ademen

vaststellen wat echt is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

ademen

Bericht door Martijn »

In de bus had ik niks anders te doen dan te ademen en naar buiten te kijken. Ik kwam tot de conclusie dat ik alleen vanuit de adem effectief kan zijn, iets kan betekenen, niet vanuit het denken.

Het was zomerswarm en ik merkte dat mijn aandacht automatisch naar vrouwen uitging. Automatisch, dat deed bij mij een belletje rinkelen: er is een systeem actief! Ik ging daar eens extra goed op letten en inderdaad, elke keer dat ik mijzelf erop "betrapte" kon ik onmiddelijk onderscheiden dat ik mijn adem licht onderdrukte. Dat lukte niet in één keer want mijn aandacht was bij het uiterlijke beeld en niet bij mijn adem, lol. Dus daar moest ik actief ingrijpen en mijn aandacht dirigeren naar de adem.
Enfin, Ik vergaf mezelf te leven als het systeem "vrouwen bekijken" en toen ademde ik vrijer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te leven als het systeem: "vrouwen bekijken".
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn adem te onderdrukken om te kunnen leven als het systeem: "vrouwen bekijken".
Daar komt nog bij; een systeem: "het mij voorstellen van de geslachtsdelen van een vrouw". Inderdaad. Ooit geïnstalleerd,
ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te leven als het systeem: "me voorstellen hoe de geslachtsdelen van een vrouw er uit zien".
Zo dat valt van me af. Nu nog in de realiteit checken d.m.v. Zelfoprechtheid of deze Zelfvergeving effectief is, en zo nee nog beslister vergeven danwel aanvullende vergevingen uitspreken om het systeem volledig te wissen. En dan constant in en als de adem bijven.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Jorn
Berichten: 124
Lid geworden op: 05 jan 2009, 21:54

Re: ademen

Bericht door Jorn »

de meeste mensen bekijken iemand zoals checken zegmaar. Zelf heb ik wel gemerkt dat je gewoon naar iets kijkt alsof je specificaties afvinkt, pure ingeprogameerde waarde beoordeling op grond van opgeslagen informatie of wat je mooi vind. De oplossing was voor mij om wel te kijken naar mensen zowieso zodat ik me bewust van word wat er dan zo "speciaal" is en dat is er niet.
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: ademen

Bericht door Martijn »

haha, inderdaad ja
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: ademen

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ja, het is interessant om te zien welke mensen je automatisch over het hoofd ziet en naar welke je aandacht uitgaat. Zo geprogrammeerd als maar kan.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: ademen

Bericht door Martijn »

we zijn bezig met de omzetting van onszelf van een automatisch wezen naar een ademend wezen.
Ademen was ik gewent om te zien als iets van de borstkas. Van Esteni hoorde ik: gebruik ook het middenrif. Hoe doe je dat? Je zet je buik uit en zakt het middenrif vanzelf op de inademing.
Herhaaldelijk oefenen, coördineren met de beweging van de borstkasheeft ademen veel meer inhoud gegeven voor mij.
Van daaruit blijkt het mogelijk de inademing uit te breiden in de ledematen tot in de topen van vingers en tenen. Om te oefenen liet ik mijn ledematen lichtelijk meebewegen met de adembeweging. Ziitend op een stoel liet ik ze wat open gaan op de inademing en terugzakken op de uitademing. Zo gaf ik mezelf als adem meer bestaansruimte.

Daardoor merk ik dat ik alleen als ademend wezen samenval met mijn lichaam. ik leer mijn lichaam dan ook opnieuw kennen. Ik vind het terug zoals ik het als heel jong kind kende.Ik weet weer wie het is.

Ik merk dat mijn lichaam steeds communiceert met dingen in de omgeving. Mijn lichaam is van de natuur, van de aarde, zoals alle lichamen. Ademend heb ik de gelegenheid helemaal in de natuur te zijn die mijn lichaam is, van binnenuit de natuur te zijn. Ik hoef er de stad niet voor uit! lol.

Hier kan ik vrij adem halen. in de frisheid van de natuur die mijn lichaam is.
Hier kan ik ontspannen en thuiskomen op aarde.
Mijn lichaam veroordeelt mij niet en stelt geen voorwaarden.
Het is en vrij te betreden organisch gebouw.

Nou, hoe bijzonder is dat!
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: ademen

Bericht door Martijn »

'Lo,

ja, wat blijkt... de adem kan verder uitgebreid worden dan het lichaam! Niet in gedachten aan de omgeving nee in de daadwerkelijke fysieke omgeving. Er is dan één adem die door het geheel heen gaat. Ik ben een in het fysieke uitgebreid ademend wezen. Vreugdevol, vredig, activerend.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Identificeren van Praktische Ondersteuning”