Masturbatie - van energetisch opladen tot fysieke expressie

Opgesteld door omstanders en deelnemers! Must read!
ingridschaefer
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2012, 12:35

Masturbatie - van energetisch opladen tot fysieke expressie

Bericht door ingridschaefer »

http://ingridschaeferwitness.wordpress. ... expressie/

Masturbatie en seks kunnen ondersteuning bieden in het proces om uit de geest, het fysiek in te wandelen. Het is een gebied waarop we allemaal deels of volledig geillusioneerd zijn in de geest dus een belangrijk onderwerp om te onderzoeken in zelf. Dit doe ik deels via het luisteren van wat interviews en het lezen van artikelen en van wat er gedeeld wordt in de groep hierover en verder vooral via het fysieke onderzoek in en met mezelf. In het begin, toen ik net begon met de Dip-Pro-cursus en participatie in Desteni, was er verwarring over het onderwerp seks en masturbatie: hoe zit het nu met seks, 'mag' het wel of niet, wanneer wel of niet, hoe dit uit te voeren, wanneer is het energetisch en wanneer is het fysiek? Ik heb veel boosheid ervaren omdat ik dingen verkeerd begrepen had en in mijn ogen 'verkeerde keuzes' had gemaakt; iets wat we feitelijk allemaal levens lang gedaan hebben aangezien we altijd keuzes gebaseerd hebben op wie we zijn bestaande in afscheiding in en als de geest in en als een illusie van 'vrije keuze' in plaats van het nemen van beslissingen in overweging van wat het beste is voor al het fysieke leven.

In eerste instantie heb ik 6-9 maanden (of misschien zelfs langer) geen of vrijwel geen seks met (toenmalige) partner en/of zelf gehad. Dit was in de startperiode waarin er onduidelijkheid in mij was hierover en dit is dan gelijk een mooie periode om onder ogen te zien hoe ik tegenover seks sta. Stel ik mezelf hier afhankelijk van op, wat betekent het in een relatie, waar baseer ik partnerkeuze op, is dit gerelateerd aan seks, wat zijn juist de weerstanden en/als angsten ten opzichte van seks, hoe heb ik seks verbonden aan een 'speciale' persoon, vind ik het wel makkelijk om geen seks te hebben etc.

Ik bemerkte dat ik geen seks meer wilde met een partner en hier fysiek ook niet toe in staat was zonder mezelf te beduvelen - als er geen duidelijkheid was in het startpunt in ieder zelf en ik hierdoor geen duidelijkheid had over het verloop van de relatie. En zonder seksuele interactie is hierin eenvoudiger zicht te krijgen omdat er veel minder fysieke afhankelijkheidservaringen aan elkaars lijven ontstaan die beslissingen kunnen beinvloeden. Dit is zowel praktisch voor zicht in een al bestaande relatie waar twijfel is over het startpunt van zelf en/of de ander als voor het beginnen van een nieuwe relatie welke in het startpunt van een agreement zal zijn.

In deze periode (na de stop) ben ik juist wel de masturbatie gaan 'beoefenen'. Hierin stop ik eventueel opkomende plaatjes en/of pas ik hierop een zelfvergeving toe en onderzoek ik in mezelf wat er zoal aan eigenbelang omhoog komt in het willen hebben van seks/een orgasme. Wat ik vooral ondersteunend vind is het duwen door weerstanden heen voor/tijdens masturbatie. Dit doe ik door hardop zelfvergevingen uit te spreken. Een gedachte die met regelmaat omhoog is gekomen is 'wat ben ik hier in godsnaam aan het doen'. Ook ben ik veel verdriet tegen gekomen ten aanzien van een partner in het verleden die ik zag als 'die ene ware' waarin ik het seksuele samenzijn als 'perfect' heb ervaren en waarin ik mijn seksuele expressie - ik spreek niet van zelfexpressie want ik was/ben nog niet werkelijk als zelf aanwezig - verbonden had aan een samenzijn met deze specifieke partner. En zo kon/kan ik tijdens seks hebben met mezelf, steeds een beetje van deze afhankelijkheid in/als de geest inzien, het verdriet omhoog laten komen, zelfvergeven, mezelf omarmen hierin. Na ieder samenzijn met mezelf ben ik meer aanwezig in het fysiek, er wordt vaak iets duidelijk ten aanzien van een punt gebonden aan seks en relaties, ik kan af en toe werkelijk ontspannen in mijn fysiek, ik ervaar mezelf als 'wakkerder'. Een hulpmiddel als een vibrator vind ik prettig hierbij als een soort van massage van de vagina, welke ondersteunt om dieper in het bekken aanwezig te zijn en om de masturbatie meer fysiek te maken. Via dit beoefenen met mezelf kan ik langzaamaan de afhankelijkheid aan het hebben van een partner voor seks loslaten. Af en toe bemerk ik dat mijn lichaam zich gaat uitdrukken en dan wordt het verschil tussen energetisch en fysiek wat meer zichtbaar en fysiek voelbaar. Er komt minder verdriet omhoog, de weerstanden worden minder. Het wordt een fysieke ondersteuning van loslaten van spanning in het lichaam. En zo is het tegelijkertijd een mooie voorbereiding voor als er seks gaat plaatsvinden met een agreementpartner.

Dit is in het kort hoe ik mezelf ondersteun met beoefening van de fysieke masturbatie. Ik leg mezelf geen regels op hierin ten aanzien van hoe vaak ik het doe; ik kijk hierin naar hoe mijn fysiek is in het moment en ik push mezelf om het met enige regelmaat toe te passen. Echter een leidraad hierin kan zijn 2 a 3x per week.

Voor een ieder die zichzelf wil ondersteunen met het beoefenen van masturbatie is er veel informatie beschikbaar om te luisteren in de verschillende eqafe-series. Het participeren in plaatjes, gedachten, geluiden etc in de geest om de geestelijke opwinding te stimuleren dient gestopt te worden en kan onderzocht worden in zelf via schrijven, zelfvergeving en zelfcorrectie; tevens dient er geen stimulans via beelden, video's en plaatjes van buitenaf gebruikt te worden. Het is jij met jezelf in en als je fysiek en eventueel een fysiek hulpmiddel ter fysieke stimulatie en in geen geval ter geestelijke stimulatie. Wees en wordt zelfoprecht hierin. Op deze manier zorg je ervoor dat je niet per definitie jezelf op gaat laden in de geest. Er zullen allicht energetische ervaringen omhoog komen, want het is een proces om de geest uit te wandelen, het fysiek in. Als je dit als je startpunt houdt, ter ondersteuning van jezelf om in en als het fysiek aanwezig te zijn/worden en hierin de participatie in de geest te stoppen, zelfvergeven, zelfcorrigeren in zelfoprechtheid dan zal de masturbatie een ondersteuning zijn in het proces om stapje voor stapje meer en meer fysiek aanwezig te zijn en allerlei geestelijke verbindingen ten aanzien van seks, op te ruimen.

Shocking Secrets of Masturbation – Introduction
https://eqafe.com/p/shocking-secrets-of ... troduction
Plaats reactie

Terug naar “Getuigenissen”