lijden

Hier kun je vragen stellen voor directe feedback. Indien later blijkt dat het ergens in het forum past, zullen we dit later verplaatsen.
Plaats reactie
Rijnink
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2013, 18:13

lijden

Bericht door Rijnink »

Wat zegt Desteni over "lijden"?
Hoewel ik al best wel wat heb beluisterd van Desteni, ben ik nog niet veel tegengekomen over wat mij erg bezighoudt:
er wordt in de wereld zo ontzettend veel zinloos geleden. Ik ben heel benieuwd naar de visie van Desteni.

Liesbeth Rijnink
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: lijden

Bericht door Martijn »

Rijnink schreef:Wat zegt Desteni over "lijden"?
Hoewel ik al best wel wat heb beluisterd van Desteni, ben ik nog niet veel tegengekomen over wat mij erg bezighoudt:
er wordt in de wereld zo ontzettend veel zinloos geleden. Ik ben heel benieuwd naar de visie van Desteni.
Hoi Liesbeth, bedankt voor je vraag.

We zien dat het allermeeste leed voortkomt uit het gegeven dat de 'mind of man', de menselijke geest, de menselijke natuur, vervreemd is van het leven op aarde.
Gedreven door alle mogelijke soorten impulsen, angsten, verlangens; strevend naar velerlei doelen die in de verbeelding van de mens belangrijk zijn, veronachtzamen en schaden wij mensen onze eigen lichamen, de dieren en de planten, en de hele planeet.
Het lijden is de consequentie die we onder ogen hebben te zien van onze bestaansgeschiedenis, waarin we steeds het belangrijkste hebben gemist/genegeerd: Leven.
Zozeer dat thans het leven op aarde geeneens een vrije uitdrukking van Leven zelf is maar een gesystematiseerde vorm, gebaseerd op DNA.
Dus we zien dat deze consequentie nog veel grotere vormen aan gaat nemen in onze tijd, omdat de mens alleen verandert als ie op het punt komt te staan te verliezen wat hij heeft/denkt te hebben. Is het lijden zinloos? Als we er onverschillig onder blijven wel.
In interviews met dieren in het portal, kunnen we vernemen dat zij het lijden wat het dierenrijk door ons toedoen ervaart als consequentie zien van hun lang geleden genomen beslissing om zich ondergeschikt te maken aan de mens. Zij zijn bezig om op te staan uit deze positie en een aktieve rol te spelen in de geboorte van Leven Zelf in de fysieke werkelijkheid.

Wat zeg je hier op?
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Stel je vraag aan een Destonian”