een doel

Martijn

een doel

Berichtdoor Martijn » 28 Nov 2009, 22:16

hoi,
als ik met een doel in m'n gedachten rondloop, dan ben ik niet werkelijk hier in de fysieke realiteit. Ik heb dat nogal eens en ik ben dan enigzins gejaagd bezig en ik kijk naar de dingen vanuit functionaliteit: helpen ze me, zijn ze lastig, zijn ze neutraal. Ik zie de dingen daarom niet zoals ze zijn.
Ik kwam er bij toeval op om daar iets aan te doen: ik zat een youtube filmpje te kijken en dat speelde steeds een seconde of 10, en dan stond het weer enkele seconden stil, enz. Aanvankelijk had ik ongeduld, maar dat liet ik varen en toen zat ik naar de stilstaande beelden net zo aandachtig te kijken dat het me niet verveelde. Maar als de film een stukje speelde dan kwam ik in een bepaalde snelheid, de gedachtensnelheid die het verhaal bijbeent. En daarna stond het weer stil en liet ik die snelheid varen.

Toen ik er na een kwartier ofzo mee uitschee, en ik in m'n kamer rondliep, merkte ik dat ik zo door ging en daardoor ontstonden er momenten van geen doelhebben, geen gedachtensnelheid. Nu pas ik het toe als ik door heb dat ik doelgericht bezig ben en in een gedachtensnelheid terechtgekomen ben. Ik "bevries"midden in een beweging en ik kijk rond, alleen m'n ogen bewegen, en ik zie wat hier is in de fysieke realiteit. Ik adem dan weer diep, en ik kom weer hier.

Ik zie dat alles in de fysieke realiteit bijna tot stilstand is gekomen. Als een betovering die is uitgesproken en nu is alles gevangen in een vrijwel stilstand. Mij realiserend dat ik het zelf ben, deze fysieke realiteit, gemaakt uit mijn substantie, zie ik dat ik als substantie mijzelf in mijn afgescheidenheid tegemoet gekomen ben, zover dat ik als substantie mijn Leven-zijn zowat verlaten heb om tot bijna stilstand te komen in de vorm van de fysieke realiteit.

Om mij in mijn afgescheidenheid, in mijn beperktheid als bewustzijnsysteem in een mensenlichaam, tegemoet te komen en mij te spiegelen: kijk, je bent helemaal van jezelf als levende substantie vervreemd!!
Je zit helemaal in de structuren en constructies en organisaties van het bewustzijnsysteem, net zoals ik, levende substantie helemaal in de vorm van structuren en constructies en organisaties van de fysieke realiteit als atomen, moleculen enz. hier is.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Terug naar “Identificeren van Gemanifesteerde Meningen”