"lichamelijke klachten/ongemakken"

Deel hier je persoonlijke proces en/of je hersenspinsels. Dit forum wordt niet streng gemodereerd.
Valerie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2009, 01:19
Locatie: aarde
Contacteer:

"lichamelijke klachten/ongemakken"

Bericht door Valerie »

Ok..hier Valerie again sharing on process…
Graag wilde ik mijn ervaringen met jullie delen hierin, wat inzicht/ondersteuning kan geven voor anderen als mezelf in process.

Wilde met jullie hierbij wat ervaringen delen die ikzelf had betreft “ziek” zijn, het ervaren van “lichamelijke klachten/ongemakken”, hoe het mij van kinds af aan tot aan volwassenheid toe mijn leven heeft beïnvloed tot in het diepst van mijn wezen. Wat zich als het ware als een “vicieuze cirkel” manifesteerde hier in het fysieke. En doordat ik uiteindelijk dieper in mezelf ben gaan kijken, in als het ware de “pijn punten”, de lichamelijke “ongemakken/klachten” en deze hierin onder ogen te komen, wat vaak gepaard ging met onderdrukte “gevoelens” within “emotions” and “feelings”, deze “ongemakken/klachten” enigszins heb kunnen oplossen in mezelf.
De laatst besproken videos van Sunette on: “How pain support enlightment” en laatste video van: Evolution and The Elite of the World “part six”, was een hele heldere, duidelijke beschrijving/example inderdaad van hoe je als het ware de systemen binnenin jezelf ervaart/kan ervaren als pijn, door wat is toegelaten en geaccepteerd binnenin jezelf. Deze series zijn zeker een aanrader om meerdere malen te bekijken en deze in je op te nemen en wat Sunette bespreekt toe te passen op zelf!

Als kind ervaarde ik altijd heftige buikpijnen, stekende, scherpe pijnen.Vaak tijdens het avond eten, waar meestal een gebed aan vooraf ging vanwege “het geloof”, begon ik halverwege het eten heftige buikpijnen te krijgen en moest ik stoppen met eten en wilde dan meteen van tafel omdat de pijn dan zo heftig was. Ik kon niet blijven zitten en mijn eten niet verder op krijgen. Wat voor mij toen de pijn verlichte en buikpijn verdween was als ik helemaal plat op de grond ging liggen. Dan alleen ging het over. Dit ervaarde ik bijna dagelijks. Ook wel tijdens slapen ’s nachts, stekende pijnen in de buik.
Op een punt ook als kind ook een heftige nierbekkenontsteking ervaren, urineerde bloed, wilde niet eten, misselijkheid, hoge koorts, gewoon een algehele “gevoel” van “ziek” zijn in heel het lichaam. Ik ben toen als kind ook in die periode niet naar school geweest omdat ik zo was verzwakt en was afgevallen. Wekelijks naar het ziekenhuis voor controle/onderzoek vanwege het bloed plassen. In mijn ervaring als kind, was dit een hele angstige beleving, haast een ervaring van “dood” gaan. Een “gevoel” van “angst” wat mij in mijn wezen algeheel verlamde als het ware en wat mij in mijn verdere leven tot aan mijn volwassenheid heeft beïnvloed. “Hyperventilatie” stak in het verleden weleens de kop op. Op latere leeftijd kreeg ik nogmaals een nierbekkenontsteking te verduren. Lag toen zo’n anderhalf week plat, kon niet lopen.
Een “gevoel” van “angst” within “supressed” “feelings” and “emotions” manifesteerde zich door en door in het fysieke als pijn.. Ik “voelde” me vaak “leeggezogen”= “leeggezogen” in “energie”=not real, als een spons die letterlijk alles maar absorbeerde om zich heen, putte mij ontzettend uit. Ik ervaarde ook vele ongemakken van mensen om me heen en dacht vaak, van waarom "voel" ik deze dingen van andere mensen..."ik wil dit helemaal niet voelen"! Het was een ervaring van geen “controle” hebben over mezelf. Ik wilde mezelf er tegen beschermen, als het ware verzetten, tegen alles wat ik voelde van buitenaf van andere mensen. Als het ware “systemen” within, die op automatisch piloot een eigen leven gingen leiden op “energie” en wist niet hoe dit te stoppen in mezelf.
Dit uitte zich vervolgens ook in verschillende vormen van ontstekingen in het lichaam wat gepaard ging met heel veel vermoeidheid, vaak verkouden zijn en haast een chronische vermoeidheid wat ik ervaarde tot op de botten toe. Vele blaasontstekingen vooral, voorhoofd/bijholte/keel ontstekingen. Bij de blaasontstekingen sloegen de verschillende antibiotica kuren op den duur niet eens meer aan en kreeg dan Penicilline voorgeschreven wat soms ook niet eens meer hielp. Een punt in mijn linker schouderblad raakte ook overbelast en kreeg fysiotherapie hiervoor. Begin 2008 een kleine operatie ondergaan vanwege een drietal cysten die ze hadden ondekt rond mijn linker eierstok. Deze hebben ze operatief verwijderd, daarbij is ook gelijk mijn hele linker eierstok verwijderd. Rond kerst vorig jaar kreeg ik weer last van mijn hele rug. Ook diezelfde punt in mijn linker schouderblad begon weer op te spelen en nog een ander punt tussen de borsten, aanhechting van de spieren op de bot zeg maar, dit plekje was erg gevoelig, kraakte ook bij bepaalde beweging die ik maakte, zeer pijnlijk. Dus nogmaals fysiotherapie in de vorm van fitness oefeningen ondergaan om mijn rug sterker te maken om het zo maar te omschrijven. Eigenlijk was fysiotherapie voor mij in die zin niet effectief, want het gaat niet tot de kern van de punt wat onderdrukt was in het fysieke. Sindskort is fysio ook niet meer nodig, klachten waren zo goed als opgelost. Moet daarbij ook wel zeggen, dat sinds ik me vanaf 2007 ben gaan verdiepen in “Desteni” de meeste “lichamelijke klachten/ongemakken” die ik jaren heb ervaren in mezelf deels zijn opgelost om het zo maar te verwoorden. Dit door bewust in mezelf te gaan staan hierin, bewust door de “pijntjes” heen gegaan en ook sinds het toepassen van SF hierin ervaar ik release op vele “pijn punten”. “Angst” wat gepaard gaat met “pijn” geeft aan wat is onderdrukt within self, voedt het systeem within separation of self, door wat is toegestaan en geaccepteerd, dit manifesteert zich vervolgens na een tijd in het fysieke als bepaalde vormen van “ziek” zijn maar wat Sunette ook omschrijft, tegelijkertijd is dit ook je gift om jezelf te assisteren hierin -- apply it! “Angst/pijn” kan je extreem “verlammen” en “afscheiden” van jezelf hier in het fysieke, van dat wat echt is hier. Dus mijn suggestie daarom ook voor vele anderen als mezelf, pas SF hierin in self-honesty toe. De release within de “pijn punten”, jezelf als het ware defuse-en hiervan zal zeker merkbaar zijn in het fysieke. SF zal je effectief ondersteunen om door deze punten heen te gaan. Sinds anderhalf jaar heb ik bijna tot geen “ongemakken/klachten” meer ervaren hierin. Extreme “Vermoeidheid” was iets wat ik in het verleden dagelijks ervaarde, soms zo erg, dat ik alleen maar kon slapen en dat is sinds anderhalf jaar de ervaring dus ook niet meer.
Wat er ook voor “gevoelens/gedachtes” as “fear” within “emotions and feelings” komen opborrelen from the mind = to STOP within this, daarmee ook ervaringen van “energie” wat ermee gepaard gaat = to forgive yourself in this. Ga “angst” en de “pijn” vooral niet uit de weg, verzet je er niet tegen maar observeer/assisteer jezelf hierin door hierin 1 en gelijk te staan. Negeer jezelf hierin niet voor dat creëert extensive separation within the physical als jezelf hier. Ik heb dit jaren zo ondervonden, wat een aanslag op het fysieke hier is geweest.
Dus voor anderen als mezelf, die soortgelijke ervaringen hebben ondervonden of nog steeds ondervinden, zeg tegen jezelf hierin: “till here and no further”=but to not accept or allow anything more or less than self as LIFE, sta op voor jezelf en anderen als jezelf hierin en ga er doorheen!

Questions and Perspectives/Practical support:
Pain
http://www.desteni.co.za/Osho/qppain.htm
Energy and Mind
http://www.desteni.co.za/Osho/qpenergyandmind.htm
In the System but not of the System
http://www.desteni.co.za/Osho/qpinsystem.htm
Plaats reactie

Terug naar “Schrijf jezelf naar Vrijheid”