Jezelf ondersteunen in het werken met dromen

bespreek hier je dromen
Plaats reactie
Maite
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 dec 2008, 20:17

Jezelf ondersteunen in het werken met dromen

Bericht door Maite »

http://desteni.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=18 - Gelieve deze thread te lezen om inzicht te krijgen in wat dromen vroeger waren en hoe ze nu kunnen assisteren in je proces - kunnen, want uiteindelijk hangt het van jezelf af.

Het is aangeraden om als je je dromen herinnert, ze neer te pennen samen met je eigen perspectief over wat de droom je toont met betrekking tot je applicatie. Je droom en eigen perspectief kan je posten in deze sectie van het forum, waarna ik ermee langs het portaal ga zodat het wezen dat dan in het portaal is zijn of haar perspectief kan geven. Op die manier zie je wat je droom je toont over jezelf en kan je jezelf assisteren en ondersteunen in het specifieker worden in het zelf werken met dromen, zodat je geen perspectief van een ander meer nodig hebt.

Veel plezier.
MicheleR
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 mei 2009, 16:08

Re: Jezelf ondersteunen in het werken met dromen

Bericht door MicheleR »

Maite,

Sinds januari droom ik niet meer. 't Is te zeggen ik kan me mijn dromen niet herinneren want ik veronderstel dat ik toch nog elke nacht droom. Ik heb er geen flauw idee van hoe dat komt.
In het begin vond ik dat wel een beetje eng, slapen zonder dromen. Ik ben nu precies iets kwijt.
Vroeger droomde ik altijd.

Michèle
Gebruikersavatar
IngridBloemheuvel
Berichten: 258
Lid geworden op: 28 dec 2008, 00:46
DIP: Ja
Contacteer:

Re: Jezelf ondersteunen in het werken met dromen

Bericht door IngridBloemheuvel »

Ik zou me er niet druk over maken Michele - zelf droom ik of herinner ik me mijn dromen al jaren niet meer. De enkele keer dat het wél zo is, heeft de droom me ook wat te vertellen.

Blijkbaar is het op dit moment in je proces niet nodig.

Ik herinner me dat een aantal mensen (waaronder ikzelf) een vraag hebben gesteld over niet-dromen op het SA forum - ik ben gaan zoeken maar kan het op het moment niet vinden. De strekking was in ieder geval wat ik hierboven schreef ( hahaha of wat ik me ervan herinner) Ik zal nog wat langer zoeken.

Er is een video over dromen, maar nog niet vertaald: the Design of Dreaming
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven
Plaats reactie

Terug naar “Onderzoek van Dromen”