wakker worden

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

wakker worden

Bericht door Martijn »

goede morgen,

als ik 's morgens wakker word, waar word ik dan wakker in? In gedachten of in mijn slaapkamer, in mijn lichaam?
Ik stel mezelf deze vraag omdat ik al een tijd merkte dat ik mij 's ochtend na het wakker worden nog weer omdraai en mij overgeef aan het zijn in en als onwillekeurige gedachten.
Die raakten meestal kant nog wal, dus dat begon me de keel uit te hangen, dit moet stoppen!
Dus zelf-vergeving toegepast en zoals vandaag gaat het echt beter, tussen alles wat voorbij kwam door, kon ik echt in en als het fysieke hier zijn.
Door de dag heen ben ik meer en meer een met en gelijkaan mijn lichaam. Amalgameren met een mooi woord. ik merk daardoor beter wanneer ik en energetische lading in mijn lichaam opwek door een gedachte of een beeld. B.v. verheugen op iets.
Dus ik ben bezig mijzelf als los van het lichaam staande entiteit op te geven zodat alleen het lichaam, ademend, ik in en als dat, en alle andere materiële substanties, voorwerpen en lichamen overblijven, als wat werkelijk hier is.

Mijn lichaam blijkt bewoonbaar te zijn voor mij, al te lang heb ik in belevenissen in het bewustzijnsysteem willen vertoeven.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: wakker worden

Bericht door IngridBloemheuvel »

cool!
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: wakker worden

Bericht door Martijn »

zeker!
heel veel wat in het MCS bestaat projecteer ik op mijn lichaam, terwijl het daar helemaal mniet voor op gaat, van toepassing is.
Zonet ontdek ik b.v. dat ik het gevoel heb dat ik mojn lichaam onder controle moet houden. Onder controle houden is van toepassing in het MCS, niet in het lichaam.
Ik geloofde dat mijn keel, achterin mijn keel dat zich daar een hoop viezigheid had verzameld. Viezigheid is een idee, begrip van het MCS die ik projecteer op mijn keel. Ik vergaf mezelf die projectie en dat gvoel verdween uit m'n keel.
Ik geloof dat ik niet goed kan ademen omdat mijn neus holte zich vernauwd. Het bestaan als MCS is benauwd, ik projecteer het op mijn neus holte.

Dus het is zo dat ik mijn MCS uitleef in bewustzijnsysteem constructies, rond elk onderwerp in mijn leven heb ik een constructie van aannames, afwegingen, redenaties, tegenstrijdigheden, oplossingen, doelen, redenen, dat soort dingen, die lijden tot een ervaring van elk van die onderwerpen.

Mijn lichaam moet daaraan meedoen, het mogelijk maken voor mij. Dus het moet op de fiets, met de bus, zitten op een stoel, Talloze handelingen moet het verrichten zodat ik mijn ervaringen kan hebben.
Mijn lichaam heeft een geheel eigen werkelijkheid, in eenheid en gelijkheid, en als het me lukt een en gelijk te zijn als het lichaam dan merk ik dat het voortdurend communiceert met elementen in de omgeving. Een boom een lantaarnpaal een vogel een poes, een dingetje.

In plaats van dat ik achter mijn ervaringen anjaag, ben ik steeds benieuwder hoe mijn lichaam is in al die verschillende omgevingen en activiteiten. Net als wanneer je een hond hebt en je neemt hem overal mee naar toe. Alleen ben ik er nu zelf in.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: wakker worden

Bericht door Martijn »

hier, net ook weer: ik kijk met een beetje minachting op mijn lichaam neer. Alsof het minder is dan ik. Terwijl in feite ik als het MCS minder ben dan het lichaam, want ik besta alleen maar als een verbeelding. wederom een projectie.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te zien als minder, i.p.v. te merken dat ik mijn eigen minder zijn als bewustzijnsysteem projcteer op het lichaam.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”