wreed

Martijn

wreed

Berichtdoor Martijn » 10 Mei 2010, 20:08

'Lo,
bij de paarden van m'n zus was ik aan het werk en ik kreeg herinneringen van vroeger toen ik wreed was tegen dieren. Ik dacht: ik vind het fijn om wreedheid te practiseren, ik kan er veel in kwijt en een ander heeft de pijn, niet ik. Ik dacht, dat is afgescheidenheid..., ik dacht verder, ik hou ervan als andere mensen geschokt zijn over mijn wreedheid, da's een mooi extra'tje bovenop het genoegen van de wreedheid zelf. Ik wilde daarmee de mensen wakker schudden, om onze ware aard onder ogen te zien. Ik herinnerde me dat ik houvast vond in de gedachte dat ik altijd nòg wreder kon worden, want ik was van mening dat ik wreedheid nodig had om te overleven in de wereld. Dus in het geval dat het nodig mocht zijn...
Zo kwam ik erachter dat ik weliswaar wreedheid niet meer uitoefende maar dat ik het ergens op de bodem van m'n innerlijk nog had bewaard, en daarmee gaf ik onbewust nog steeds stilzwijgend toestemming voor het bestaan van wreedheid in de wereld.

Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik wreedheid nodig heb om te overleven.
Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben genoegen te scheppen in het practiseren van wreedheid.
Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik iets bereik door mensen te confronteren met mijn wreedheid.
Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben het geloof dat ik bij mensen iets bereik door ze te confronteren met mijn wreedheid, te hebben gebruikt als rechtvaardiging voor mijn wreedheid.
Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben genoegen te scheppen in de geschoktheid van mensen over mijn wreedheid.
Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben mij af te zonderen van degene die lijdt onder wreedheid.
Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te definiëren als wreed en te geloven dat ik altijd nog wreder kan worden.
Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik wreedheid nodig heb om mij uit te drukken.
Ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben onbewust stilzwijgend toestemming te hebben gegeven voor het bestaan van wreedheid in de wereld.
ik vergeef mezelf: toegestaan en aanvaard te hebben mij schuldig te voelen tegenover de dieren.

Ik ben een en gelijk met alles wat bestaat.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Terug naar “Identificeren van Gemanifesteerde Meningen”