lijken en sex

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

lijken en sex

Bericht door Martijn »

wat is dat voor gewoonte om zodra er een lijk is er een laken of iets dergelijks over te leggen. Waarom mogen we een lijk niet gewoon zien voor wat het is, een dood lichaam. Het is niet schadelijk of zo...

Op youtube mogen geen video's vertoond worden van zwaar gewonde mensen, waar bijvoorbeeld een been gebroken is en het bot eruit steekt. Opnieuw de vraag waarom dat is, wat proberen we te verbergen voor onszelf...

Op het strand zie je wel ouders die hun kinderen lekker in hun blootje rond laten lopen. Als zo'n kind dan wat groter is, en nog wat groter, dan is het ineens 'aanstootgevend'! Hallo, hoe komt dat zo ineens... speciaal voor kinderen schijnt de aanblik van een blote volwassene bijzonder schadelijk te zijn want onmiddellijk wordt het kind weggehaald en de bloterik moet zo snel mogelijk bedekt worden, m.n. de geslachtsdelen. Dat schijnt werkelijk iets verschrikkelijks te zijn voor kinderen?

Ik vind 't allemaal bijzonder spastisch. ik heb de indruk dat we met z'n allen iets in stand lopen te houden, waar we ook heel normaal over zouden kunnen doen.

Zelfde wanneer in liedjes sex ('making love') wordt bezongen als het mooiste en meest verlangde wat een mens kan doen/meemaken, maar o wee als er twee mensen in het openbaar sex hebben, arrestatie! Illegaal! Wat klopt hier niet...

Ik heb de indruk dat we te maken hebben met een culturele programmering waardoor we automatische reacties hebben in dergelijke situaties en die reacties proberen we te vermijden en te verzachten door al die maatregelen. Het zou praktischer zijn als we onszelf zulke reacties vergeven, en dan in situaties gewoon door blijven ademen en dan kun je gewoon aandachtig kijken naar wat er te zien is en gewoon iets doen of niets doen.

Door onze kinderen getuige te laten zijn van onze onbeholpen emotionele uitingen, waar we aan overgeleverd schijnen te zijn, leven we ze dat voor en ja hoor dan gaat het bij hun ook weer zo. Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Identificeren van Gemanifesteerde Meningen”