wat is werkelijkheid

je ervaringen met drugs
Martijn

wat is werkelijkheid

Berichtdoor Martijn » 11 Apr 2009, 02:21

Hoi,

Met name door het gebruik van LSD kwam ik erachter dat wat ik als vaststaande, onomstotelijke werkelijkheid gewend was te ervaren dat helemaal niet was! Eerst al een beetje door hasj, een andere ervaring van tijd bijvoorbeeld.
Met LSD ervoer ik vervorming van de ruimte en van materie. Dus het perspectief in een kamer kon veranderen waardoor dingen verder weg leken of juist dichter bij. Ik zag gordijnen golven die normaal gesproken stilhingen.
Ook zag ik dingen in de physieke werkelijkheid die er normaal gesproken niet zijn, zoals uit een muur zag ik een angstaanjagend gezicht komen.
Voor mij was het een vervolg op een onderzoek naar parapsychologie, zoals dat heette. Waarin ik met een groepje probeerde het toeval te beïnvloeden. Ik bouwde een machientje dat dobbelstenen uitrolde. Dan probeerden we vaker dan normaal de 4 te laten verschijnen bijvoorbeeld. Dat soort dingen lukte wel.
Maar drugs was ingrijpender. Na een periode LSD, Dacht ik, dit moet ook zonder kunnen. Ik ontmoette toen iemand die magie beoefende en dat ben ik toen gaan leren. Daardoor werd het me duidelijk dat de uiterlijke wereld verschijnt door de krachten die erachter werken. We kenden toen de mind-krachten, etherische en astrale krachten. Daarmee kon je de werkelijkheid naar je hand zetten.
Ik kon de aanblik van een voorwerp veranderen. Of een sfeer veranderen. Of een gebeurtenis oproepen. Niks bijzonders eigenlijk, meer van hetzelfde wat iedereen doet, alleen wat bewuster.

Verder heb ik een hele tijd drugs, weed/hasj gebruikt omdat ik alles wilde vergeten wat ik in mijn schooltijd geleerd had. Dat lukte niet. Ik werd wel paranoia in die zin dat ik alles wat ik zei of deed nog eens naging of 't wel normaal overkwam!?!! lol
Ik wilde zo vaag mogelijk blijven want ik had gemerkt dat zodra je je profileerde als persoon dan begon iedereen wat van je te vinden. daar moest ik niks van hebben. Stoned blijven dus.
Later heb ik een twee-drie dagen per week weed gerookt omdat ik anders steeds benauwder werd in m'n gevoel. Dat klopte ook wel, want toen ik op aanraden van een goede vriendin gestopt was kwam er na een half jaartje een verschrikkelijk jeugdtrauma naar boven. Dat had ik weggestopt maar hield wel en deel van m'n innerlijk bezet. De weed gaf me dan steeds wat adem ruimte. Waaruit je zou kunnen concluderen dat het hielp om mij af te leiden van dat waar ik naar moest kijken.

Verder heb ik allerlei drugs geprobeerd, als jonge onderzoeker, lol.
Coke, gaf me een soort mega gevoel, de persoon voelt zich uitvergroot.
Opium gaf de wereld een aanblik alsof ik in een droom rondliep.
Paddo'sg de werkelijkheid een magisch realisme. De werkelijkheid als schiderijen.
Heroïne was een rose wolk.
Tri, een chemisch oplosmiddel, gaf popart achtige vervorming van wat ik zag.
Alcohol, aangeschoten OK, vervelend vond ik als m'n spraak niet goed meer te gebruiken was. Ik heb onderzocht of ik alcoholist wou worden door drie dagen achtereen aangeschoten te blijven. Ik voeld de verslaving komen maar ik hield niet van het weemoedige, melancholieke gevoel.
Tabak, ik vond het heel leuk om te roken. Een nadeel vond ik dat het mijn emoties onderdrukte, zo beleefde ik het. Ook dat het een onrust in me bracht. Ik ervoer het later als een vadervervanging, de verslaving, de vader die zegt: nu mag je er weer een opsteken. Ik hoef het zelf niet te beslissen, de verslaving beslist het voor mij, net als een vader.
O ja, eenmaal een pepmiddel geprobeerd. Niks voor mij. Kunstmatig druk vanbinnen.
Koffie, Lekker maar een lastige drug-druk. Een druk-drug, lol. Ik heb de neiging met caffeïne om druk in mezelf op te bouwen waarmee ik de adem onderdruk. Opletten, gaat niet altijd goed.

Tot zover.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

IngridBloemheuvel
DIP: Ja

Re: wat is werkelijkheid

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 11 Apr 2009, 11:06

Cool verslag, Martijn. Zelf heb ik behalve met wat hasj en weed in mijn pubertijd, niet geexperimenteerd met drugs (hahaha ja wel: sigaretten/koffie-cola/kalmeringsmiddelen). En met de hasj ben ik al snel gestopt omdat ik allerlei angstaanjagende dingen begon te zien. Maar ook grappige veranderingen, zoals dat de barkruk waarop ik zat vloeibare poten kreeg en begon te dansen:)

Later in mijn leven ben ik de Avatartraining gaan doen - daar heb ik ervaren, door het 'deleten' van overtuigingen, hoe je je eigen realiteit vormgeeft. Mijn tijdsbesef veranderde daar ook door lol - ik herinner me dat ik toen ook op Flamencodans zat en na een intensieve Avatartraining probeerde de maten aan te houden die iedereen aanhield - lol voor mij ging alles langzamer (of sneller) en dus was ik steeds 'uit de maat' - hoogst irritant voor de anderen, en ik kreeg er de slappe lach van.

Met behulp van die Avatartraining heb ik toen mijn eerste (en enige) periode van 'mindlessness' ervaren.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

Martijn

Berichtdoor Martijn » 15 Apr 2009, 14:29

Interessant, hoe komt het dat je mindloze toestand zich niet heeft voortgezet?

IngridBloemheuvel

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 18 Apr 2009, 19:09

Tsja, zelfonoprechtheid toch - ik werd onverwacht zwanger en mede door de hormonen (ik kon op de één of andere manier mijn denkvermogen als tool niet meer voldoende kon gebruiken, maar raakte overspoeld door gevoelens en emoties) kwam er diepe, oude shit omhoog waar ik niet mee overweg kon.
Ik kan het me niet goed herinneren, het punt waarop ik me 'mee liet sleuren' weer - in ieder geval raakte ik weer verstrikt in zelfonoprechtheid.

Bernard heeft eens een stuk geschreven over de stadia: De stadia van Zelfgeboorte
http://desteni.net/index.php/diverse-onderwerpen/285-de-stadia-van-zelfgeboorte.html

Ik ben dus flink onderuit gegaan door het onverwachte en reageerde ipv 'niet te bewegen', ipv te zien dat de automatische beweging naar buiten toe (zoals ik dat toen noemde en ervaarde) gebeurde en die te stoppen.
Laatst gewijzigd door IngridBloemheuvel op 23 Apr 2009, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Op Weg naar Leven

Martijn

Berichtdoor Martijn » 22 Apr 2009, 17:23

je had nog wat op te ruimen, zou ik zeggen. Bedankt ook voor de link.

Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben drugs te hebben gebruikt om mijn bewustzijn te veranderen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en geaccepteerd te hebben te geloven dat het veranderen van mijn bewustzijn de oplossing was die ik zocht in plaats van mij te realiseren dat de oplossing niet in bewustzijn ligt.
Ik wilde geen genoegen nemen met de werkelijkheid zoals die mij geleerd was en die ik nu ervoer. Ik wilde mij er nier bij neerleggen. Ik wilde een uitweg vinden.
Door de desteni info weet ik nu dat deze werkelijkheid zich zo manifesteerd door wie we hebben geaccepteerd en toegestaan hebben te worden en te zijn als identiteit. Het geheel, wat we eigenlijk zijn, uit het oog verloren en werkend aan persoonlijke voldoening.

IngridBloemheuvel

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 08 Dec 2009, 13:03

:lol: ja, da's waar
Op Weg naar Leven

Terug naar “Onderzoek van Drugs”