mezelf onderdrukken

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

mezelf onderdrukken

Bericht door Martijn »

in mijn spieren wordt de laatste tijd veel pijn voelbaar. Alsof er beurse plekken in zitten. Ik ben veel meer gaan bewegen om de spieren soepel te maken en de pijn op te lossen. Ik heb de indruk dat ik door de onderdrukking van mezelf mijn spieren belast heb.
Ik houd mezelf terug, tegen, uit angst dat ik iets zal doen wat sociaal ongepast is bv. Of door een gedachte vast te houden, b.v. ik weet niet wat ik moet doen.

Ik heb veel moeite met de overgang van een situ atie naar de volgende, als ik geen plan heb. Dan wil ik de situatie die er is voort blijven zetten. Wellicht moest ik meer ruimte maken voor momenten waarin ik geen plan heb. Dat die er gewoon mogen zijn.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: mezelf onderdrukken

Bericht door Martijn »

vandaag kom ik er achter dat ik tracht mij telaten leiden door een gevoel, opgeroepen door de gedachte aan iets wat ik zou kunnen doen. Dat wil ik niet meer hebben, mij laten bezitten door een gevoel, en dan gevuld door dat gevoel iets ondernemen. Ik wil Zelf aanwezig zijn, niet als gevoel, tenzij het gevoel een uitdrukking van mezelf is, ipv een reactie op de gedachte aan wat ik ga doen.

Hoe doe ik dat, iets gaan doen zonder mij te laten leiden door een gevoel...
Ademend mijn lichaam bewegen, iets doen begint met het lichaam bewegen.
Dus nu ben ik niet in een gevoel mijn lichaam aan het bewegen, als het wel zo is dan stop ik en vertraag ik mijn systeem dmv ademen,
ik ben in mijn lichaam als mijn lichaam, ademen is de primaire manier waarop het lichaam beweegt. Daarna komen de andere bewegingen.
Opvallendis dat de bewegingen die mijn lichaam makenmoet als ik mij laat bezitten door een gevoel veroorzaakt door een gedachte, dan moet mijn lichaam veel sneller bewegen dan wanneer ik in en als mijn lichaam beweeg, bij de bewegingen aanwezig ben, in de bewegingen aanwezig ben.

Opvallend is ook dat alleen als ik bij en in de bewegingen aanwezig ben dan is de adem te combineren met wat ik doe. Terwijl als ik in een gevoel veroorzaakt door een gedachte beweeg, dan is de adem niet aanwezig bij wat ik doe maar onderdrukt, het lichaam moet maar zien hoe het ademt, mijn belang gaat voor, onmiddelijk ben ik een egoïst t.o. mijnlichaam. Nou, is dat eerlijk? Mijn lichaam maakt het mogelijk dat ik hier überhaupt ben!
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”