Martijn's Reis naar Leven

Neem deel in onze reis en deel hier je Blog en Vlog links.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 618. Subtiele gedachtes en emotionele reacties.

Dat wil zeggen, de inhoud ervan is meestal niet subtiel, het is meer hoe ze zich presenteren als intieme voorzetjes voor mij om te geloven ‘dit ben ik, die dit denkt/voelt’. Dit is al decennia lang gaande en ik wist niet beter dan dat ik het was. Van sommige vond ik lastig dat die er zijn en andere vond ik amusant. Sommige saai andere konden niet door de beugel. En zo leefde dat maar door in mezelf. Ik had al wel gemerkt dat ik door ze te voeden met mijn aandacht en bevestiging, ik ermee een werkelijkheid schiep. Bijvoorbeeld als ik van die onopvallende gedachtes/gevoelens van irritatie tegenover een taak steeds bevestigde met ‘ja zo is het inderdaad’, dan werd de irritatie steeds groter, tot het punt dat ik het zelfs fysiek ging uitdrukken en dingen ruw ging behandelen tot aan daadwerkelijke consequenties aan toe waarbij ik dingen stukmaakte. Dus dat voeden en bevestigen daarmee moest ik oppassen.
Ik had er geen oplossing voor totdat ik het in een Eqafe-interview The Snowball Effect - Quantum Systemization - Part 80, tegenkwam. Dus wat ik nou doe is in het moment dat zo’n instinkertje zich presenteert vergeef ik mezelf de gedachte/de emotie ja het kan ook een gevoel zijn, d.w.z. een positieve ervaring van opwinding bijvoorbeeld over dit of dat. Dit is effectief en ik merk dat ik dan inplaats van in de ban van een gedachte/emotie/gevoel te zijn ik ga ademen en in de adem ben. Dat is een hele opluchting.
Beschrijving bij het interview
How do little thoughts and subtle movements of emotional reactions towards your process of writing and forgiveness build to the point where you create a reactive personality towards applying and living the basics?
Why do you accept and allow thoughts and emotions to decide your experience in simple things in life?
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 619. Forceren en geforceerd worden.

Heen en weer geslingerd in een polariteit. Ik ging een vrij grote klus aan bij m'n zus, om een uitbouw buiten te realiseren van hout en golfplaat. Dit is nou niet iets wat routinematig doe dus het was voor mij een grote klus en ik voelde me er maar net tegen opgewassen. Daarom toen ik er aan begon dat ik mezelf forceerde om er aan te werken. Na een paar dagen diende de griep zich aan. Ik zag innerlijk een stuk of 6-7 symptomen die ik zou kunnen gaan vertonen/krijgen. Ik wandelde innerlijk door de meeste heen, ik had geen verlangen die te laten manifesteren, behalve een, een zekere mate van duizeligheid en desoriëntatie en 'niet goed bij m'n verstand zijn. lol. Ik sprak Sylvie erover en ze suggereerde dat ik keek naar 'me slachtoffer voelen'. Eerst wilde ik er nietsvan weten want ik had de griep maar in de dagen die volgden lette ik toch op en ja ik kon het voelen, maar wat was het? Slachtoffer waarvan? En dan daagde het dat ik in een tegenstelling heen en weer geslingerd was van mezelf forceren tegenover mezelf geforceerd voelen. Niet iets om zo te blijven leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te forceren om werk voor mekaar te krijgen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in de tegenovergestelde ervaring te gaan waarin ik me slachtoffer voel
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in en als deze tegenstelling te bewegen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn het werk niet voor mekaar te krijgen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf deze angst niet te vergeven en daarentegen deze te overstemmen door me te forceren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik de kracht van forceren nodig heb om te werken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te vertrouwen op de energie van forceren in plaats van op mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een 'gratis ritje' te verlangen op de energie van forceren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verantwoordelijkheid voor het werk bij de kracht van forceren neer te leggen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op te zien tegen de verantwoordelijkheid voor het werk

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me slachtoffer te voelen van mijn eigen forceren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verantwoordelijkheid voor het werk bij de kracht van forceren neer te leggen
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me mezelf zie forceren en in plaats ervan de onderliggende angst te adresseren
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me angst zie hebben voor een grote klus en in plaats ervan een realistische inschatting te maken van de haalbaarheid in relatie tot mijn vaardigheid en kracht
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me de verantwoordelijkheid voor het werk zie neerleggen bij de kracht van forceren en in plaats ervan zelfverantwoordelijk te zijn
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me op zie zien tegen de verantwoordelijkheid voor het werk en in plaats ervan bij mezelf te rade te gaan of en hoe ik de verantwoordelijkheid ga nemen
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 620. Ben ik minder of meer dan iemand die werkt?

Ik zag iemand met een bedrijfsauto door mijn straat komen en ik had iets meewarigs van 'ach weer iemand die met werken z'n geld probeert te verdienen'. Dat is opvallend omdat ik werk zelf niet, zit al heel lang in de uitkeringssituatie, en voorheen, was ik eerder geneigd me minder te voelen dan andere, werkende mensen. Klaarblijkelijk bevind ik me in een polariteit waarin ik van de ene pool naar de andere bewogen ben. Ik wil mezelf zo niet langer laten heen en weer slingeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf minder te voelen dan mijn werkende medemensen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik tekort schiet omdat anderen de samenleving draaiende houden door te werken waardoor ik kan leven
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf meer te voelen dan mijn werkende medemensen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij gewiekster te vinden dan iemand die werkt omdat ik geld krijg zonder ervoor te werken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat andere mensen op me neerkijken omdat ik in een uitkeringssituatie ben.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat mensen merken dat ik meewarig over hun werksituatie ben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de polariteit 'mij minder voelen tegenover mij meer voelen dan een mens in een werksituatie'.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me in beslag te laten nemen door vergelijken in mijn bewustzijn
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie vergelijken in mijn bewustzijn en in plaats ervan zie ik in dat ieder waarde aan zijn/haar leven geeft op een eigen manier
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie bestaan in en als de polariteit 'mij minder voelen dan tegenover mij meer voelen dan een mens in een werksituatie’ en in plaats ervan mij mijn zelfwaarde te realiseren
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie denken dat ik tekort schiet omdat ik de samenleving niet meedraaiende houd door te werken en in plaats ervan mijn inspanningen om een vernieuwing in de samenleving te bewerkstelligen serieus te nemen als mijn bijdrage die erop gericht is voor het leven van iedereen het beste te realiseren.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie vinden dat ik gewiekster ben dan degenen die werken omdat ik mijn geld krijg zonder ervoor te werken en in plaats ervan mij te zetten aan mijn zelfgekozen taak om vernieuwingen in de samenleving te brengen die voor iedereen het beste leven zullen kunnen geven, ja die voor al het leven het beste zullen kunnen zijn.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 621. Ik zal je leren.

Een gebeurtenis uit m'n jeugd die lang een raadsel voor me is gebleven. Ik was een jaar of 5-6 en ik stond in een gangetje achter de huizen. Daar was ook het kleine broertje van een vriendje van me en hij had een zilverkleurig plastic speelgoedzwaard gekregen. Daarmee stond hij in mijn ogen heel onhandig te doen, hij had klaarblijkelijk geen notie van het concept 'zwaard'. Ik kon het niet langer aanzien en besloot hem te laten zien hoe en waarvoor een zwaard gebruikt wordt. Ik pakte het van hem af en maakte wat karakteristieke zwaardbewegingen. Hij stond er dom bij te kijken en ik zag in dat ik duidelijker moest zijn en ik maakte een aantal schijn aanvallen op zijn lichaam waarbij ik hem ook raakte. Tot m'n schrik begon hij te huilen en weg te lopen. Ik drukte hem gauw het zwaard terug in zijn handen maar het leed was al geschied. Hij liep naar huis, belde aan en terwijl ik bij het hegje stond te wachten vertelde hij z'n moeder wat er was gebeurd. Waarop zijn moeder mij toeriep: "rotjong". lol. Nou nam ik het de moeder kwalijk dat ze niet naar mij toegekomen was om te informeren wat me bewogen had te doen zoals ik gedaan had, in mijn ogen de beste bedoelingen.
Vandaag kwam dit in me op en ik begreep dat er een onopgeloste kwestie in moest zitten en dat er consequenties uit voortgekomen waren als een conclusie bijvoorbeeld dat ik iemand alleen in het geheim dingen moet leren. Wat er mede toe geleid heeft dat ik later gezocht heb deel te nemen in geheime groepen en genootschappen.
Ik zie in dat ik een uitgangspunt van superioriteit had. 'ik zal jou dat wel even leren dom mannetje'. Waardoor ik niet een en gelijk was om samen met hem te zien te leren hoe je een zwaard als een zwaard gebruikt. Ik wil hier verantwoordelijkheid voor nemen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vanuit een uitgangspunt van superioriteit het jongetje te leren omgaan met een zwaard
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet in te zien/te begrijpen/me te realiseren dat dit mijn uitgangspunt is.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hierdoor een tegenstelling tussen ons te creëren die uitwerkte tot mij als dader en hij als slachtoffer
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het zijn moeder kwalijk te nemen en te verwijten dat ze niet naar mijn kant van het verhaal informeerde
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik met de beste bedoelingen had gehandeld
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben geen verantwoordelijkheid te nemen voor mijn uitgangspunt van superioriteit

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik mij iemand iets zie willen leren vanuit een uitgangspunt van superioriteit en in plaats ervan een en gelijk te staan met degene


Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me een ander verwijten zie maken/iets kwalijk zie nemen en in plaats ervan te beseffen dat ik te maken heb met consequenties van mijn zelfonoprechte uitgangspunt.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me met de beste bedoelingen zie handelen en in plaats ervan mijn uitgangspunt te corrigeren in zelfoprechtheid
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 622. De vrouw in mijn hoofd.

Een vrouw had een gesprek met mij en ik vond haar interessant en aantrekkelijk. Ze was blijkbaar in mijn hoofd komen wonen want de dagen erna had ik haar nogal vaak in mijn gedachten waardoor ik zelf nogal vaak in gedachten was. In het begin was dat nog wel amusant maar al snel werd ik boos op haar (!). Ik begon de eis te voelen dat ze duidelijkheid zou geven wanneer we elkaar daadwerkelijk weer zouden spreken of dat ik dat zou bepalen zodat ik dan tenminste uit mijn gedachtes kon zijn en in de realiteit met haar. En al snel veranderde ik in een dictator. Ik keek mezelf een tijdje aan tot ik besloot dat ik mezelf onacceptabel vond en het ging onderzoeken. Hier wil ik verantwoordelijkheid nemen en corrigeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de vrouw in gedachten te houden
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik daarmee mezelf in gedachten hou
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de vrouw in gedachten te houden als amusement
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in boos te worden in mezelf en te willen eisen dat ze duidelijk maakt wanneer we weer spreken of dat ik zelf bepaal wanneer we spreken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik inwendig in deze dictator verander door de onmacht om mezelf uit mijn gedachtes te halen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik nu afhankelijk ben van een gesprek met haar om uit mijn gedachteleven te kunnen komen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik de vrouw in gedachte moet houden om ervoor te zorgen dat we contact houden
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik hiermee probeer haar en mezelf op magische wijze te manipuleren om contact te houden

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me de vrouw in gedachten zie houden als amusement en in plaats ervan mijn denkvermogen te gebruiken voor praktische zaken
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me boos zie zijn op de vrouw (omdat ze mij ogenschijnlijk in gedachten houdt en ik afhankelijk ben van haar daadwerkelijk te spreken om uit mijn gedachten te komen) en in plaats ervan richt ik zelf mijn aandacht op concrete zaken.
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie geloven dat ik de vrouw in gedachten moet houden omdat we anders geen contact houden en in plaats ervan het punt bespreken om duidelijkheid te scheppen over wat we allebei willen
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 623. Waarom stel ik haar zoveel vragen?

Het viel me op dat er allerlei vragen in me op kwamen voor de vrouw nu ik vaker contact met haar kreeg. Ik typte ze in een chat en toen ik het zo zag staan vroeg ik me af 'waarom vraag ik dit allemaal?'. Ik zie in dat ik door deze vragen zoveel mogelijk over haar te weten wil komen en dat ik al die informatie dan wil gebruiken om grip te krijgen op haar en haar leven zodat ik haar en haar leven kan manipuleren op een manier die mij het meeste stabiliteit oplevert. Ik wil haar en haar leven bezitten.
Het programma in mijn onderbewuste ziet er zo uit dat ik in love zou hebben moeten vallen waardoor ik dus niet meer op mijn eigen twee benen kan staan en nou haar leven nodig heb als houvast. Daarom wil ik er op allerlei manieren op inhaken. Ik herken dit patroon van eerdere relaties.
Zij wordt de stabiliteit die ik van mezelf niet meer heb door mijn val in de liefde. Ik ga voor haar zorgen en me om haar bekommeren waardoor ik een zorgzame en attente vent schijn te zijn terwijl ik het in feite doe omdat haar nu niks mag overkomen omdat ik afhankelijk ben van haar stabiliteit. (voor wie het nog kan volgen). Zoals gezegd een programma in mijn onderbewuste, het is nu voor het eerst dat ik besef dat ik zo doe/ben in relaties.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben In de liefde te vallen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn houvast te zoeken in haar en haar leven
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vragen te stellen onder het mom van interesse met de bedoeling mijn 'tentakels' in haar leven te hebben zodat ik het kan checken op stabiliteit.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te beseffen dat ik dit doe en te geloven dat ik een sympathieke geïnteresseerde kerel ben.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vragen en opmerkingen te gebruiken om haar leven bij te sturen waar ik meen dat de stabiliteit in gevaar komt of onzeker is.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben haar te willen bezitten.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben attent en zorgzaam te zijn om ervoor te zorgen dat zij mijn stabiliteit blijft zijn
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik zorgzaam en attent voor haar ben
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zorgzaam en attent zie zijn voor haar uit bezorgdheid om mijn houvast te verliezen wat ik heb aan haar bestaan en in plaats ervan mezelf stevig te gronden in mijn eigen lichaam en bezigheden en proces en van hieruit te zien hoe ik zorgzaam en attent kan zijn voor haar zoals ik dat ben voor mezelf een en gelijk.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te stoppen en te ademen wanneer en als ik me vragen zie stellen vanuit het uitgangspunt van een houvast willen vinden in haar bestaan voor mijn stabiliteit en in plaats ervan mezelf stevig te gronden in mijn eigen lichaam en bezigheden en proces
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 624. Reacties op de God's song van Randy Newman.

https://www.youtube.com/watch?v=C0TvfqmWf4M Ik luisterde weer 's naar deze song die ik al heel lang ken en emoties welden op en gedachtes verschenen in mijn hoofd. Een mooie gelegenheid om te onderzoeken wat er in mij verborgen lag en er verantwoordelijkheid voor te nemen. Ik ben in het geheel niet gelovig en toch liggen er in mijn onderbewuste wel degelijk gedachten en emoties t.a.v. 'God'.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik erin geluisd ben door God
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat dat niet eerlijk is
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik door God voor de mal ben gehouden
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat God een superieure intelligentie heeft waar ik niet bij kan met m'n pet
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik daardoor overgeleverd ben aan zijn grillen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te veroordelen als dom, achterlijk, nietswaardig
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik niet mijn hoofd recht op mijn romp mag hebben maar een gebogen houding passend voor mij is
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik er het recht niet toe heb om luid te spreken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik het recht niet heb om in alles inzicht te hebben,
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te vinden dat ik dat ook niet moet proberen te hebben want kijk maar, ik begrijp niet alles, dat bevestigt dat ik niet in staat ben alles te begrijpen
en ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik het moet over laten aan God om overal inzicht in te hebben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik me bezig moet houden met kleine dingetjes die mijn eigen leven aangaan en dat God voor het geheel zorgt
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat God meewarig op ons neerkijkt. Dat hij het in feite al opgegeven heeft dat het ooit nog wat wordt met ons. Dat hij hier en daar nog wat probeert bij te sturen, maar dat het in feite vergeefse moeite is
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat de mensheid op een vast koers zit richting de ondergang
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat God zich vergist heeft in de aard van de mens, dat hij dacht ons wel even te kunnen leiden en te domineren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat wij in onze onmacht tegenover hem uit wraak de totale vernietiging creëren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben God verwijten te maken vanwege de koers die de mensheid vaart

Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me zie geloven dat ik geen inzicht kan hebben en mezelf in een tegenstelling plaats in mezelf ('ik' <-> 'God') waarbij ik me identificeer met de ondergeschikte pool ervan en in plaats ervan me te verdiepen en mezelf te informeren ten einde mezelf inzicht te verschaffen.
Ik zie dat we onszelf in onze eigen aard hebben vergist en dat we niet afhankelijk zijn van en overgeleverd zijn aan een God, dat is slechts een perceptie. We kunnen alles in eigen hand nemen. Er zijn mensen die voor God spelen in de wereld. Helaas zijn hun acties bepaald niet Goddelijk. De mensheid als geheel gedraagt zich als een God op de Aarde, in de zin van we kunnen doen en laten wat we willen. Maar dat begint ons op te breken door de gevolgen. Een nieuwe koers kan alleen voort komen uit een nieuwe aard. Dus aan ieder de opgave dit te volbrengen.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 625. Relatiemotivatie.

Ik herinner me dat ik bij het begin van een nieuwe relatie altijd opgetogen was als ik de vrouw in kwestie in een relatie-persoonlijkheid zag gaan.
De relatiepersoonlijkheid dat is dat de stem, de lichaamstaal en de woordkeus allemaal veranderen zodra het 'slachtoffer' in beeld komt. Dat was voor mij dan een bevestiging dat we 'iets hadden'.
En ik herinner me dat ik altijd graag vernam hoe haar verlangen gewekt was. Dat was bij mij ook het geval en dan wist ik dat ik erop kon vertrouwen dat ieder, vervuld van en alleen met zijn/haar verlangen gedreven zou worden door deze krachten om bij elkaar te komen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te vertrouwen op krachten zoals verlangen bij het aangaan van een relatie in plaats van te vertrouwen op mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zelf verborgen op de achtergrond te blijven en de krachten hun werk te laten doen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als een manipulator achter de schermen te werken met allerlei signalen via mijn woorden, stemgebruik, lichaamstaal en speciale attenties om mijn aankomende of beginnende partner in het relatieverband te krijgen/te houden
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een kick in mezelf te ervaren wanneer ik zulke dingen toepas of bedenk
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet rechtstreeks en direct te communiceren over mijn bedoelingen, mijn methodes en mijn verlangens.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben spijt te voelen over de relaties die ik zo begonnen ben waar ik in feite mezelf weggehouden heb in plaats van tevoorschijn gekomen ben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat zulke relaties gedoemd zijn te mislukken omdat ik mezelf niet aan bod laat komen wat op den duur tot innerlijke boosheid leidt die ik dan ga uiten.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven en te vrezen dat ik zelf niets te bieden heb in plaats van in te zien/te begrijpen/me te realiseren dat dat zo lijkt omdat er niets klaar ligt om te manifesteren - ik moet het in het moment creëren - wat wel het geval is bij persoonlijkheidsgedragspatronen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te vertrouwen op ingestudeerde en gekopieerde gedragspatronen die ik klaar heb liggen voor een relatie
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me een gedragspatroon zie oproepen of zie varen op een kracht zoals verlangen in mezelf bij het aangaan van een relatie en in plaats ervan deze dingen aan het licht te brengen in schrijven en spreken en door zelfvergeving uit de weg te ruimen zodat ik zelf tevoorschijn kan komen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te relateren aan een partner, mezelf in een relatie tot haar plaatsen, in een verhouding tot haar,
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me in een relatie zie gaan en in plaats ervan een en gelijk te staan.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Martijn's Reis naar Leven

Bericht door Martijn »

Dag 626. Hoe ben ik stiekem in een relatie?

Een patroon wat ik in relaties geleefd heb is om wanneer er een wat verder gaand contact is opgebouwd, waarin we mekaar wat beter leren kennen en perspectieven beginnen te bespreken voor de toekomst samen, ik als het ware achterover ga leunen in mezelf van zo nu loopt het wel, de vrouw heeft toegehapt en ik laat haar nu de meeste moeite doen voor het contact. Ik ben binnen, verder kan zij mij niet zoveel schelen, ik zit voorlopig goed. Als ik er aan denk dat ik haar in het geheim 'heb' dan geeft dat een kick.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik stiekem word en de vrouw in een relatie met mij lok.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een spannend gevoel op te wekken met de gedachte dat mijn opzet slaagt
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik nou niet zoveel hoef te investeren qua aandacht en energie en kan relaxen en dat ik de vrouw afhankelijk heb gemaakt van mij zodat zij wel de moeite zal blijven doen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik nu in het geheim met de vrouw kan spelen terwijl ik doe alsof ik haar serieus neem
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik zo ervoor zorg dat ik zelf helemaal niet aan bod kom in het contact, dat ik mezelf verwijder uit de de realiteit ervan en alleen nog op de achtergrond - in het geheim - aanwezig ben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik in feite mezelf teleurstel omdat ik een kans om mijzelf tot uitdrukking te brengen laat liggen
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me stiekem zie verbergen in mezelf in relatie tot een vrouw en in plaats ervan te zien of en hoe ik kan bijdragen op een ondersteunende manier voor mezelf en haar een en gelijk
Ik stel me ten doel te stoppen en te ademen wanneer en als ik me mezelf weg zie houden uit de relatie te stoppen en te ademen en te zien of/hoe ik mezelf tot uitdrukking kan brengen in het moment op een manier die het beste is voor iedereen
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Zeven jarige Reis Naar Leven”