ziekte

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

ziekte

Bericht door Martijn »

Hoi,

een perspectiefje op ziekte:

vorige herfst had ik het koud op de fiets en gewoonte getrouw haalde ik sjaal en handschoenen en muts tevoorschijn om ervoor te zorgen dat ik niet verkouden zou worden.
Toen ik daarmee rondreed, vond ik het eigenlijk maar gek en ik herinnerde mij de stem van mijn moeder die me waarschuwde voor kou vatten.
Zo kwam ik allerlei geloven op het spoor in mezelf over waardoor ik wel kou zou vatten. Deze geloven ging ik mezelf vergeven. Op de fiets en waar dan ook als ik er één ontdekte.
Bv: ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat als er koude lucht langs mijn nek strijkt ik verkouden zal worden.
En zo vele van dergelijken.
Het gevolg was dat ik een heel eind verder in het jaar pas das, wanten en muts ging dragen en dan nog niet eens altijd, maar het grootste verschil was dat ik het niet uit angst deed om ziek te worden.

op deze manier los ik ziekte op. En wondjes "behandelijk ik met zelfvergeving opdat ze niet ontsteken, brandwondjes dat ze geen pijn blijven doen, e.d., simpel door mezelf te vergeven te verwachten/te geloven dat bepaalde verschijnselen zullen optreden.

kijk zelf maar en succes!

Ps. sommige klachten kunnen heel diep zitten, en vragen een lang proces om vele lagen van geloven te zelfvergeven.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Voorbeelden van Praktisch Leven”