Mijn "droom"

bespreek hier je dromen
Valerie

Mijn "droom"

Berichtdoor Valerie » 31 Mar 2009, 01:15

Hellow peoples,

Bij deze wilde ik mijn "droom" met jullie delen.
Wat zoal mezelf en anderen als mezelf inzicht kan geven, helpen en ondersteunen tijdens het proces. Na het bekijken van de video serie's (5 delen), van Bernard Poolman over de "Elite ascending?" "NWO ascending?" heb ik de dag erna deze droom gehad. Het heeft behoorlijk indruk op me gemaakt. Gelijk na de droom ben ik gaan pennen en heb dit doorgemaild. Hierop kreeg ik de volgende "perspectief" van Sunette (Portaal).
Well, enjoy reading ;)

(Eerst in het kort iets over mezelf uitgelegd, dan de "droom" en vervolgens Sunette's perspectief hierop).

Ik was van kinds af aan heel hooggevoelig geweest voor bepaalde dingen om me heen...bij mensen, voelde altijd heel veel dingen aan, ook wel eens op afstand, als dat er iets gaande was met een dierbaren of mensen die close tot mij staan en soms ook wel mensen die ik nog maar kort kende, voelde ik dingen aan of via een droom, zie ik dan dingen betreft de persoon...soms alleen niet wetende hoe ik hiermee om moest gaan in het echte leven maar veel dromen voelden/voelen voor mij als levensecht...sinds de afgelopen 2 jaar gaat het wel iets beter, dat ik het wat meer probeer te begrijpen. Ik heb vroeger een periode gehad, dat ik behoorlijk openstond...kon er niet zo goed tegen...indrukken waren/werden mij teveel...en sloot/sluit me gelijk af...dit was vooral in periode, dat ik me heel erg in spiritualiteit door kennis, zelf daar wat meer in ben gaan verdiepen om wat meer rust in mezelf te kunnen creëren. Zat met heel veel levensvragen, ook omtrent persoonlijke ontwikkeling, zelfgroei/realisatie..pfff...eigenlijk een brede materie te uitgebreid, om dit even in het kort uit te leggen. Ik heb veel boeken gelezen...verdiept in het spirituele...maar steeds merkte ik op aan mezelf, dat dat de honger als het ware naar de waarheid over het leven, het zelf niet stilde! Alles wat ik las nam ik in me op maar met onbevredigende antwoorden. Dromen werden op gegeven moment ook steeds helderder..begon over dierbaren, soms vrienden dingen te dromen. Maar daarnaast ook zo door de systematische, aardse way of life, werd ik opgeslokt door alle dagelijkse verantwoordelijk...dat ik eigenlijk nooit bij mezelf stil kon staan om ook daadwerkelijk dingen tot op de bodem te kunnen begrijpen.
Door videos van Desteni...op de 1 of de andere manier...ik bekijk ze, neem het op en ik heb verder geen vragen die gelijk in me opkomen...hoe vreemd dit ook klinkt. Voor mij is het duidelijk en helder wat er besproken wordt dit in tegenstelling tot de "Spirituele" zoektocht die ik destijds naar mezelf had, had ik ontzettend veel vragen, veel verwarring omdat wat ik toepaste mij verder van mezelf afbracht. Tot op een punt, dat je haast denkt van "i'm losing it" maar net niet...hahaha... :|

Maar nu...waar het om ging was om een droom, die ik dus vanmorgen heb gehad.

Ik droomde over een aantal Desteni "leden", zag ze rondlopen in een gebouw waar ik ook was...maar ook gewoon andere mensen, die mensen die leken daar te zijn omdat ze ergens mee geholpen zouden worden...ik ging op mijn eigen houtje een beetje door die verdieping heen lopen, het voelde spannend aan...want ik wist in die droom, dat ik om die reden daar ook was...maar alles voelde tegelijkertijd als levensecht! Dat heb ik sowieso altijd als ik droom, droom alles in kleur en geur. Dus ik ga verder...ik wist dus ik ben daar ook omdat ik geholpen ga worden. Toch was ik wel lichtelijk gespannen onder alles. Ik zag een aantal mensen..tweetal mensen, die op dat moment verlost werden van iets wat huisde in hun lichamen... ze spaken heel raar/rolden over de grond...dus dat. Ik liep verder en nam in me op wat ik zag...ik zag ook een soort van zwembad, in ieder geval iets wat erop leek...en verderop een gedeelte waar als de mensen zich eerst via het water in dit zwembad hadden gereinigd, door moesten lopen naar het andere gedeelte omdat op dat moment in het water, door reiniging iets opwekt in hun, dat ze dan moeten overgeven, als het ware "het kwaad" wat er uit hun komt als ze overgeven. Zag ook echt kleine serpenten/slangen die mensen hadden overgegeven, kleur wit maar in verloop van de droom een "zwarte" met betrekking to mezelf.

Op dat moment, was mijn moment dus gekomen...er kwam een man naar me toe lopen...deze man leek Bernard te zijn...misschien niet helemaal kwa uiterlijk...maar zijn stem was heel erg duidelijk en herkenbaar als hem! Hij zei: "van je bent behoorlijk ver in jezelf, in de zin van "het proces" maar er is iets in je wat je tegenhoudt". Toen gingen we gelijk ook aan de gang...ik moest naar het "bad"/zwembad toelopen...en erin gaan. Op een afstand hoorde ik hem tegen me praten, heel duidelijk...was al in het water...zelfs in de onderdompeling dat mijn hoofd onder het water aan het verdwijnen was, hoorde ik zijn stem steeds tegen me praten...en gelijk raakte ik in een soort van "deeptrance" in mezelf, ik verzette me eventjes hiertegen maar lukte niet...ik was opeens weg...ik hoorde hem nog praten maar opeens nam iets, een slangachtig wezen, voelde als vrouwelijk...nam mijn lichaam helemaal over...ik werd als het ware de belichaming van deze serpent/slang, ik keek ook door de ogen van deze slang en bewoog ook als deze slang en liep naar hem toe, terwijl ik door de ogen van als belichaming van deze slang naar hem kijk en haast pissig word terwijl ik steeds dichterbij hem kom, ik hoor hem een naam noemen, heel duidelijk maar na de droom ben ik het vergeten...de naam voelde als dat van een slangen-godin, en riep dit wezen op steeds sterker naar voren te komen in mij en dat gebeurde ook...het gevoel wat ik van dit wezen uit voelde, was oppermachtig, duister, dit wezen mij was de verleiding itself, was haast een gevoel van wat wil je? denk je dat je me iets aan kan doen? als het ware probeerde dit wezen hem te laten zien, van ik schrik niet van je, ik ben oppermachtig en untouchable....en steeds op de achtergrond hoor ik Bernard nog praten! Hij begint steeds harder te praten, haast schreeuwen tegen de wezen in mij terwijl dit wezen wat in mijn lichaam zit naar hem toeloopt...en verzet dit wezen zich hevig, begon gif te spuwen, ik voelde de kaken van dit wezen in mij opengaan, als die van een slang!! Bizar...zoiets heb nog nooit gedroomd! Maar bezwijkt dit wezen in mij, ik begin op dat moment kokhalsnneigingen te krijgen en begin heftig te overgeven en er komt echt een zwarte serpent/substantie uit mijn mond...en kom ik weer terug beetje bij beetje in mezelf. Het aparte is, dat ik me nooit heb verdiept in iets wat maar ook heeft te maken...met "Reptillians", had weleens een video bekeken op Desteni website derover maar is ook maar bij 1 gebleven. Heb me daar verder niet in verdiept omdat het me waarschijnlijk op dat moment niet echt aansprak, had er weinig me...tot nu ik deze droom heb gehad, gelijk toen ik wakker werd, ben ik gaan pennen en heb de droom zo uitgebreid mogelijk opgeschreven. En gelijk ben ik gaan google-en naar "Reptillian Goddess"....heb alleen nog niet echt de tijd gehad op er verder iets over te lezen. Denk dat ik die serie videos maar eens moet bekijken dan...

Dit was dus wat ik even kwijt wilde hierover, ik heb nooit zoiets gedroomd....
Ik vroeg me na die tijd dus af...wat er is gebeurd met mij? in die haast levensechte droom want zo voelde het voor mij...nooit heb ik zo sterk, het gevoel van, de belichaming van iets worden en voelen dat je daar 1 mee wordt. Was echt heel bizar en apart.

Sunette's perspectief:
Geassisteerd en ondersteund worden (je wist dat je zou geholpen worden) – assistentie en ondersteuning zijn hier als jou.
Het water/zwembad = purificatie
De slangen die worden overgegeven = woorden / gespleten mind-persoonlijkheden – het spreken in tongen (‘speaking in tongues’)
Bernard = representeert jou – de slang/worden overgenomen = mind – jezelf niet horen.

Bernard die zegt: “Je bent al behoorlijk ver in je process” = dit is jij die dit wil horen, representeert het zoeken naar zelf-validatie.
“Maar er is iets in je wat je tegenhoudt” = een zelf-gecreeerd geloof – zelf die zelf tegenhoudt in het geloof dat er iets fout/mis is.

‘Het andere wezen’ dat in jou naar boven komt/naar voren treedt = mannelijk dominant, de natuur van de mind/ het ego.
Ik stel voor dat je onderzoekt wat er verborgen ligt achter het superieure/mannelijk-dominante ego – daarmee bedoel ik; wat probeer je te vervangen in jezelf dat jij ziet als zwak – door het aannemen van een mannelijk-dominante expressie.
Kijk naar zelf-kracht, zelf-vertrouwen, zacht doch direct, stabiliteit, één en gelijk staan in plaats van superieur te willen zijn om een moment met anderen te kunnen controleren.

Relaties – gewoonlijk in relaties vervult de man de ‘mannenrol’ in de vrouw – wanneer een vrouw niet in een relatie is, ervaart ze dat ze dat ‘gat’/die ‘leegte’ in zichzelf moet vullen en dus wordt ze een ‘mannelijke expressie’ en onderdrukt zichzelf – want het geloof bestaat dat een vrouw een man nodig heeft om te overleven, en als de man er niet is, transformeert de vrouw in een man om te overleven.

Slangen = representeren de constructie als wat we bestaan hebben als de mind, die ontworpen is door ‘serpenten’ (‘serpents’) – daarom wordt zelf als de mind afgebeeld als slangen.
Het ‘kwaad’ = representeert de natuur van welf – als wat zelf bestaat, als de mind dat zelf geworden is.
Dus – in het gedeelte waar het ‘kwaad’ eruit komt – dit is het punt van ‘jezelf zien’/’jezelf onder ogen komen’ als wat zelf geworden is – als het ontwerp/de constructie/manifestatie van de mind zelf en de natuur dat zelf geworden is als de mind.

Je loopt je proces – de hulpmiddelen, die jouw self-purificatie proces zijn. Dan, hierin ‘zie je jezelf’/’kom je jezelf onder ogen’ – eerst begin je te zien hoe de mind te werk gaat (de slangen in je droom) – dan ‘ga je dieper in jezelf’ bij wijze van spreken – waarin je je begint te realiseren wat je als de mind gewoorden bent (kwaad/evil) – evil, hoe we bestaan, omdat we achterstevoren leven in het verleden, van het verleden – in plaats van hier te leven – direct sturend één en gelijk in het moment.
Van daaruit – eens de natuur van zelf als de mind is gezuiverd (het zwarte kwaad is eruit) – corrigeer jij jezelf in levende actie en transformeer/verander je jezelf om één en gelijk te leven hier.

Een punt om in beschouwing te nemen met betrekking tot interpretatie:
Relateer wat je ziet in een droom niet tot kennis of wat het als gedefinieerd is in deze wereld. Als een punt van interpretatie bestaan in jezelf ten aanzien van wat werd gezien in/van een droom gerelateerd tot de wereld – dat punt van interpretatie is onvoorwaardelijk te vergeven – om de interpretatie via kennis van de mind los te laten – om den direct te kunnen zien.
Realiseer je dat wat gepresenteerd is in de droom – bestaat in zelf en zelf alleen – het heeft niets te maken met wat het representeert in de wereld als de maatschappij als kennis van de mind.
Dus, bijvoorbeeld, met het punt van de ‘Reptilian Goddess’ – het is aangeraden onvoorwaardelijk zelf-vergeving toe te passen – terwijl je observeert waarom je belang of waarde wilde plaatsen in die presentatie in je droom.

Dus – ‘Reptilian Goddess’ – linkt in met het ego/mind punt – wat eerder besproken werd. Reptilian representeert het mannelijk-dominante en de goddess de vrouwelijke onderdrukking – het is gewoon een woord/woorden die de prent-representatie beschrijven van tot wat je jezelf ontworpen hebt – waarbij je jouw expressie met een mannelijk/dominant ego-houding vervangen hebt in de perceptie dat je dan ‘sterker en in controle’ bent over jezelf en jouw realiteit.

Sunette

Jorn

Re: Mijn "droom"

Berichtdoor Jorn » 31 Mar 2009, 01:50

bedankt hiervoor!

Martijn

Berichtdoor Martijn » 18 Apr 2009, 01:43

herken je dat als wie je nu bent? Mannelijk dominant als vervangde expressie?
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Valerie

Berichtdoor Valerie » 18 Apr 2009, 23:57

Martijn schreef:herken je dat als wie je nu bent? Mannelijk dominant als vervangde expressie?

Haai Martijn,

Ik "herkende" dat zeker in mezelf, dat wat Sunette verwoorde in haar perspectief.
Dat "was" wie ik geworden "was" "mannelijk/dominant als vervangende expressie"=ego/mind/systeem" in mezelf.
Moet zeggen, toen ik de perspectief voor het eerst doorlas, de "punten" die ik onvoorwaardelijk moest vergeven in mezelf niet gelijk begreep, ik zag het niet gelijk.
Ik moest het eerst even laten bezinken. Heb het toen weer op momenten meerdere malen weer doorgelezen en in me opgenomen. En de laatste tijd merkte ik op aan mezelf, dat ik me anders bewust aan het worden was van mezelf. Dat ik als mezelf meer in mezelf ben gaan staan en daarin vervolgens ook opstond voor mezelf in de so called "relationship" die ik had. Inmiddels is hier een einde aan gekomen.

Ik begon steeds meer in te zien, dat ik op een punt in een leugen leefde met mezelf en de ander als mezelf. Daarmee kwam de moment van realisatie ook direct en hierin stopte ik mezelf en kwam mezelf ook onder ogen! Ik had namelijk de neiging de sitautie te laten voor wat het was en hierin van alles toe te staan in mezelf, mezelf voor de gek houden, mezelf te kwetsen, niet naar mezelf willen luisteren en daarmee ook niet willen luisteren naar de ander als mezelf, terwijl ik daarentegen ook wist, dat ik niet eerlijk was tegen mezelf en de ander als mezelf en ben toen in mezelf gaan staan daarmee kwam ik mezelf onder ogen. De situatie dwong me letterlijk om mezelf onder ogen te komen. Onvermijdelijk. Al wil je er niks tegen doen tot op het laatst zelfs wilde ik nog de situatie onder controle houden door het gewoon te laten voor wat het is, de "illussie" in mezelf niet willen opgeven...en het maakt niet uit, dat je de situatie zo laat het zal je hoe dan ook toch dwingen om je "zelf" te realiseren op een punt. En dat gebeurde er toen ook.
Een heel andere ervaring t.o.v. vorige relaties die ik heb gehad want voorheen was het nooit zo, dat ik eerlijk voor mezelf hierin opstond, niet bewust in ieder geval in het moment zelf, waardoor ik keer op keer weer dezelfde "illusies" bleef creëren, en dat om steeds voor mezelf weg te blijven lopen, om mezelf niet onder ogen te hoeven komen hierin, abuse/leugens within myself in stand houdend als het ware.

En dit keer in het moment zelf, stopte ik mezelf helemaal bewust "hier"!
Voor het eerst ben ik toen ook daadwerkelijk helemaal bewust van mezelf achter mijn laptop gaan zitten op 2e paasavond toen mijn ex-partner de deur uit liep, hadden we er een punt achter gezet, vervolgens bewust in dat moment ben ik vergeving gaan toepassen op mezelf en de ander als mezelf. Heb in voorgaande "relaties/situaties" nooit zo bewust en specifiek vergeving toegepast in het moment zelf voor mezelf.
De realisatie die vervolgens kwam zag ik heel direct en duidelijk terwijl ik aan het typen was, "de gevoelens/emoties en alles wat ermee gepaard ging", was ik als het ware van mezelf aan het afschrijven "hier". Zag gelijk wat ik al heel lang, eigenlijk jaren lang tot nu toe aan het onderdrukken was in mezelf en in mezelf had toegestaan, accepteren te gebeuren en te worden in mezelf, anderen als mezelf en door helemaal bewust in dat moment te gaan in mezelf en vergeving toe te passen, kwam ik mezelf onder ogen hierin en kon ik de "ilussies" in het moment direct loslaten. En dat wat was, was/is niet meer.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 13 Feb 2010, 12:25

shit, dat lees ik nu pas! wonderschoon, Valerie, dank je!
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Terug naar “Onderzoek van Dromen”