lichaams functies

Martijn

lichaams functies

Berichtdoor Martijn » 16 Okt 2010, 10:34

'Lo,
ik zag een film: resident evil. Op een bepaald moment kwamen er zombies opdagen. Daar werd een verklaring over afgegeven die erop neer kwam dat na de dood het lichaam nog bleef functioneren maar alleen de basis functies zoals met name dan eten, want die zombies wilden de hoofdrolspelers opeten.

Ik herinner me dat dat vaker een gedachte is dat het lichaam-alleen een gevaarlijk primitief ding is gedreven door primaire instincten en als wij er niet waren om dat allemaal in toom te houden en in goede banen te leiden dan was de mensheid een beestenbende.

Het is de werkelijkheid op z'n kop. Het is onze perceptie dat wij op zichzelf staande wezens zijn die maakt dat we de eenheid van Leven niet realiseren. We laten onze persoonlijke belangen prevaleren boven het belang van alle leven. Het is inderdaad onze natuur, onze aard om te onszelf op de eerste plaats te stellen, maar het is de aard van ons bestaan als persoonlijkheid.

Kijk je naar het lichaam, dan is dat een toonbeeld van eenheid en gelijkheid: alle onderdelen werken samen om het geheel in stand te houden. De beestenbende komt voort uit de gedachten en de opvattingen van de mensheid en de dierenwereld weerspiegelt dat. We zijn vormen van bewustzijn: de persoonlijkheid, bewustzijn kan niet uit zichzelf bestaan, het heeft energie nodig. Door onze participatie in emoties en gevoelens maken we energie vrij uit het fysieke lichaam en dat voedt de persoonlijkheid, die heeft daardoor het gevoel dat hij bestaat.

Als de energie opraakt zoekt hij naar weer een gelegenheid om iets te beleven=energie vrijmaken. Zo raakt het lichaam in enkele tientallen jaren uitgeput.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Terug naar “Identificeren van Gemanifesteerde Meningen”