die door te geven. Een spier in je bovenarm of onderarm werk je mee.
Substantie? Wat is dat?
Substantie is wat we zijn, waar we nu afgescheiden van leven in gedachten, gevoelens, emoties, meningen, oordelen, relaties, zienswijzen, kritiek, dergelijke dingen.
Substantie heeft onder de inwerking van bewustzijn als beginsel voor de schepping nu de vorm en structuur van atomen en moleculen, electrische lading, aantrekkende en afstotende krachten, aangenomen. Hierdoor is de physieke werkelijkheid een uitdrukking van bewustzijn geworden, niet van Leven. Leven heeft als beginsel: eenheid en gelijkheid.

Enfin, door onze afgescheiden positie kunnen we niet alles zelf inzien en hebben we een bruggetje nodig d.m.v. de spier om te communiceren met ons werkelijke lichaam, wat substantie is.

Genoeg daarover.
In de eerste les leerden we om vertrouwd te raken met spiertesten. We: lichting twee, de november lichting, er was een groep voor ons en in Januari begint groep drie.
In de tweede les begon het eigenlijke werk.
We leerden om via de spier te vragen wat het belangrijkste punt is om aan te werken, op dat moment. En, andere benadering, om uitgaande van een ziekte verschijsel of een ander verschijnsel uit te zoeken wat tot die manifestatie heeft geleid.
Uiteindelijk vind je de kern van door vragen te stellen, en dan kun je zelfvergeving toepassen op het gevondene. Aannames, geloven, emoties, ideëen.....

Ik heb er al dingen mee aangepakt en opgehelderd waar ik anders heel moeilijk ooit misschien wel eens achter zou zijn gekomen. Heel dankbaar voor en blij mee.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door Martijn »

Een leuke methode is dat je via de spier vraagt of er in het woordenboek een woord staat wat van toepassing is op de kwaal waar je aan leid.
eerst vraag ik staat het in de eerste helft?
Dan ga ik de letters langs in de aangewezen helft
Dan vraag ik staat het in de linkerkolom?
En dan ga ik de woorden met mijn ogen langs en vraag: welk woord is het.

zo kwam ik vandaag bij het woord welfare uit. Engels->Nederlands woordenboek. Er stonden verschillende betekenissen, aangewezen werd: welzijn.

Mijn vraag was: wat kan ik doen ten aanzien van mijn kwaal, aangezichtsholte ontsteking.

En inderdaad is een hele belangrijke tip voor mij om steeds te letten op het lichamelijke welzijn. Als ik me ergens mee bezig hou, b.v. het typen van dit mailtje dan heb ik de gewoonte om heel weinig op mijn lichaam te letten, daar wordt het ziek van. Het is net zoiets als dierenmishandeling, mijn lichaam als het dier dat lijdt onder mijn gedrag.
Laatst gewijzigd door Martijn op 10 feb 2010, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door IngridBloemheuvel »

mooi woord, welzijn - er wel zijn = welzijn

ik doe dat ook, niet op mijn lichaam letten als ik druk ben met bijv nu, typen - een scheiding tussen hoofd en romp, in twee delen, waarbij mijn hoofd de 'baas' is en mijn lichaam de slaaf. En straks heb ik weer rugpijn :?
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door Martijn »

ja, goeie, in de training hebben ze het steeds over: muscle communication. Dus spiercommunicatie...

kinesiologie stond in dienst van een goed functioneren in het en als het bewustzijnsysteem.

Ingrid jij bent er ook mee bezig, loopt het goed voor jou?

Ik ben het ene na het andere oude patroon aan het opruimen, oude zelfdefinities.

't gaat best snel soms maar 7 0f soms 20 zelfvergevingen. Mooi is dat ik via de spier kan vragen: is dit voldoende zelf-vergeven? welke zelf-vergevingen moeten nog nader uitgewerkt worden?
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ja, het gaat goed, ga alleen niet zo snel - niet zozeer tijdgebrek, meer 'ruimte'gebrek lol Als D thuis is, zoals nu in de Kerstvakantie, dan kan ik niet ongestoord doorwerken, helaas.

Wil toch een manier vinden om ook een sessie in 'stukken' te kunnen doen - nu begin ik niet gauw aan een sessie als ik niet zeker weet dat ik kan 'doorstomen'.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door Martijn »

Ah niet eerder gezien deze post, sorry, ja kan me voorstellen. beetje vreemd om af te breken als punten open gaan. Raak je nou achterop?

Ik heb de taartkaart een heel end uitgeschreven. Gisteravond was ik er een tijd mee bezig, en daarna was 't of ik als iemand anders in het "leven" van Martijn rondkeek! Dat was gaaf.
's Nachts toen ik op de rand van m'n bed zat, bewoog ik m'n hoofd zomaar en het leek of ik helemaal kierewiet werd. Duurde maar een paar seconden, heftig maar wel gaaf. De mind is: alles op een rijtje hebben.
Ik vergeef: mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te leven in en als de polariteit van het bewustzijnsysteem: alles op een rijtje hebben tegenover waanzin.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben "alles op een rijtje hebben" te ervaren als veilig, en "waanzin" als onveilig.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben "alles op een rijtje hebben" te ervaren als benauwd, beperkt.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben "waanzin" te ervaren als vrijheid.

't is gek, in waanzin voel ik me meer geaccepteerd dan in alles op een rijtje. In waanzin kan alles, ik mag alles zijn, alles uitdrukken. Waanzin is als een thuis.
Toch zeg ik dat eigenlijk nog verkeerd. Verlaat de orde, ga in waanzin, en ga dan de waanzin voorbij, hier vind je de eenvoud van leven waar niemand iets voor hoeft te stellen. We zijn helemaal hier, als gelijken, in een en dezelfde werkelijkheid. En we doen wat voor de hand ligt om te doen.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: SRAT

Bericht door Jozien »

Ingrid schreef:Ja, het gaat goed, ga alleen niet zo snel - niet zozeer tijdgebrek, meer 'ruimte'gebrek lol Als D thuis is, zoals nu in de Kerstvakantie, dan kan ik niet ongestoord doorwerken, helaas.

Wil toch een manier vinden om ook een sessie in 'stukken' te kunnen doen - nu begin ik niet gauw aan een sessie als ik niet zeker weet dat ik kan 'doorstomen'.
Ik heb vaak ook weinig tijd/'ruimtegebrek' vanwege de kinderen om een hele sessie te doen.
Ik doe het ook vaak in gedeeltes en conformeer dmv mc of ik op een nader tijdstip door kan gaan.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door Martijn »

mmm handig ja
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ik ben gelukkig ook wat handiger aan het worden in het in stukken verdelen van mijn bezigheden - is veel effectiever dan zeuren en mokken "dat ik ook nooit eens lekker door kan werken" :mrgreen:
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door Martijn »

ik dacht dat je er nooit op zou komen..... :roll: grapje, nou ja dat is zoiets waar miljoenen ouders mee kampen. Mooi als je daar een andere beweging in kunt maken.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Reginald
Berichten: 176
Lid geworden op: 04 feb 2009, 00:56
DIP: Ja
Locatie: HERE

Re: SRAT

Bericht door Reginald »

Die ranting en raving stuff is wel massive. Jorn heeft mij geholpen door een construct van mij uit te werken. Die opzet kan ik gebruiken voor de rest. Het was wel erg confronterend het zo allemaal op een rijtje te zien. En de door het lezen ervan, werd ik ook weer getriggerd met nieuwe dingen. Heel vet.
Bekijk mijn video's op | Youtube | AntiHate
Lees mijn blogs op | Blogger (7yrs to life in dutch) | Unsharedstories.com
Bevriend me op | Facebook
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: SRAT

Bericht door Martijn »

die lees ik net over "home". uitgebreid zeg! Heb je wel alles in een keer boven water, op een paar punten na, is 't niet...
Mijn taart is zo goed als rond, lol, woorden, informatie, en ervaringen.
Nu kan ik de constructs uitschrijven.

Met m'n huis ga ik nu zo om dat ik in een kamer ga staan en ik wil in het fysieke komen, Daardoor komt tevoorschijn wat ik op het kamertje projecteer. Dat vergeef ik mezelf dan en zo kom ik in de fysieke kamer (niet het plaatje bedoelik) de echte tastbare fysieke kamer. Almaar ademend "werken".

Ik vind weer terug hoe ik als kind het fysieke heb ervaren, er echt ìn geleefd heb.
Zelfde geldt voor m'n lichaam.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”