praten

Martijn

praten

Berichtdoor Martijn » 29 Jul 2009, 00:53

over praten/typen het volgende mailtje gestuurd aan iemand van mijn kleine maandagochtendbijeenkomstgroepje. Zij zei: ik weet niet wat waar is daarom zeg ik niks. Wel ontving zij nu en dan een beeld wat verhelderend bleek te werken voor het proces in ons groepje.

de mail:

Ah, nu zijn we op een cool punt belandt. Ik had dit standpunt van jou in gedachten toen ik deze info aan je mailde. En ik vroeg me af: hoe kan het dat ik deze dingen schrijf en niet net als jij zeg: ik weet het gewoon niet.
Het antwoord is dat ik terwijl ik schrijf, een met en gelijk aan mijn lichaam ben. Dwz. terwijl ik schrijf/typ ben ik in en als mijn lichaam aanwezig. Als ik iets zou typen wat alleen in mijn gedachten bestaat en zodoende uit de lucht gegrepen is, dan zou ik merken dat ik mijn lichaam terzijde schuif.
Dat is volgens mij de oplossing om te kunnen praten: eerst een met en gelijk aan je lichaam worden/zijn en dan zo praten dat de eenheid en gelijkheid in stand blijft. Ademen staat centraal. Wie uit eenheid met en gelijkheid aan het lichaam spreekt, die spreekt dat wat door allen gevonden kan worden als zij zich een met en gelijk aan het lichaam maken.
Dit lukt door uit de gedachten en gevoelens en emoties te komen en in en als de adem te leven.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Terug naar “Voorbeelden van Praktisch Leven”