platen en staafjes

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

platen en staafjes

Bericht door Martijn »

hoi,
al een tijd voelde ik in m'n lichaam op verschillende plaatsen staafjes en platen. Er liepen bv staafjes rechts boven mijn ogen, schuin omhoog, en er waren platen in mijn keel, in m'n gezicht en in de overgang nek-rug.
Ik was ervan overtuigd geraakt dat ik ze zou kunnen verwijderen en ik begon eraan. Er bleken zelfvergewvingspunten uit te komen. Bv die in m'n nek had punten als:
duik weg, laat je niet zien
hou je gedeisd
wees de minste dan doet niemand je wat

en toe ik hem eruit gehaald had, voelde ik dat ik hem nodig had gedacht te hebben om mij staande te houden. Dus dat vergaf ik mezelf ook. Met andere platen voeklde ik me achteraf onbeschermd.
Die staafjes gingen over kijken met een ondertoon van irritatie.

Dus weer iets geheel nieuws, deze dingen verwijderen. Hele opluchting, die vreemde elementen weg.
O, nu ik dat zeg, ik vond een opvatting in mezelf over mezelf als een vreemd wezen op aarde. Ik voelde me als een wezen vreemd aan de natuur, de dieren, en ik kickte daar wel op.
Nu, dat heb ik mezelf vergeven.

Ik kom door dit alles weer dichter bij m'n lichaam. Ik leer het alsmaar beter kennen,
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam een raar ding te vinden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het hoofd van mijn lichaam grotesk te vinden.

Ik heb de indruk dat mijn lichaam groot is geworden terwijl ik er niet bij was. Nu zit ik hier met dat veel te grote lichaam, zo hoog, mijn ogen zover vande grond vandaan.

Ik zou mij nu gedistantieerd moeten hebben van de aarde, met mijn hoofd verdwenen in de denksfeer. Maar daarvoor hou ik teveel van de aarde.

Ik vergeef mezelf niet toegestaan te hebben mij te verzoenen met mijn grote lichaam.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam als "veel te groot" te kwalificeren.
Ik vergeef mezelf niet toegestaan te hebben mij te verzoenen met het gegeven dat mijn lichaam buiten mij om gegroeid is.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij onderworpen te voelen aan de groei van mijn lichaam.
Aan de andere kant voelde ik me gisteren buitengewoon op m'n gemak bij m'n lichaam.
Zo gaat het wel vaker, dan ontstaat er een nieuwe toestand en daarna komen de punten naar boven die het afgedekt hadden gehouden. Eerst denk dan: ik ben er, en daarna ben ik weer verbaasd over dat er toch weer punten zijn, dat er toch weer proces te doen is.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”