Vriend Q: misbruik bedekken met 'de mantel der liefde'

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Vriend Q: misbruik bedekken met 'de mantel der liefde'

Bericht door IngridBloemheuvel »

Vriend Q: misbruik bedekken met 'de mantel der liefde'

Ik vergeef mezelf van mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan om Q als vriend te zien en te vertrouwen – in plaats van mijn gezonde verstand te gebruiken waarmee ik klip en klaar had kunnen zien dat hetzelfde patroon zich continue herhaalde: diep in de problemen bij mij op de stoep staan en dan liet ik alles vallen waarmee ik bezig was en hielp hem, was er voor hem door dik en dun, want ‘dat is wat je doet voor een mens in nood, en al helemaal voor een vriend’ – tot hij zich na een aantal maanden weer beter voelde, een nieuwe verliefdheid creëerde en ik opnieuw lucht werd.
Ik vergeef mezelf van mezelf te hebben geaccepteerd en toegestaan om mezelf zo voor de gek te hebben gehouden dat ik bovenstaande patroon niet heb willen erkennen voor wat het was en er meer dan 30 jaar over te hebben gedaan alvorens ik met heel mijn wezen ervaarde: nee! genoeg geweest!! en besloot niet langer ‘bevriend’ te willen zijn met Q – en dat alles vanwege mijn toenmalige definitie van vriendschap: elkaar bijstaan door dik en dun. |lees helemaal|


trouwe vrienden, vrienden door dik en dun, gezworen vrienden, hartsvrienden, wat is vriendschap, eeuwige trouw, een vriend in nood, verraden door je beste vriend
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”