Spiritualiteit en New Age

Ben
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jan 2010, 21:23

Spiritualiteit en New Age

Bericht door Ben »

Hallo,
jarenlang deed ik mijn best om te groeien, om mee te gaan naar het Witte Licht, niet wetende wat dit allemaal uiteindelijk inhield. Ik had mijn eigen blinddoek om en begaf me in de New Age kringen. Las honderden boeken en kocht steeds de nieuwste boeken over bekende New Age onderwerpen. Ik las en was me niet bewust dat deze boeken een programma in zich hadden.
Meestal waren het gechannelde berichten in boekvorm. Je kent ze wel dus hoef ik hier niets over uit te leggen. Maar,...... wat ik destijds niet doorhad word ik me de laatste tijd bewust, nl. dat veel van die berichten van jaren en jaren geleden precies hetzelfde beschrijven als heden ten dage.

Hoe ervaren jullie dit?

En dan al die boeken over gidsen. Hoofdgidsen, engelgidsen, begeleiders. Op spirituele verenigingen werd hier duidelijk en onophoudelijk over gesproken en werden zelfs namen en uiterlijkheden van al je gidsen besproken en benoemd. En iedereen nam aan dat dit ook waar was. Het was een hype om over al je gidsen te praten. Een soort kudde-valkuil waar zich iedereen in stortte.
Ik moet bekennen dat ik zelf nooit ervaren heb dat ik werkelijk gidsen had. Ik heb er alles aan gedaan om met ze in contact te komen omdat iedereen beweerde dat dit bij anderen ook lukte.
Het was/is me dus niet gelukt. Wel heb ik ooit een keer mezelf ervaren, tijdens een half-uittreding. Dat wil zeggen, mijn bovenlichaam was er gedeeltelijk uit. Op dat moment kon ik zien zonder mijn fysieke ogen en keek als God. Ik kon dus achter, onder, boven, rechts en links tegelijk zien en zag zelfs mezelf als een jonge man met half lang haar en honingkleurige ogen en wimpers. Ik werd bijna verliefd op dit uiterlijk zo schoon als hij was. Toen deze ervaring voorbij was dacht ik dat het mijn Hoger Zelf was, gezien je zoveel informatie opdeed over dit onderwerp.
Ja, en je denkt en denkt zonder na te denken over het denkproces.
Nu ga ik stapje voor stapje een andere kant op in gewaarwording en zelfrealisatie, een natuurlijke weg die niet voorgekauwd is door boeken of anderen die iets voorspiegelen waarvan ze denken dat dat waar is. Daarom hierover geen oordeel, alles is/was ervaring om tot dit punt te komen, om wakker te mogen worden, om nieuwe expressies te uiten.
Ik neem niemand iets kwalijk en vergeef mezelf volledig dat ik alles wat geweest is geaccepteerd en toegestaan heb.

Lieve groet
Ben
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Religies & Movements”