benauwd

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

benauwd

Bericht door Martijn »

'Lo,
problemen heb ik met m'n neus, die kan zomaar ineens dicht gaan zitten, de slijmvliezen zwellen op en ademen wordt vermoeiend. Als het erg is gebruik ik een spray om ze te doen slinken. Al lang benik bezig te onderzoeken wat voor vergevingspunten eraan verbonden zijn.

In Zuid-Afrika zei Bernard me: het is een overlevingsding.

Ik was in de drogist van de week en hoorde iemand informeren naar een homeopatisch neusspray voor bijholtenontsteking, waar ik eveneens last van heb. Toevallig was ik die dag ervoor een bijsluiter van die neusspray tegengekomen bij het opruimen van m'n kast. Ik kocht hem en sprayde erop los. Of het nou daardoor kwam, ik kreeg zicht op een diepere laag in mezelf waar de overlevingsangsten zitten. Daar moest ik wezen.

Zo ben ik de afgelopen dagen bezig geweest om mezelf daarheen te dirigeren waar de emoties zitten die ik altijd heb vermeden te voelen. Valt niet gemakkelijk maar het is aan de orde dus ik pak deze gelegenheid. Dus in allerlei situaties en momenten merk ik aan m'n neus dat wer weer een overlevingsangst aangeraakt wordt, en dan verdiep ik me erin. Daarna pas ik zelfvergeving toe tot ik opgelucht kan ademhalen :)

Zo had ik een angst toen ik in het holst van de nacht met de hond wandelde.
Ook angst verbonden aan het lichamelijk bestaan.
Mijn bewustzijnsysteem drong er enorm op aan de reden voor mijn benauwdheid te leggen bij externe factoren, mijn vriendin bijvoorbeeld. Het zou liggen aan de manier waarop ze sprak, niet ademend genoeg, lol.

ik ben benieuwd wanneer ik erdoorheen ben.
Frappant: in de 2 dagen dat ik dit nu aanpak, overlevingsangst, was ik niet thuis. Toen ik thuis kwam trof ik twee poesjes aan die opgesloten hadden gezeten in het rappenhuis en ze vlogen naar buiten om onmiddelijk langdurig te water drinken! Wie weet hoelang dat geduurd had, ze hadden er gepoept en gepiest... over overlevingsangst gesproken!
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”