Taal en het slaan van bruggen: De Mind

vaststellen wat echt is
Plaats reactie
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door Jorn »

in het engels word het woord mind gebruikt voor wat we gewoon door vertalen als mind wat je gedachten gevoelens en emoties zijn en wat er in het hoofd omgaat zegmaar

nu heb je in het engels het woord mine wat mijn betekend en het woord mine betekent ook mijn als in een grot waar je iets uit haalt wat je nodig hebt of kunt mijnen en ergens anders voor kunt gebruiken

nu is je verleden, je ouders de omgeving en jouw plaats waar je van mijnt of wat al is gemijnd oftewel waar je de rommel vandaan haalt om jezelf te defineren en wat jouw jouw maakt. als je de mijn dan in dit licht ziet dan is het de grot met definities waar jij dat uithaalt om wat te bouwen?

je persoonlijkheid oftewel de definitie van jezelf die bestaat uit wat je all hebt meegekregen van ouders en omgeving.

op een bepaalde manier valt alles op zijn plaats dit is nu te verklaren omdat je ook precies past in de wereld als je aan het bouwen bent erin want jouw mijn is eigenlijk een klein stukje mijn die hetzelfde is waar de rest het vandaan haalt?

waarvandaandan? aarde.
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door Jorn »

woorden voor lopende computers

Redelijk word vaak gezegd als kloppend of dat wat in balans staat met wat er dan ook tegenover mag staan of ik zou eigenlijk moeten zeggen in verhouding tot. Dit is een manier van iets relateren en op een bepaalde manier beoordelen zodat het past en klopt volgens all aanwezige patronen en dus klopt door middel van berekening.

logisch word vaak gezegd waar hier uitgebreid over is uitgeweid door Gabriël en anderen, omdat dit belangrijk is om helder te krijgen. Als iets als logisch word beoordeeld of begrepen dan is het logisch voor jou, logisch voor diegene als in wat de volgens de omstandigheden het beste past oftewel een calculatie wat aansluit op de omgeving. Anders gezegd jij volgens de omgeving en de daarbij "horende aktie" wat uitgaat van overleven voor jouw en het individu. Voor jouw mag het logisch zijn dat je vlees blijft eten maar als je kijkt naar het totaal en iedereen blijft vlees eten zoals we nu doen blijven we ondersteunen en verergeren wat er nu bestaat als dieren en hoe die worden behandeld. Of bijvoorbeeld als je het logisch vind om niet te betalen voor iemand anders omdat er dan voor jou minder overblijft, maar op een moment dat jij naar de klote gaat of iets wilt nodig hebt om te overleven of wat dan ook dan is die ander ook niet verplicht om jouw te helpen alleen als je kunt zien dat je door elkaar te steunen jezelf steunt en denkt als jezelf als anderen kom je een keer uit dat denktankje genaamd logica. Een topic waar nog meer aan gewijd mag worden maar voor nu dit even

aardig je weet wel van die mensen die zeggen dat is toch aardig ofzo maar kijk op een bepaalde manier het aardig doen om aardig te zijn is nep. waarom dan? omdat het niet vanuit een startpunt is van jezelf als jezelf maar om iemand ander te worden. Ook is het aardig zijn vaak een bepaalde manier en dus altijd afhankelijk van de omgeving en situatie. Onzinnig. Weetje wat grappig is? omdat je dit dan als onzin ziet gaan mensen tegenovergesteld denken zo van oke dan niet aardig zijn dus asociaal of wat dan ook maar die zitten bij elkaar in het bootje. Oftewel het zelfde verhaal kun je vertellen over asociaal zijn waarbij het uitsluitend logisch denken en akties verrechtvaardigen met rede hier ook aan bijdragen.

Gewoon dit woord is eigenlijk een verrechtvaardigen van gedrag of iets door het te vergelijken. Dus uitgaande van iets buiten jezelf.

opzich vooral in de Nederlandse taal word dit gebruikt. Het is een scheiding van jezelf en wat het ook mag zijn en een ontkenning van dat je eigenlijk niets kunt zeggen over iets op zichzelf behalve jezelf. LOL
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door Martijn »

Ja Jorn, goed om dat allemaal 's te doorzien.

ander woord dingetje:
Als kind sprak ik enthousiast over iets tegen een ander kind en dat kind zei: hoezo. Niet als vraag, maar met een lading die ik nu kan duiden als: spiteful. Ik had daar geen antwoord op. Er was niets mee aan te vangen.

Wat is jouw Nederlandse woord voor Spite, spiteful, spitefulness?

De generaties voor mij kenden de uitdrukking: maak van je hart geen moordkuil. Dat typeert 't wel vind ik.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door Jorn »

Wat is jouw Nederlandse woord voor Spite, spiteful, spitefulness?
Ondank. waar spijt of het sorry zijn een direct effect is van jezelf ontkennen als een en gelijk. Het is een tijdelijk beschouwen net als eigenlijk wat ontkenning als van gelijkenis als grondslag heeft.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door Martijn »

hmm, bij spiteful dacht ik aan rancuneus. Rancune, je geeft jezelf een vrijbrief om je zin door te drijven, dat is het enige wat telt. Gelijkheid en eenheid worden genegeert, aan de kant geschoven.

Wat vinden jullie?

Als ik een ondertoon van rancune in mezelf toesta, dan voel ik me vijandig aan eenheid en gelijkheid.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door IngridBloemheuvel »

Spitefull - kwaadwillendheid, opzettelijk iemand kwaad willen doen.
spitefull - spitfull - spit full - spuug vol - iemand voluit in het gezicht spugen als daad van opperste minachting. Het Leven voluit in het gezicht spugen.

Uit jaloezie iemand kwaad (willen) doen. Uit angst, Uit ..... (vul maar in).

Kwaadwillendheid.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door Jozien »

Wat is jouw Nederlandse woord voor Spite, spiteful, spitefulness?
wrok
vergelding
Jozien
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 feb 2009, 12:14

Re: Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door Jozien »

Quote Bernard
opsetlikheid

met opset


meerdoelig


doel bewus


onbewustelik doelgerig

sonder bewustheid van uitvloei

spytelik

spytig

te bespyt

trappe van opsetlikheid deur byvoorbeeld nie alle dinge te ondersoek -- maar vas te hou aan oortuiging

dan is ddar n tuig op die oor
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Taal en het slaan van bruggen: De Mind

Bericht door Martijn »

ja ja ja, de richting is me duidelijk. Ik herken 't in mezelf. In m'n zin doordrijven. Ik krijg dan een frons op m'n gezicht, een verbeten trek om de mond, alles moet aan de kant want ik moet en zal....
Ha een grappig beeld komt op van de westerse ontdekkingsreiziger in de voorgaande eeuwen die het oerwoud introk. Met kapmessen een weg banend.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Identificeren van Praktische Ondersteuning”