Haat

Hierin kun je bestaande Quotes of nieuwe Quotes kwijt. Quotes zonder dat er context gegeven wordt in het Gelijkheid & Eenheid - Principe kunnen verwijderd worden.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Haat

Bericht door Martijn »

Haten doen we om de angst voor onze angst niet te voelen.
Ik 'zag' dit in mezelf gebeuren, dat ik een withete straal van haat liet uitschieten naar naar mijn agreement partner. Daar stond ik van te kijken want ik wist niet van mezelf dat ik nog haat in me had. Ik ging er over zitten schrijven om uit te zoeken wat er aan ten grondslag lag. Ik zag dat de beweging die zij maakt, intiem worden met een andere man, hele diepe angsten bij mij triggerde. Angsten die ik zo diep weg had gestopt dat ik er op had gerekend die nooit meer te hoeven voelen. En nu werden die geactiveerd en dat in zichzelf riep zo'n angst op dat ik haar daarvoor haatte. Dus nog liever zou ik haar haten dan dat ik mijn angsten (die ik ooit zelf aangenomen heb) ga voelen, zo bang ben ik voor ze.

Door te werken met m'n angsten en met de gedachten en verbeeldingen die eraan vast zitten en de innerlijke dialogen die ik erdoor voer, en de verdere emoties die ze in me oproepen, zoals onrust, achterdocht, woede, teleurstelling, etc. was en ben ik in staat om zelf angsten die al meer dan 50 jaar deel uitmaken van 'wie ik ben' te verwijderen, te wissen. Eigenlijk door te zien dat het onnodig was om in een angst te gaan in dat eerste moment waarop ik de angst aannam.

Lol, je kunt wel merken dat dit geen spiritueel forum is, dan zouden we het nooit over haat hebben. :twisted: :D
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Quotes”