eenheid en gelijkheid in mijn hobby

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

eenheid en gelijkheid in mijn hobby

Bericht door Martijn »

'Lo,
als hobby heb ik het vliegen met op afstand bestuurbare vliegtuigen.
Ik heb hiervoor een zender en een aantal verschillende vliegtuigen:
een viertal zweefvliegtuigen, van vleugeltip tot vleugeltip (spanwijdte) is de grootste 3,50 meter.
een miniatuur straaljagertje
een zelf omgebouwd mini zweefvliegtuigje
en een vliegende vleugel, dat is een vliegtuig wat alleen maar uit een pijlvormige vleugel bestaat.

ik heb een mind construct gedaan over de hobby, dwz alle aspecten ervan waar ik niet een en gelijk stond met de hobby. Door b.v. oordelen, rechtvaardigingen, gevoelens, gedachtes e.d.

Hier heb ik een linkje naar een video van een opname vanuit een quadrocopter: http://www.youtube.com/watch?v=L1rQJ7cj ... er&list=UL, een helicopter met vier rotors die een camera draagt. Waardoor het lijkt alsof je zelf rondvliegt. Na 1:12 minuut zie je op de grond de jongeman zitten die het bestuurt. Hij heeft een bril op waarmee hij draadloos verbonden is met de camera zodat zijn gezichtspunt dat van de camera is. En zo betuurt hij het vliegding met een zender.

Dit is wel heel illustratief voor eenheid en gelijkheid met de quadrocopter in dit geval. Hij is zijn lichaam, hij is de camera, hij is het toestel en hij is de zender en hij is een met de omgeving, anders kun je nooit zo vliegen.

Nou heb ik dat niet, ik sta op de grond en mijn vliegtuig is in de lucht en ik bestuur het met de zender. Toch moet ik ook een met het vliegtuig zijn om te kunnen sturen. Een nieuw vliegtuig moet ik me dan ook eerst eigen maken. Hoe gaat het precies een bocht door. hoe reageert het op de zender, hoe reageert het op de wind, e.d. Dus tot een eenheid smeden: mijn lichaam, de zender, het vliegtuig, de lucht, en de grond, heel belangrijk bij het landen!
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Voorbeelden van Praktisch Leven”