ademen

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

ademen

Bericht door Martijn »

hoi,
elke ademtocht is belangrijk, daar ben ik achter gekomen. Ik merkte dat als ik in de adem ben en ik adem in, dan verspreid de adem zich in m'n hele lichaam. Tilt het op, blaast het op, een beweging door heelhet lichaam. Daardoor voel ik waar er iets zeer doet of gespannen is of niet mee bewogen wordt door de adem, niet gevuld.
Dan vul ik die plek door er zelf naar toe te ademen, erin te ademen, tot ik merk dat ik het beweeg, en dan adem ik uit, en dan is het los, opgelost. zelf-vergeving indien nodig.
Als ik een tijd automatisch adem dan gaat er ergens een pijn of een kramp toenemen, tot ik het zodanig merk dat ik er weer aan herinnerd wordt om in en als adem te leven.

Ik ben nu bij iemand die leeft nogal vanuit energie, enthousiasme, verheugen op, blij over dit of dat, dus ik zei daar wat over, en ze snapte het. Voor mij een gelegenheid om te zien of ik daarin mee ga, of er juist hinder van heb. Tot nu toe gaat het goed, ik sta mezelf toe om uitgebreid te ademen. Het zelf-vertrouwen hierin mag nog wel verder toenemen, is nog beetje teruggehouden.

Een paar keer mekte ik, dat terwijl ze over iemand praatte, ze een zelfonoprechte draai gaf aan haar opstelling. Ik zei haar dat ze zelf degene is die bepaalt wie ze is en ik vroeg of ze dit inzichzelf wilde laten vortbestaan. Nee,z ei ze, ik zei er nog wat over, maar toen zag ik alweer die schittering in haar ogen die duidde op dat ze alweer viel voor een zelfonoprechtheid waar ze aan dacht.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: ademen

Bericht door Martijn »

ik deed 'snachts srat en spitefulness kwam eruit, woord in het woordenboek werd aangewezen: fictie. Inderdsaad, ik merkte dat ik mij verzette, afkeer had, afkeurde, (spite...) tegen haar onoprechtheden, maar ja, dat zijn fidties. niet werkelijk, alleen in gedachten bestaat dat. Zelfvergeving klaarde de lucht in mezelf.
ik kwam erop terug en ze zei, ik geloof er niet in. Ik zei het is niet iets om in te geloven. Het gaat erom dat jij degene bent die bepaalt wie/hoe je wilt zijn. met haar vriendin zat ze op een lijn, begrepen alles en genereren een hoop positiviteit en dan kunnen ze er weer tegen.
Ik zei, je ziet dat 't niet werkt, want je voelt steeds meer drukte, hoewel je geen druk leven hebt en je voelt vell agressie in jezelf. Dus je oplossing met je vriendin werkt niet en ik bied je iets wat wel werkt, dat heb ik zelf ondervonden.
Ik voel me zo machteloos zei ze. Ik zei nu zijn we bij een punt, pas het gelijk toe. Ik hielp haar met de formulering en zei vergaf zichzelf. en ze zei, ik voel dat het verandert.
Ik raak ervan in de war. wat voor war? nou ja, ik weet niet meer precies hoe dat liep,
uiteindelijk vroeg ze of we konden afspreken om niet meer in de diepte te gaan, dat deed ze liever met haar hartsvriendin.

Ik keek in mezelf , ik had een reactie. Ik wist niet wat het was. Ik bleef een tijd stil, zij zei nog wat dingen, niet hierover. toen viel ze stil. Toen ontwaarde ik , niet met de ogen, haar zelf, zonder de mind. Ik zei: het is geen probleem voor me. Ze was heel opgelucht en blij en ze wilde me en kus geven als ik het goed vond, ik vond 't goed , maar ik zag dat on middelijk nadat ik had gesproken de mind het weer over had genomen.

Ik merkte dat ik haa r de ervaring met haar vriendin gunde om dat nog wat langer zo te doen, en dat ik wist dat ze toch vroeger of later op zelfvergeving zou uitkomen. Dus ik geef haar niet op of zo, ik blijf haar belangstellend volgen.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”