Gezichtsvermogen

Plaats reactie
admin1
Beheerder
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:05
Contacteer:

Gezichtsvermogen

Bericht door admin1 »

Blindheid

V. Ik vraag me af - ik ben vrijwel blind aan mijn rechteroog door een ongeluk dat ik had toen ik 4 was - is dit een aanwijzing? Ik ben ook bijziend en zoals het woord al zegt: ik kan beter zien of wil beter zien wat dichtbij is. Het is me ook opgevallen dat als ik een nieuwe contactlens heb waarmee ik goed in de verte kan zien, dat ik binnen een maand of wat toch weer minder scherp zie... Volgens mij wil ik niet echt scherp zien.

A. Het ongeluk met het rechteroog was omdat jij jezelf niet wilde zien, je wilde niet zien wat er zich binnenin jezelf afspeelde als kind en daarom onderdrukte je wat je ervaarde op een lichamelijke niveau -met 'blindheid' als gevolg.
Het rechteroog wijst op een structureel verdringen op lichamelijk niveau - specifiek in relatie tot gedachten die emoties oproepen. In je huidige toepassing (je zult het bijna niet kunnen waarnemen omdat het sterk versplinterd is en het zo gewoon voor je is geworden) heb je de neiging om wanneer je gedachten ervaart die emoties opwekken bijvoorbeeld, je die liever onderdrukt en laat 'overwaaien' - omdat je er bang voor bent. Dus, wat er gebeurde toen je een kind was, is dat je bang was voor gedachten die emoties opwekten, omdat je ze niet begreep. En je koos ervoor ze liever te onderdrukken zodat je ze niet hoefde te zien.
Preciseer deze momenten - onderdruk niet, vergeef jezelf en stop met onderdrukken.

Een andere suggestie is om zelfvergeving toe te passen op angst voor en veroordeling van gedachten/emoties/gevoelens en de 'mind'.


Bij- en verziendheid: deze zijn direkt verbonden met je zelfgewaarzijn, je expansie-zoekende natuur die gerealiseerd en gevestigd moet worden in jezelf en op jezelf toegepast. Naarmate je zelfgewaarzijn zich van binnenuit uitbreidt als 'jij en in je wereld als jij', zal je gezichtsvermogen 'verhelderen'.
Het rechteroog-gebeuren heeft hier ook mee te maken vanwege de zelfonderdrukking (dat je niet meer wilt zien dan dat wat je besluit te zien - de rest onderdruk je om het niet onder ogen te hoeven zien)
Kieran



Slechtziendheid

Ogen die zwak worden waren voorgeprogrammeerd - we zijn aan het onderzoeken hoe dit te stoppen op DNA- en gerelateerde niveau's. Ondertussen: draag je bril met dankbaarheid - een wezen is in een vorm om jou te ondersteunen in je proces - ga samen hierin als één.

V. Ik verloor toen ik 4 was het gebruik van mijn rechteroog ten gevolge van een ongeluk, praktisch blind. Zijn zulke ongelukken ook voorgeprogrammeerd?

A. Ja, zulke ongelukken waren in het verleden, voor het proces begon, allemaal voorgeprogrammeerd.

Sinds het proces is begonnen en alle wezens naar binnen zijn gekeerd om zichzelf onder ogen te zien en zelf-verantwoordelijkheid te zijn voor wat er ook ervaren wordt in zichzelf en zijn wereld weerspiegelt en onthult de aard van het wezen zelf. Om zo te zien, zo onder ogen te zien, zo op te staan en om zo verantwoordelijkheid te nemen voor alles en elk deel van zichzelf.

Dus, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf.
Veno
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: Gezichtsvermogen

Bericht door Martijn »

interessant. Een vergelijkbare ervaring had ik, toen ik opgroeide. Onze moeder ging het huis upgraden, nieuwe spullen erin, maar daardoor ging een hoop sfeer verloren. Veel wit en kunststof. En meer luxe dingen. Ik had van m'n vader verwacht dat hij het materialisme een halt zou toeroepen, maar hij ging gedwee mee in de luxe.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben teleurgesteld in mijn vader te zijn omdat hij het materialisme geen halt toeriep.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn teleurstelling op mijn vader te projecteren.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd t ehebben teleurgesteld te zijn in mezelf omdat ik mij niet uitgesproken heb over het verlies aan sfeer in huis.
Ik vergeef mezelf mezelf niet toegestaan te hebben mij uit te spreken over het verlies aan sfeer door de aanschaf van luxe goederen.
Ik vergeef mezelf dat ik de woorden niet had om uit te drukken dat ik het niet eens was met de vervanging van sfeervolle spullen door luxe producten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mijn moeder te veroordelen voor het in huis halen van sfeerloze luxe goederen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te leven in en als de polariteit: sfeervol, tegenover sfeerloos.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben mij af te scheiden van mijn vader en mijn moeder vanwege mijn onderwerping aan de polariteit: sfeervol tegenover sfeerloos.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben luxe goederen te associëren met sfeerloos en eenvoudige goederen met sfeervol.
Ik vergeef mezelf toegestaan engeaccepteerd te hebben te leven in en als de polariteit: luxe goederen tegenover eenvoudige spullen.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Lichaamstaal”