Martijn's Reis naar Leven

Neem deel in onze reis en deel hier je Blog en Vlog links.
Martijn

Martijn's Reis naar Leven

Berichtdoor Martijn » 25 Dec 2012, 11:00

Ik ben de laatste weken met name bezig om allerlei personages die in me ontstonden toen ik 3 1/2 jaar was, te ontleden en te corrigeren.

http://martijndegraaf1001.wordpress.com ... personage/

Ik-trek-me-terug-personage

-beschrijving

Dit personage ontstond ook toen ik 3 1/2 jaar oud was, uit logeren gebracht bij mijn opa en oma omdat mijn zus thuis geboren ging worden, waar ik (mijn eerste herinnering is dit) achterkwam toen mijn oma daarover gebeld werd. Ik zag dat ik erbij had willen zijn en dat ik niet bij machte was om daar iets aan te veranderen en ik trok mij terug uit de werkelijkheid omdat ik mij machteloos voelde de situatie op te lossen.

-Componenten

Angst dat ik mij terugtrek van de realiteit
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mij terugtrek van de realiteit
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik mij terugtrek van de realiteit, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mij terugtrek van de realiteit door in angst te bestaan. Ik adem, en ik haal mezelf terug uit de angst en ik breng mezelf hier in de fysieke realiteit, waar ik ben in het moment, en ik ga verder

Gedachte
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te zien in de gedachte waarin ik de grond onder m’n voeten verlies
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze gedachte zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in een gedachte te zijn de grond onder mijn voeten verlies. Ik adem, en ik breng mezelf terug hier uit de gedachte, en ik zet de eerstvolgende stap

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat ik m’n verblijf bij mijn ouders opgeef
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze verbeelding zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een herinnering aan het herhalen ben waarin ik mijn bestaan bij mijn ouders opgeef omdat ze blijkbaar liever mijn zus daar hebben, aangezien ik weg moest voor haar geboorte. Ik adem en ik bekijk de situatie in het heden en bepaal m’n koers door te kijken wat is het beste voor allen.

Innerlijke dialoog
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: deze situatie is te gecompliceerd ik trek me eruit terug
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf tegen mezelf zie zeggen: deze situatie is te gecompliceerd ik trek me eruit terug, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat
ik me eruit terugtrek door in angst te gaan. ik adem, en ik zie hoe ik de situtie kan dirigeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik voel me hier niet goed bij ik geef het maar op, het zal wel ergens goed voor zijn, het zal wel opgelost worden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie zeggen tegen mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst inderdaad niet goed voelt. Ik adem, en ik breng me uit de angst terug hier in de fysieke realiteit

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik vertrouw jullie niet.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf tegen mezelf zie zeggen: ik vertrouw jullie niet, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst niet om te vertrouwen is. Ik adem, en ik breng mezelf uit de angst hier in de fysieke realiteit en ik maak me niet afhankelijk van vertrouwen, maar ik baseer me op mijn zelfvertrouwen.

Reacties: piekeren, bezorgdheid, falen, vertwijfeling, ongerustheid
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben piekeren op te wekken in mezelf als reactie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bezorgdheid op te wekken in mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben falen op te wekken in mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vertwijfeling op te wekken in mezelf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ongerustheid op te wekken in mezelf.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben gelatenheid in mezelf op te wekken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben opgeven in mezelf als reactie op te wekken

Fysiek: kriebelig gevoel rond m’n buik vnl., verplaatst zich de hele tijd. Ook wel rond de voeten.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke reactie in mezelf te veroorzaken: kriebelig gevoel rond m’n buik vnl., verplaatst zich de hele tijd. Ook wel rond de voeten.

Consequentie: ik trek me terug uit de realiteit, ik geef mijn positie op omdat ik mezelf opgeef
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequentie te manifesteren: ik trek me terug uit de realiteit
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequentie te manifesteren: ik geef mijn positie op omdat ik mezelf opgeef
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Martijn

Re: Martijn's Reis naar Leven

Berichtdoor Martijn » 27 Dec 2012, 00:36

dag 241, zelfde personage, de zelfcorrecties compleet

Ik-trek-me-terug-uit-de-realiteit-personage

-beschrijving

Dit personage ontstond ook toen ik 3 1/2 jaar oud was, uit logeren gebracht bij mijn opa en oma omdat mijn zus thuis geboren ging worden, waar ik (mijn eerste herinnering is dit) achterkwam toen mijn oma daarover gebeld werd. Ik zag dat ik erbij had willen zijn en dat ik niet bij machte was om daar iets aan te veranderen en ik trok mij terug uit de werkelijkheid omdat ik mij machteloos voelde de situatie op te lossen.

-Componenten

Angst dat ik mij terugtrek van de realiteit
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mij terugtrek van de realiteit
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik mij terugtrek van de realiteit, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mij terugtrek van de realiteit door in angst te bestaan. Ik adem, en ik haal mezelf terug uit de angst en ik breng mezelf hier in de fysieke realiteit, waar ik ben in het moment, en ik ga verder

Gedachte
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te zien in de gedachte waarin ik de grond onder m’n voeten verlies
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze gedachte zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in een gedachte te zijn de grond onder mijn voeten verlies. Ik adem, en ik breng mezelf terug hier uit de gedachte, en ik zet de eerstvolgende stap

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat ik m’n verblijf bij mijn ouders opgeef
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze verbeelding zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een herinnering aan het herhalen ben waarin ik mijn bestaan bij mijn ouders opgeef omdat ze blijkbaar liever mijn zus daar hebben, aangezien ik weg moest voor haar geboorte. Ik adem en ik bekijk de situatie in het heden en bepaal m’n koers door te kijken wat is het beste voor allen.

Innerlijke dialoog
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: deze situatie is te gecompliceerd ik trek me eruit terug
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf tegen mezelf zie zeggen: deze situatie is te gecompliceerd ik trek me eruit terug, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat
ik me eruit terugtrek door in angst te gaan. ik adem, en ik zie hoe ik de situtie kan dirigeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik voel me hier niet goed bij ik geef het maar op, het zal wel ergens goed voor zijn, het zal wel opgelost worden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie zeggen tegen mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst inderdaad niet goed voelt. Ik adem, en ik breng me uit de angst terug hier in de fysieke realiteit en ik beslis welke beweging ik wil maken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik vertrouw jullie niet.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf tegen mezelf zie zeggen: ik vertrouw jullie niet, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst niet om te vertrouwen is. Ik adem, en ik breng mezelf uit de angst hier in de fysieke realiteit en ik maak me niet afhankelijk van vertrouwen, maar ik baseer me op mijn zelfvertrouwen.

Reacties: piekeren, bezorgdheid, falen, vertwijfeling, ongerustheid
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben piekeren op te wekken in mezelf als reactie
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie piekeren te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat piekeren een onrustige energie is die niks voortbrengt. Ik adem en ik gebruik mijn denken voor praktische overwegingen en/of oplossingen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bezorgdheid op te wekken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bezorgdheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het slechts een stemming in mezelf is die nergens toe leidt. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben falen op te wekken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf falen zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat falen een state of mind is die geen effectieve oplossingen voortbrengt. Ik adem en ik grond mezelf en ik kijk realistsch wat ik kan doen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vertwijfeling op te wekken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf vertwijfeling zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf met vertwijfeling helemaal overgeleverd heb aan een uitzichtloos verblijf in mijn mind. Ik adem, en ik pak mezelf bij elkaar om te zien hoe ik ga bewegen en ik beweeg

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ongerustheid op te wekken in mezelf.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf ongerustheid zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het slechts ronddraaiende energie is in mijn mind. Ik adem, en ik breng mezelf in het moment hier en ik handel daarmee in overeenstemming.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben gelatenheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf gelatenheid in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik basically mezelf opgeef en wacht op een wonder. Ik adem, en ik zet mezelf in beweging.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben opgeven in mezelf als reactie op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf opgeven zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het gewoon luiheid betreft. Ik adem, en ik pak mezelf beet en herstel m’n zelfbeweging.

Fysiek: algehele slapte.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben algehele fysieke slapte te veroorzaken.
Ik stel me teen doel, wanneer en als ik mezelf dit zie veroorzaken, te stoppen.Want ik zie en begrijp en realiseer me dat de emoties die ik door mijn lichaam laat gaan m’n lichaam belasten. Ik adem, en ik herstel de stilte in mezelf en ik voel mezelf door mijn hele lichaam

Consequentie: ik trek me terug uit de realiteit, ik geef mijn positie op omdat ik mezelf opgeef
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequentie te manifesteren: ik trek me terug uit de realiteit
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, te stoppen, en mijn uitgangspunt te corrigeren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequentie te manifesteren: ik geef mijn positie op omdat ik mezelf opgeef
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, te stoppen, en mijn uitgangspunt te corrigeren

Martijn

Berichtdoor Martijn » 27 Dec 2012, 01:56

dag 242. deze is nog niet af

angst voor een man in het meest intieme deel van mijn leven-personage

Ik had heerlijk met M gevreeën en kort erna hoorde ik van haar dat ze daarvoor voor het eerst had gevreeën met R.
Elke keer dat ik eraan denk dat er een man fysiek intiem met haar is geweest voel ik die hele nare kriebels onde m’n huid ‘reizen’ als tekenen van een paniekstoornis.
En ik zeg tegen mezelf`; hoe kun je dat nou doen, een man hierin toelaten. Hier op het terrein zit me al niet lekker, in je huis, aan tafel is tot daar aan toe, maar in je slaapkamer, en dan nog in bed en dan nog aan je geslachtsdelen, en dan nog erin ???
Nou, het feit dat ik daarna zonder een enkele angst of bedenking met M heb gevreeën bewijst voor mij dat alle problemen rond dit feit voortkomen uit mijn mind, niet uit de fysieke realiteit. Even voor de duidelijkheid, de ruimte voor intimiteit met een andere persoon was deel van onze agreement. Maar toen ik dat afspak had ik niet zien aankomen dat het zoveel emoties in me zou oproepen. Ben er al een week of vier mee bezig....
(ik was als kind seksueel misbruikt door een man waar ik veel angst aan had overgehouden, dat speelt ook een rol).

Dus, hoe zit dat in mekaar?

Angst
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor een man in het meest intieme deel van mijn leven
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn voor een man in het meest intieme gedeelte van mijn leven, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in angst stap in het meest intieme gedeelte van mijn leven: in mezelf. Ik adem, en ik treed terug uit de angst, terug in mezelf hier in de intimiteit met mijn fysieke lichaam

Gedachte
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te zien in de gedachte waarin een man is binnen gedrongen in het meest intieme deel van mijn leven,
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in de gedachte zie waarin een man is binnen gedrongen in het meest intieme gedeelte van mijn leven, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in gedachte ga in het meest intieme gedeelte van mijn leven. Ik adem, stap uit de gedachte in het hier en ik ben intiem met mijn lichaam

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te zien in de verbeelding waarin mijn vriendin een man heeft binnengelaten in het meest intieme deel van mijn leven.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in de verbeelding zie waarin mijn vriendin een man heeft toegelaten in het meest intieme gedeelte van mijn leven, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik verbeelding toelaat in het meest intieme gedeelte van mijn leven. Ik adem, en ik zorg dat ik hier ben, in de concrete werkelijkheid, intiem met mijn lichaam.

Innerlijke dialoog

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: hoe heb je dat nou kunnen doen, een man toelaten hier? Helemaal tot vrijen aan toe? Je moet wel gedreven zijn geweest door seksuele hebberigheid, anders doe je zoiets niet.
Ik stel me ten doel,wanneer en als ik mezelf dit zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat mijn ideeën niet stroken met haar werkelijkheid. Ik adem, en ik bepaal me tot mijn eigen leven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: was ik nog maar de enigste voor jou.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie zeggen, te stoppen. Wan ik zie en begrijp en realiseer me dat ik uit het hier moment ga. Ik adem en ik plaats mezelf terug hier en ik zet mijn stappen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik heb mijn bestaan hier zwaar moeten verdienen door verschrikkelijk veel kou van jou te verdragen en die man mag hier van jou zo naar binnen wandelen en de vruchten plukken van mijn zwoegen in de vorm van en ontspannen en open en sociale vrouw.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie zeggen, te stoppen, want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik het verleden gebruik om te proberen mijn verontwaardiging een reden te geven, terwijl die eigenlijk gaat over dat ik angst voel in het meest intieme gedeelte van mijn leven, te stoppen. Ik adem, en ik laat er geen angst bestaan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: dit is mijn veilige creatie voor mezelf en nu neem je mij mijn creatie af en verlies ik de controle erover voor mijn veiligheid.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf de veiligheid van mijn creatie bederf door er angst toe te laten. Ik adem, en ik ben hier, in het moment, dit is mijn zelf-veiligheid

Reacties: paniekstoornis, achterdocht, onbegrip, wantrouwen, verontwaardiging, ongeloof, bloeddorstige moordlust
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben paniekstoornis in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf paniekstoornis in mezelf zie opwekken, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik energiën van de mind de vrije loop laat onder m’n huid. Ik adem en ik geef de energie terug aan de lichaamscellen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben achterdocht in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf achterdocht zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik niet helder meer kan kijken als ik mij op angst baseer. Ik adem, en ik plaats mezelf in mezelf zodat ik samenval met mezelf, een en gelijk en zo kijk ik.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onbegrip in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf onbegrip zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me afgescheiden heb van mezelf in een gevoel van onbegrip. Hierdoor kan ik niet meer kijken. Ik adem, en ik breng me weer in eenheid en gelijkheid met mezelf zodat ik kan kijken en snappen wat er gaande is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wantrouwen in mezelf op te wekken
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verontwaardiging in mezelf op te wekken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ongeloof in mezelf op te wekken.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bloeddorstige moordlust in mezelf op te wekken

Fysiek: kriebels die onder de huid ‘reizen’. buikpijn, misselijkheid, hartkloppingen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben fysieke kriebels die onder mijn huid ‘reizen’ te veroorzaken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben buikpijn en misslijkheid te veroorzaken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hartkloppingen te veroorzaken

Consequenties: ik werp allerlei bezwaren op
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben allerlei bezwaren op te werpen.
Laatst gewijzigd door Martijn op 29 Dec 2012, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 28 Dec 2012, 01:32

Verlies-van-het-paradijs-personage (nog niet helemaal af)

Dit personage is ontstaan tijdens mijn allereerste herinnering toen ik 3 1/2 was. Mijn zus werd geboren en ik was uit logeren gedaan bij mijn opa en oma.

Componenten

Angst
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mijn ‘paradijs’ verlies nu er een nieuw persoon in is toegelaten
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn mijn paradijs te verliezen te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in angst te zijn mijn paradijs verlies. Ik adem en ik breng me uit de angst weer thuis in mezelf

Gedachte
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te zien in de gedachte waarin ik het ‘paradijs’ verloren ben wat ik met jullie had.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze gedachte zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in gedachte te zijn mijn paradijs verlies. Ik adem, en ik haal me terug uit de gedachte. En ik breng mezelf weer hier bij mezelf

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te zien in de verbeelding waarin jullie, een ander buiten mij om, zonder dat ik daarin meebesluit, toelaten in ‘ons paradijs’, en dat voor mij vernietigen.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze verbeelding zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in verbeelding mezelf buiten het paradijs plaats. Ik adem en ik haal mezelf uit de verbeelding terug naar hier bij mezelf

Innerlijke dialoog
jullie hebben mijn vertrouwen geschonden, jullie hebben me aan de kant gezet,
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: jullie hebben mijn vertrouwen geschonden door buiten mij om iemand toe te laten in ons ‘paradijs’
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: jullie hebben me afgewezen, ik gaf mijn alles en nee hoor, nog was het jullie niet genoeg.

Reacties
heel boos, wraakzuchtig, zeer zwaar teleurgesteld, diepe minachting, afgewezen, gediskwalificeerd, miskenning, verraden, wantrouwend, achterdochtig
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hele grote boosheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf hele grote boosheid in me zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik boos ben op mezelf omdat ik me de toegang tot het paradijs ontzeg.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wraakzucht in mezelf op te wekken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zeer zware teleurstelling in mezelf op te wekken.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben diepe minachting in mezelf op te wekken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben afwijzing in mezelf op te wekken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben diskwalificatie in mezelf op te wekken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben miskenning in mezelf op te wekken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verraden in mezelf op te wekken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wantrouwen in mezelf op te wekken.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben achterdocht in mezelf op te wekken.

Fysiek
zwaar ademen, zwaar bewegen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zwaar ademen te veroorzaken in mijn lichaam
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zwaar bewegen te veroorzaken in mezelf

Consequenties
Ik stoot jullie af
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit als consequentie te veroorzaken: ik stoot jullie af
Ik laat mezelf aan mijn lot over
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me aan mijn lot over te laten

Martijn

Berichtdoor Martijn » 29 Dec 2012, 01:48

Dag 243

Verlies-van-het-paradijs-personage, aangevuld en voltooid

Dit personage is ontstaan tijdens mijn allereerste herinnering toen ik 3 1/2 was. Mijn zus werd geboren in het ‘paradijs’ wat ik met/bij mijn ouders had en ik was uit logeren gedaan bij mijn opa en oma.

Componenten

Angst
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mijn ‘paradijs’ verlies nu er een nieuw persoon in is toegelaten
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn mijn paradijs te verliezen te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in angst te zijn mijn paradijs verlies. Ik adem en ik breng me uit de angst weer thuis in mezelf

Gedachte
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te zien in de gedachte waarin ik het ‘paradijs’ verloren ben wat ik bij/met jullie had.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze gedachte zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in gedachte te zijn mijn paradijs verlies. Ik adem, en ik haal me terug uit de gedachte. En ik breng mezelf weer hier bij mezelf

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te zien in de verbeelding waarin jullie, een ander buiten mij om, zonder dat ik daarin meebesluit, toelaten in ‘ons paradijs’, en dat voor mij vernietigen.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze verbeelding zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in verbeelding mezelf buiten het paradijs plaats. Ik adem en ik haal mezelf uit de verbeelding terug naar hier bij mezelf

Innerlijke dialoog
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: jullie hebben mijn vertrouwen geschonden door buiten mij om iemand toe te laten in ons ‘paradijs’
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit tegen mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik al spreek vanuit de afgescheidenheid van mijn paradijs, nl. uit angst. Ik adem, en ik elimineer de angst en ik breng mezelf hier in de raliteit, weg uit deze denktrant.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: jullie hebben me afgewezen, ik gaf mijn alles en nee hoor, nog was het jullie niet genoeg, want kijk maar, jullie nemen nog een kind.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me dit zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf reeds afgewezen heb door angstig te worden, en nu aan het projecteren ben geslagen. Ik adem en ik stop de projectie door mijn angst te vergeven.

Reacties
heel boos, wraakzuchtig, zeer zwaar teleurgesteld, diepe minachting, afgewezen, gediskwalificeerd, miskenning, verraden, wantrouwend, achterdochtig
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hele grote boosheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf hele grote boosheid in me zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik boos ben op mezelf omdat ik me de toegang tot het paradijs ontzeg. Ik adem en ik ben hier in en als adem

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wraakzucht in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf wraakzucht in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de oorzaak van het verlies van mijn paradijs projecteer op jullie. Ik adem en ik neem de verantwoordelijkheid voor het verlies door zelf het herstel van mezelf ter hand te nemen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zeer zware teleurstelling in mezelf op te wekken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zeer zware teleurstelling zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf zeer zwaar teleurstel door mezelf in te wisselen voor angst. Ik adem en ik herstel mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben diepe minachting in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf diepe minachting voor jullie zie op wekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de oorzaak van mijn verlies aan het projecteren ben. Ik adem en ik neem de verantwoordelijkheid terug, en ik plaats mezelf in eenheid en gelijkheid met mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben afwijzing in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf afwijzing in mezelf zie opwekken, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf afwijs door in angst voor verlies te gaan. Ik adem, en ik aanvaard mezelf weer als mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben diskwalificatie in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf diskwalificatie in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf diskwalificeer door angst te laten bestaan als mezelf, in plaats van mezelf. Ik adem en ik herstel mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben miskenning in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik miskenning in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf misken door angst te laten prevaleren. Ik adem, en ik laat de angst los en ik ken mezelf weer

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verraden in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me verraden in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wantrouwen in mezelf op te wekken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf wantrouwen zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf het vertrouwen in mezelf heb geschonden door in angst te gaan, i.p.v. in mezelf te blijven. Ik adem, en ik plaats mezelf terug in mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben achterdocht in mezelf op te wekken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf achterdocht in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik achterdochtig ben omdat mijn zelf duidelijkheid weg is nu ik mezelf heb verwijderd uit de vergelijking en angst voor mezelf in de plaats heb gezet. Ik adem en ik plaats mezelf als adem terug in/als mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vermorzelen in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf vermorzelen in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf vermorzel onder de angst die ik toelaat. Ik adem en ik laat de angst varen, en ik geef mezelf weer de ruimte

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben negeren in mezelf op te wekken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf negeren in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf negeer door me aan angst te wijden. Ik adem, en ik laat mijn fascinatie voor angst gaan. En ik hervind me in en als adem

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben schamper, onverschillig ongeloof in mezelf op te wekken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf schamper, onverschillig ongeloof op zie wekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik schamper, onverschillig ongeloof naar mezelf en naar jullie heb omdat angst een illusie is en ik dus een illusie als mezelf heb. Ik adem, en ik ontdoe me van angst om in en als adem fysiek te bestaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben weggooien op te wekken in mezelf.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf weggooien zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf weggooi en angst als mezelf neem. Ik adem, ik ontdoe me van angst en besta fysiek in en als adem.

Fysiek
zwaar ademen, zwaar bewegen, verkrampte, gebogen rug
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zwaar ademen te veroorzaken in mijn lichaam
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zwaar ademen zie veroorzaken, te stoppen..Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorhen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in m’n lichaam

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zwaar bewegen te veroorzaken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zwaar bewegen zie veroorzaken, te stoppen..Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorhen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in m’n lichaam

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een verkrampte gebogen rug te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf een verkrampte gebogen rug zie veroorzaken, te stoppen..Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorhen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in m’n lichaam

Consequenties
Ik stoot jullie af
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit als consequentie te veroorzaken: ik stoot jullie af
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, te stoppen en mijn uitgangspunt te corrigeren

Ik laat mezelf aan mijn lot over
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me aan mijn lot over te laten
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, te stoppen en mijn uitgangspunt te corrigeren

Martijn

Berichtdoor Martijn » 30 Dec 2012, 02:36

afgekeurd personage (is nog niet af)

Angst: voor afkeuring
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik word afgekeurd
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik word afgekeurd, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf afkeur door in angst te gaan. Ik adem, en ik ben en blijf in en als adem hier

Gedachte: ik heb iets gedaan wat in mijn ogen het juiste was en ik word daarom afgekeurd

Verbeelding: Ik zie mezelf de grond onder m’n voeten verliezen omdat ik afgekeurd word op iets wat ik geheel vanuit mezelf gedaan heb.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat ik de grond onder m’n voeten verlies omdat ik afgekeurd word op iets wat ik geheel vanuit mezelf gedaan heb.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie verbeelden dat ik de grond onder m’n voeten verlies omdat ik afgekeurd word op iets wat ik geheel vanuit mezelf gedaan heb, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf de grond onder m’n voeten vandaan haal door me op angst te baseren. Ik adem en ik grond me op de Aarde en ik baseer me op mezelf hier.

Innerlijke dialoog: heb ik er wel goed aan gedaan, o hoe zal ... reageren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: heb ik er wel goed aan gedaan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: o hoe zal ... reageren

Reacties: onrustig, gestresst, ongedurig, ongeconcentreerd, onzeker
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: onrustig
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: gestresst
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: ongedurig
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: ongeconcentreerd
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: onzeker

Fysiek: ademen gaat zwaar alsof er een gewicht op me drukt. Ingevallen wangen, kramp in de nierstreek
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: ademen gaat zwaar alsof er een gewicht op me drukt.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: ingevallen wangen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: kramp in de nierstreek

Consequenties:

Martijn

Berichtdoor Martijn » 01 Jan 2013, 10:54

Dag 247. Wantrouwend personage

Dit personage wordt geactiveerd nu mijn agreement partner contact heeft met een andere man. Waarover we afgesproken hadden dat dat kon overigens.

Angst
Dat mijn medemens niet te vertrouwen is
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat mijn medemens niet te vertrouwen is
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat mijn medemens niet te vertrouwen is, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf niet kan vertrouwen als ik bang ben. Ik adem totdat ik de angst er uit heb.

Gedachte
ik zie mij in de gedachte dat mijn medemens niet te vertrouwen is
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in de gedachte te bevinden waarin mijn medemens niet te vertrouwen is
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze gedachte zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat zolang ik in deze gedachte ben, ik mezelf niet kan vertrouwen. Ik adem. En ik breng mezelf hier in de fysieke realiteit

Verbeelding
Ik zie mij in de verbeelding waarin mijn medemens dingen doet buiten mij om uit eigenbelang
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij in de verbeelding te bevinden waarin ik mijn medemens dingen zie doen, buiten mij om uit eigenbelang
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze verbeelding zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik vanuit verbeelding het zicht op de realiteit verloren ben. Ik adem, en ik breng mezelf weer hier en ik zorg dat ik de dingen van mezelf oplos

Innerlijke dialoog: blinde kip. Stomkopje. Enige krachttermen. Waar ben je mee bezig....
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: blinde kip

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf blinde kip tegen mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de blinde kip ben die niet in de gaten heeft dat ie door angst bevangen is. ik adem en ik stabiliseer mezelf. Ik geef de energie die door m’n lichaam raast terug aan de lichaamscellen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: stomkopje
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf stomkopje tgen mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat Ik zelf dat stomkopje ben, door in angst te zijn. Ik adem en ik stabiliseer mezelf, en ik kijk hoe ik mezelf kan assisteren

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: waar ben je mee bezig
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: waar ben je mee bezig, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf moet afvragen waar ik mee bezig ben als ik vanuit angst iets wil ondernemen naar mijn medemens, terwijl ik er voor mezelf moet zijn

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: enige krachttermen.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf enige krachttermen zie zeggen in mezelf, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voortkomt uit de hoog oplopende emotionele energie in mezelf. Ik adem, ik stabiliseer mezelf.

Reacties: woede, nervositeit, geagiteerd, moordlust (niet jegens mijn partner overigens), teleurgesteld, verachting
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben woede in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf woede zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik nu bezeten ben van angst en de ander als de oorzaak zie. Ik adem. En ik geef de energie terug aan mijn lichaamscellen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben nervositeit in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf nervositeit zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik bezeten ben van angst. Ik adem. Ik geef de energie terug aan mijn lichaamscellen. En ik bekijk kalm wat de beste stap is voor iedereen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben geagiteerdheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf geagiteerdheid in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat de angst dat veroorzaakt, waar ik voor probeer weg te rennen. Ik adem, en ik geef de energie terug aan de lichaamscellen. Ik doe mijn dingen met aandacht.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben moordlust in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf moordlust in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik van mijn bijzonder ongemakkelijke emotie af wil en dit projecteer op iemand.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben teleurgesteld in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf teleurstelling in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik teleurgesteld ben omdat de angst er nog is. Ik adem, En ik kijk opnieuw naar de angst welke aspecten er nog van over zijn, die me te pakken nemen, en ik vergeef mezelf die.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verachting in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf verachting in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf in deze toestand veracht. Ik adem, en ik recht mijn rug, en ik reken af met de angst tot er geen spoor meer van te vinden is en ik maak het goed met mezelf

Fysiek: hartkloppingen, uitputting. stijve schouders
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: hartkloppingen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf hartkloppingen zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam zwaar belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem, en ik stabiliseer mezelf ademend tot kalmte

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel te veroorzaken: uitputting
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf uitputting zie veroorzaken, te stoppen, want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik stabiliseer mezelf ademend tot kalmte

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: stijve schouders
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf stijve schouders zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat mijn lichaam zich probeert te beschermen nu ik er zoveel emoties doorheen laat stromen. Ik adem en ik stabiliseer mezelf tot kalmte

Consequenties
Ik meen dat er iets mis is met mijn agreement-partner en ik probeer dat uit alle macht duidelijk te maken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te menen dat er iets mis is met mijn agreement-partner wat ik uit alle macht duidelijk probeer te maken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf uit alle macht duidelijk zie maken aan mijn agreement-partner dingen niet te zien, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik er in deze situatie in de eerste plaats voor mezelf moet zijn.
Ik adem en ik neem afstand om te kijken wat ik zelf heb gemist van mezelf in de afgelopen tijd. Hoe heb ik niet voor mezelf gezorgd qua proces, wat heb ik laten bestaan.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 01 Jan 2013, 23:14

Dag 248. Zelf-verloochenend personage

In en als dit personage ben ik bang om te zeggen/vragen/ter discussie te stellen wat me na aan het hart ligt, hiermee verloochen ik mezelf

Angst
Dat wat ik zeg/vraag/ter discussie stel wordt afgewezen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat wat ik deel van mezelf wordt afgewezen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat wat ik deel van mezelf wordt afgewezen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf afwijs door in angst te gaan en die angst projecteer. Ik adem, en ik breng me uit de angst weer thuis hier in de fysieke realiteit.

Gedachte
ik zie mezelf een antwoord/reactie krijgen die me hard treft
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te creëren waarin ik mezelf op een antwoord/reactie zie wachten wat/die me hard zal treffen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me de gedachte zie creëren waarin ik me op een antwoord/reactie zie wachten dat/die me vreselijk hard zal treffen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf hard tref door de gedachte te denken. Ik adem, en ik geef de energie terug aan mijn lichaamscellen

Verbeelding
Ik zie dat ik iets heb gezegd/gepost/geschreven en in afwachting ben van een vreselijk antwoord/vreselijke reactie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verbeelding te creëren waarin ik mezelf iets gedeeld zie hebben van mezelf en in afwachting ben van een vreselijk antwoord/vreselijke reactie
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf de verbeelding zie creëren waarin ik mezelf iets gedeeld zie hebben van mezelf en in afwachting ben van een vreselijk antwoord/vreselijke reactie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het effect van de angst op m’n lichaam het vreselijke is. Ik adem en ik laat de verbeelding los en ik bepaal me tot de realiteit.

Innerlijke dialoog

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: het wordt vast heel erg gevonden wat ik geschreven heb, ik krijg vast een vreselijk antwoord of een vreselijke reactie
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: het wordt vast heel erg gevonden wat ik geschreven heb, ik krijg vast een vreselijk antwoord of een vreselijke reactie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het de angst is die door m’n lichaam vreselijk gevonden wordt en een vreselijke reactie geeft. Ik adem,

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik hoor misschien niks meer en dan blijf ik in onzekerheid
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: ik hoor misschien niks meer en dan blijf ik in onzekerheid, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zo onbeperkt ruimte geef aan de angst. Ik adem, en ik kom terug tot mezelf en ik geef mezelf de nodige aandacht. Ik hou mezelf koesterend vast en ik kijk of ik gerust ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: de ander gaat mij afwijzen en niks meer met me te maken willen hebben
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: de ander gaat mij afwijzen en niks meer met me te maken willen hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in angst te gaan niks meer met mezelf te maken wil hebben. Ik adem en ik bemoei me weer met mezelf

Reacties

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: nerveuse haast
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reactie in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zo snel mogelijk weg wil van de angst en er voor mezelf wil zijn. Ik adem en ik doe dat ook: ik laat de angst varen en ik zorg voor mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: afhankelijkheid
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf afhankelijkheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de angst groter maak dan mezelf. Ik adem, en ik breng mezelf terug in de fysieke realiteit en ik neem de zorg voor mezelf weer ter hand.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: minderwaardigheid
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf minderwaardigheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de angst groter maak dan mezelf. Ik adem, en ik breng mezelf terug in de fysieke realiteit en ik neem de zorg voor mezelf weer ter hand.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onzekerheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me onzekerheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst geen zekerheid biedt. Ik adem en ik haal me terug uit de angst en breng me hier waar ik ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onderdanigheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me onderdanigheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de angst groter maak dan mezelf. Ik adem, en ik breng me terug in de fysieke realiteit en ik neem de zorg voor mezelf weer ter hand.

Fysiek

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hartkloppingen te veroorzaken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf hartkloppingen zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast door de emoties erdoorheen te laten gaan. Ik adem en ik stabiliseer mezelf tot het kalm is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een gespannen rug te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf een gespannen rug zie veroorzaken, te stoppen, want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast door de emoties erdoorheen te laten gaan. Ik adem en ik stabiliseer mezelf tot het kalm is.

Consequenties: ik zeg/vraag sommige dingen niet.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben sommige dingen niet te zeggen/vragen/ter discussie te stellen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf sommige dingen niet zie zeggen/vragen/ter discussie stellen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me laat beheersen door angst. Ik adem, en ik vergeef mezelf de angst, totdat ik de juiste woorden heb gevonden en de moed heb gevat om te zeggen/vragen/ter discussie te stellen wat me ‘na aan het hart’ ligt als een vorm van goed voor mezelf zorgen

Martijn

Berichtdoor Martijn » 03 Jan 2013, 01:14

Dag 249. Waardeloos personage

Dit personage word ik als ik iets heb geuit van mezelf naar andere mensen, en ik hoor niks terug.

Angst
Dat ik mijn waarde verlies
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mijn waarde verlies
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik mijn waarde verlies, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf mijn waarde verloren laat gaan door angst te worden. Ik adem, en ik hijs mezelf uit de angst en ik zet mezelf neer met m’n voeten op de Aarde

Gedachte
Ik zie mezelf in de gedachte waarin andere mensen geen waarde meer in mij zien
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte voort te brengen waarin ik zie dat andere mensen geen waarde meer in me zien.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me deze gedachte zie voortbrengen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik geen waarde in mezelf zie wanneer ik besta in een gedachte. Ik adem en ik haal mezelf uit de gedachte en ik word weer lekker concreet.

Verbeelding
Ik zie mezelf, dat ik me heb mij geuit en nu is dat in andere mensen hun gedachten gaan spoken en ze hebben besloten dat ik geen waarde heb
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verbeelding voort te brengen waarin ik mezelf zie, dat ik me guit heb en nu is dat in andere mensen hun hoofd gaan spoken en ze hebben besloten dat ik geen waarde meer heb
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie verbeelden te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat een bestaan in verbeelding geen waarde heeft. Ik adem en ik wek mezelf uit de verbeelding en in de fysieke werkelijkheid hier. En ik werk met wat hier is!

Innerlijke dialoog
Had ik het maar niet gezegd, hoe zal men er mee omgaan..., zal ik nog geaccepteerd worden, ik ben verloren als mensen geen waarde meer in me zien
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: had ik het maar niet geuit
ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: had ik het maar niet geuit, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik beheersd wordt door angst. Ik adem en ik maak de angst ongedaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me af te vragen: hoe zal men ermee omgaan....
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie afvragen: hoe zal me ermee omgaan....? te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat deze vraag voortkomt uit angst. Ik adem en ik maak de angst ongedaan. En ik kijk of ik me afdoende geuit heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me af te vragen: zal ik nog geaccepteerd worden?
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie afvragen: zal ik nog geaccepteerd worden, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat de vraag voortkomt uit angst. Ik adem, ik maak de angst ongedaan en ik zie wel of mensen mij nog accepteren. Zoniet, dan nemen ze het proces niet serieus. Een mooie test voor ze.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik ben verloren als mensen geen waarde meer in me zien.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: ik ben verloren als mensen geen waarde meer in me zien, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf geen waarde meer in me zie als ik als angst besta. Ik adem, ik maak de angst ongedaan en ik maak mezelf weer concreet.

Reacties
vertwijfeling, machteloosheid, zorgelijkheid, hulpeloosheid, spijt, twijfel, onzekerheid, afhankelijkheid
ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vertwijfeling in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me vertwijfeling in mezelf zie opwekken, te stoppen.
Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voortkomt uit de innerlijke dialoog. Ik adem en ik stabiliseer me tot kalmte

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben machteloosheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me machteloosheid in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf machteloos maak door angst te laten overheersen. Ik adem en ik doorzie mezelf als mangst en ik blijf er niet langer in hangen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zorgelijkheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zorgelijkheid zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat zorgelijkheid een stemming is die blijft voorduren zolang de angst bestaat. Ik adem en ik vergeef mezelf de angst

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hulpeloosheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me hulpeloosheid zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me overgeleverd had aan angst in the first place. ik adem, en ik stabiliseer mezelf tot ik weer stevig met m’n voeten op de grond sta.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben spijt in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf spijt zie opwekken in mezelf te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me laat beïnvloeden door angst. Ik adem en ik haal de angst er uit. Ik plaats m’n uiting in de context van het moment waarop ik het geuit heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben twijfel in mezelf op te wekken
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf twijfel in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik beïnvloed ben door angst. Ik adem en ik doorzie de angst-val en ik stap er niet in

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onzekerheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf onzekerheid zie opwekken in mezelf te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door te bestaan in angst nooit zekerheid kan hebben. ik adem en ik stop dit

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben afhankelijkheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel wanneer en als ik mezelf afhankelijkheid zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en beg
rijp en realiseer me dat ik me een slaaf van de angst heb gemaakt. Ik adem en ik ontdoe mijn positie.

Fysiek
Vermoeidheid, uitputting
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vermoeidheid tot uitputting aan toe te veroorzaken
Ik stel me ten doel wanneer en als ik mezelf vermoeidheid tot uitputting aan toe zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam zwaar belast met de emoties die ik erdoorheen laat stromen. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

Consequenties
Ik uit me bijvoorbaat niet
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me bij voorbaat niet te uiten
ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in deze consequentie bevind, te stoppen. Ik corrigeer m’n startpunt waarin ik nu achter mijn uitingen sta no matter what the people may say or think.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 04 Jan 2013, 02:11

Dag 250, De relatie met mezelf

Vandaag hoorde ik het interview 'relationship success support 2', en dat was een coole support, want ik was aan het ontdekken dat ik mezelf fysiek kan geven wat ik altijd verwachtte dat een vriendin mij zou geven, waardoor ik mezelf tekort deed.
Ik vind het een hele ontdekking dat ik mezelf kan vasthouden en me eraan over kan geven net als wanneer een vriendin mij vast zou houden. In het interview werd gezegd dat je eerste relatie die met jezelf is. En dat je jezelf altijd bij je hebt dus kun je maar beter zorgen dat het goed zit.
Ik had het nog nooit zo bekeken: een relatie met mezelf. Maar als ik me voorstel dat ik een geliefde op de meest tedere manier vasthoud, haar gezicht b.v., en ik geef dat niet aan mezelf, dat is toch gek als je er bij stil staat. Dus probeer het maar ‘s:
hou je gezicht vast alsof jij je geliefde vasthoudt met alle toegewijde tederheid die je in je hebt en geef je daar dan aan over. Of herinner je een aanraking van een geliefde en geef datzelfde nu aan jezelf en geef je daar aan over. Wel opletten dat je jezelf uit de herinnering/voorstelling haalt en in de fysieke sensatie brengt.
Het werkt, echt! En je kunt jezelf dat elke dag geven en het ontvangen, en je hoeft niet te wachten tot iemand dat voor je betekent.
Ik krijg veel meer waardering voor m’n lichaam merk ik.

Een andere reden voor een relatiewens kan zijn dat je verlangt naar een diepe emotionele band, een diepe gevoelde interesse in wat er in je omgaat zodat je dat allemaal kan delen met iemand.
Met een partner weet je nooit zeker of diegene werkelijk voelt wat je voelt. En je weet niet wat diegene ermee doet, wat het precies voor diegene betekent. En ook niet of diegene er altijd voor je is en zal zijn. Je raadt het al: ook dit kun je voor jezelf betekenen.
Als ik naar mezelf kijk, ik ben veelal aan het opletten wat er in me omgaat. Als er een reactie in me is, of er komt een angst opzetten, of een spanning, of opwinding over iets, steeds ben ik geïnteresseerd en ik ga nauwkeurig voelen welke nuance heeft het, waaruit bestaat het, welke gedachtes en voorstellingen heb ik erbij, wat zeg ik tegen mezelf als ik me zo voel.
Dus ik ben mijn eigen invoelende partner.

De derde reden voor een relatie kan zijn het hebben van een relatie op zich. Ik wil niet alleen door het leven gaan, maar in een relatie zijn. En ook dit kun je voor jezelf betekenen.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 05 Jan 2013, 00:53

Dag 251, Vandaag gewandeld met Ingrid Schaefer en Sylvie Jacobs.
Lekker veel gedeeld van onze processen.
Een ding wat ons duidelijk werd: je kunt geen agreement hebben met iemand die geen zelf-agreement heeft.
Zo iemand zal zich b.v. laten leiden door ‘het voelt goed’ en ‘het voelt niet goed’, of door intelligente redenaties.
Er is geen ‘common ground’ om op te staan, geen gemeenschappelijke principes van zelfoprecht zelfonderzoek, zelfvergeving en het leven van de correctie. Als twee personen niet staan voor dezelfde principes dan vindt je geen houvast in elkaar. Het kan alle kanten uitgaan met het contact en er zijn geen gemeenschappelijke criteria om dingen zoals gedrag, houding, opstelling aan te toetsen.

Ik heb dat gemerkt in mijn agreement, waarin het onmogelijk bleek om gemeenschappelijke doelen of principes vast te stellen. Mijn partner hield gesprekken daarover af. En uiteindelijk bleek dat de inhoud van de agreement zo oppervlakkig was, slechts wat praktische afspraken, en dat relationele aspecten als respect en je verplaatsen in de ander, dingen checken bij elkaar, volstrekt genegeerd konden worden.
Dat was voor mij reden de agreement op te zeggen, de optie openlatend voor een voortzetting maar dan op basis van de principes die ik hierboven noemde.

Was heel cool om dit te bespreken tijdens onze wandeling, omdat we alle drie ervaring hadden gehad met zo’n gebrekkige agreement/relatie.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 06 Jan 2013, 22:30

Dag 252
De fysieke intimiteit met mezelf ontwikkel ik verder. Vandaag voelde ik mijn lichaam als een vrouwenlichaam. d.w.z. alle beweging en fysiek gevoel wat ik gereserveerd had voor het lichaam van een vrouw, kon ik terugvinden in het bewegen van mijn eigen lichaam.
Het was dus maar een willekeurige splitsing geweest van: dit hoor ik te voelen in mijn lichaam als mannelijk lichaam en dat andere gevoel dat projecteer ik op vrouwen lichamen, dat voel ik niet in mijn lichaam. Flauwekul natuurlijk. Dus ik voel me reuze vrouwelijk terwijl ik allerlei bewegingen maakte met mijn lichaam die ik gereserveerd had voor vrouwen. lol

Ik merk dat ik het moet implementeren in m’n leven om fysiek intiem met mezelf om te gaan. Ik ben zo gewend om m’n lichaam als een stuk gereedschap te zien. Wat het gewoon moet doen/moet functioneren terwijl ik ergens mee bezig ben. Dat ik neem echt een half uur de tijd waarin ik met mezelf op de bank lig en mezelf vasthoud/aanraak. Om dat te ervaren wat ik altijd apart hield van mezelf om het alleen in de armen van een vrouw te ervaren.

Langzaam begint het te integreren in m’n spieren. Zodat er een ander fysiek gevoel in m’n spieren te voelen is. Is prettig, soepeler, substantiëler, warmer. Mijn vriendin die groter was dan ik trok me wel eens op schoot. Gekke gewaarwording dat iemand anders mijn lichaam ‘bestuurt’ op zo’n moment. Dat ik met lichaam en al bewogen word. Heel mal.
Nu lag ik in bed en ik herinnerde me dat. Ik zei tegen mezelf: dat kan ik natuurlijk nooit in m’n eentje ervaren. En op dat moment draaide ik me juist om, en ik voelde: hee hier heb je het, ik draai me om maar ik word ook omgedraaid, haha. Errrrg grappig.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 06 Jan 2013, 22:49

Dag 253
Ik kreeg een tip, om niet alleen te focussen op de consequenties, maar tegelijkertijd op de verandering! Ik was zo aan het kijken naar wat er allemaal veranderd moet worden, in mezelf en in de wereld, dat ik het er maar zwaar mee had. Terwijl ik in m’n leven hele leuke veranderingen aan het doorvoeren ben. Dus daarvoor nu meer aandacht.

Door al het zelfvergevingswerk komt er ruimte/mogelijkheid om zelf dingen op te pakken die ik vanuit de mindset die ik voorheen had niet deed. Het zat domweg niet ingeprogrammeerd in mijn mind om fysiek zo verzorgend met mezelf om te gaan. Wel de gebruikelijke hygiëne/verzorging. Zelf ontwikkelde ik een goede fysieke masturbatie-relatie, en sinds een aantal weken de voeding-wijziging, green smoothies! en veel minder snoep en koffie.

Sinds de ‘scheiding’ waarin ik veel personages in mezelf heb zelfvergeven, die me in de mindset hielden van 'de perfecte slaaf' doordat ik in en als hun bestond, is mijn fysieke relatie met mezelf met sprongen vooruit gegaan.

Vanochtend had ik zoiets van: hee, ik ben toch ‘gescheiden’, waarom voel ik mijn vriendin dan de hele tijd? Zozeer begon het al te integreren, de fysieke gevoelens die ik gereserveerd had voor het vrouwenlichaam, in mijn eigen lichaam. Wat later, ik had gecomputerd, was ik ‘haar’ helemaal kwijt. Normaal gesproken was ik op zondag bij haar, en dit was nu niet het geval....
Ik dacht weer aan m’n ex-vriendin, begin van de avond. Ik dacht zal ik haar bellen: ben alleen thuis? en dan praten, gewoon om haar te horen. En ik voelde me steeds niet tof. Toen ging ik op m’n voeten de Metamorphic Technique toepassen (http://www.youtube.com/watch?v=6Az5zj1J7ak). En ineens zag ik dat ik ‘mijn eigen vrouw’, die ik zelf voor mezelf ben, buiten mezelf geprojecteerd had op haar. Dus ik zei: ik ben hier, ik ben thuis, ik ben er voor mezelf. En direct loste het knagende gevoel van een gebrek op.

Ik ben er vandaag me begonnen met die techniek en het bevalt me goed! Er zaten gevoelloze gebiedjes op het gebied wat behandeld moet worden, daar kwam weer gevoel in. En ook voelde ik wat ‘elektrische’ reacties. Dus ik heb iets teweeg gebracht. Ik begin meer en meer plezier te krijgen in de fysieke relatie met mezelf.
Laatst gewijzigd door Martijn op 08 Jan 2013, 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 08 Jan 2013, 02:10

Dag 254. Gedwongen-seks-personage

Mijn partner had belangstelling gekregen voor een ander. Een paar keer voelde ik de neiging om mijn partner seksueel te overweldigen. Ik besloot het te onderzoeken nu het zich zo liet zien/voelen.

Angst
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik geen macht over je seksuele aandacht heb
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me bang zie zijn dat ik geen macht heb over je seksuele aandacht, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in angst te zijn over waar jouw seksuele aandacht naar uitgaat geen macht heb over waar mijn seksuele aandacht heen gaat. Ik adem, en ik zorg ervoor dat mijn seksuele aandacht is waar ie wezen moet: bij het fysieke seksuele gevoel in mijn lichaam

Gedachte
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben waarin ik mezelf machteloos zie om jouw seksuele aandacht zo onder controle te hebben dat alleen ik in jouw seksuele aandacht ben.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me de gedachte zie hebben waarin ik mezelf machteloos zie om jouw seksuele aandacht onder controle te hebben zodat alleen ik in je aandacht ben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn eigen seksuele aandacht voor mezelf niet onder controle heb en die naar jou uit laat gaan. Ik adem, en ik houd mijn aandacht hier, bij het voelen van mijn fysieke seksuele gevoel in/van/als mijn lichaam.

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verbeelding in mezelf waarin ik uit boosheid over m’n onmacht je dwing tot seks om zo te forceren dat ik macht over je seksuele aandacht te krijg zodat alleen ik er in ben.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie verbeelden je tot seks te dwingen om macht over je aandacht te krijgen op zo’n manier dat alleen ik er in ben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in de verbeelding te gaan mezelf forceer m’n aandacht te hebben bij de denkbeeldige jou en jouw aandacht, in plaats van bij mij hier. Ik adem, en ik zorg ervoor dat ik m’n aandacht uit de verbeelding haal en terug hier in/bij mijn lichaam waarin ik fysiek seksuele gevoelens ervaar.

Innerlijke dialoog
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: je moet gestraft worden want je hebt een ander in je seksuele aandacht.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: “je moet gestraft worden want je hebt een ander in je seksuele aandacht”, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf moet straffen omdat ik zelf een ander in mijn seksuele aandacht heb namelijk jou. Straffen d.w.z. straf maken=sterk maken. Ik adem, en ik maak me sterk om mezelf in mijn aandacht te hebben qua seks, het fysieke gevoel ervan in mijn lichaammmm.....

Reacties
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben stikken van woede in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie stikken van woede, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf verstik door de angst. Ik adem en ik bevrijd me uit de angst tot ik weer helemaal hier ben

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wreedheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me wreedheid in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik wreed ben door mezelf in en als angst te laten bestaan. Ik adem, en ik zorg dat ik m’n lichaam goed voel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben geweldadigheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me geweldadigheid in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf geweld aan doe door te bestaan in en als angst. Ik adem en ik houd mezelf zorgzaam vast.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben machtswellust in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me machtswellust in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik probeer te ontsnappen aan het inferieure bestaan in en als angst. Ik adem, en ik voel weer in mijn lichaam: ik ben hier

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben machteloosheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf machteloosheid in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me machteloos maak door de angst. Ik adem en ik stabiliseer mezelf met mijn beide voeten stevig op de grond. Zodat ik kan doen, waar ik voor sta

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zelfvernietiging in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zelfvernietiging in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf vernietig door in en als angst te bestaan. Ik adem, en ik stabiliseer mezelf ademend en ik werk verder aan de Reis naar Leven.

Fysiek
opgepompt gevoel in m’n wangen en borst. Strakke kaken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een opgepomt gevoel in m’n wangen en borst te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een opgepomt gevoel in m’n wangen en borst zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. ik adem, en ik herstel de stilte in mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben strakke kaken te veroorzaken
ik stel me ten doel, wanneer en als ik me strakke kaken zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast door er emoties in te laten ophopen. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

Consequenties
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij m’n seksualiteit te onthouden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mijn seksualiteit zie onthouden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me in een consequentie bevind. Ik adem, en ik corrigeer m’n startpunt om mijn zelf-seksualiteit te voelen in/met mijn lichaam

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij m’n seksuele zelf-expressie te onthouden.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mijn seksuele expressie zie onthouden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me in een consequentie bevind. Ik adem, en ik corrigeer m’n startpunt om mijn seksuele zelf-expressie verder leven in te blazen.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 09 Jan 2013, 15:59

Dag 256. Vervreemd personage

Ik word een met en gelijk aan dit personage als ik mezelf uitdruk in gezelschap en mijn uitdrukking vindt totaal geen weerklank. De communicatie stokt. Hoe zit dat in elkaar....

Angst
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat anderen/de ander niets kunnen/kan met wat ik zeg, doe, vraag, niet doe, zeg, vraag, of met de manier waarop ik iets zeg, vraag, doe; er niets in zien, dat het totaal geen weerklank vindt, en dat de communicatie stokt.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat anderen/de ander niets kan/kunnen met wat ik zeg, doe, vraag, niet doe, zeg, vraag, of met de manier waarop ik iets zeg, vraag, doe; er niets in zien, en dat het totaal geen weerklank vindt en dat de communicatie stokt, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat als ik bang ben dat ik dan geen weerklank in mezelf vind. Ik adem, en ademend blijf ik in contact met mezelf

Gedachte
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben waarin ik de uitdrukking van mezelf geen weerklank zie vinden bij anderen/de ander en dat de communicatie stokt.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me de gedachte zie hebben waarin de expressie van mezelf totaal geen weerklank vindt bij de ander/anderen en de communicatie stokt, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in de gedachte te zijn zelf als gedachte sta, wat geen substantie heeft en me heel zwak en wankel maakt. Ik adem en ademend blijf ik in contact met mezelf en zo druk ik me uit in het moment.

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verbeelding te hebben waarin ik me zie uitdrukken, waarna het totaal geen weerklank vindt in de ander/anderen en ik volstrekt vreemd wordt aangekeken en terzijde geschoven en genegeerd, en er geen communicatie plaats vindt.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf de verbeelding zie hebben waarin ik me zie uitdrukken, waarna het totaal geen weerklank vindt in de ander/anderen en ik volstrekt vreemd wordt aangekeken en terzijde geschoven en genegeerd, en er geen communicatie plaatsvindt, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik geen substantie heb wanneer ik in de verbeelding ben en mezelf zo tot een illusie reduceer. Ik adem en ik plaats mezelf in het fysieke moment hier, staand in en als zelfvertrouwen en zelfstabiliteit, en zo druk ik me uit in zelfoprechtheid, trouw aan mezelf.

Innerlijke dialoog
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik lijk wel gek.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: “ik lijk wel gek”, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik voor mezelf gek lijk door in angst te gaan. Ik adem en ik corrigeer dit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: wat ik zeg maakt weer ‘s geen enkele indruk
ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: “wat ik zeg maakt weer ‘s geen enkele indruk”, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst niet de indruk is die ik wil maken. Ik adem en vanuit adem druk ik mezelf uit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik ga af.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: “ik ga af”, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik van mezelf afga door in angst te gaan. Ik adem en ik breng mezelf weerom uit de angst.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: niemand begrijpt mij.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen:”niemand begrijpt mij”, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik niet kan verwachten dat anderen in mijn angst mee willen gaan. Ik adem, en ik druk me uit in zelfvertrouwen en zelfstabiliteit.

Reacties
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verlatenheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik verlatenheid in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf verlaat door in en als angst , gedachte en/of verbeelding te bestaan. Ik adem, ik zet mezelf stevig neer en ik blijf hier, in het moment bij mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wanhoop in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me wanhoop in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik wanhoop omdat ik mezelf verlaten heb door in angst, gedachte, en/of verbeelding te gaan. Ik adem, en ik kom tot mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben falen in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me falen in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik nooit iets kan volbrengen wanneer ik in angst ben of besta als gedachte of verbeelding. Ik adem, en vanuit adem druk ik mezelf uit.

Fysiek
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben slappe benen te veroorzaken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me slappe benen zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een dicht geknepen keel te veroorzaken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een dicht geknepen keel zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

Consequenties
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf ervan te weerhouden mezelf uit te drukken, door vragen niet te stellen en opmerkingen niet te maken, of andere vragen te stellen dan ik zou willen of andere opmerkingen te maken dan ik zou willen. Of door andere dingen te doen dan ik zou willen, of andere dingen die ik zou willen doen, te laten
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me ervan zie weerhouden om mezelf uit te drukken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn startpunt moet wijzigen. Ik adem en ik neem niet angst, maar de principes waar ik voor sta als uitgangspunt: zelfoprechtheid, doen wat het beste is voor allen, geven wat ik zou willen ontvangen.

Terug naar “Zeven jarige Reis Naar Leven”