hier zijn

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

hier zijn

Bericht door Martijn »

hoi,
we zijn opgevoed met plaatjes. Als kind krijg je een plaatjesboek en moeder zegt: dit is een huis, bv. Het ìs echter een plaatje van een huis.
Zo gaat het met waarnemen ook. Je ziet driedimensionale plaatjes. Dat is echter wat de mind presenteert. waarnemen is beelden maken/reproduceren, een vorm van denken.
Als ik daar genoegen mee neem ben ik niet in de fysieke werkelijkheid hier zogezegd, maar in de mind, in gedachte beelden.
Werkelijk in 3D, hier zijn, houdt in dat ik de plaatjes weliswaar zie, maar dat ik mijn focus heb in ademend hier zijn. Stil van binnen. Dan blijkt dat alles hier is, het huis is aanwezig als zichzelf, als een wezen dat zich aan mij meedeelt. En zo alles.
In en als de mind zijnde is het mogelijk dat een mens een dier (of een mens!) ervaart als een bewegend en geluid makend ding, waar je mee kan doen wat je wilt. Omdat er geen communicatie met het wezen is, net zo als dat die mens niet zijn eigen wezen in en als de adem is, in het omgaan met het dier.

Zo kan iemand bv. denken dat ie kunstmatige inseminator is, om maar wat te noemen. (schat ik heb een baan! Oh mooi, wat is het? .... ,lol) En dan gaat hij dat ook doen, kunstmatige inseminatie.
Zo komen uit het denken ontelbare activiteiten voort. Die los staan van wat werkelijk hier is, van wie werkelijk hier zijn want alles is iemand. Van de zon en de maan tot aan de zandkorrel aan toe is alles waar wij klakkeloos mee omgaan is in werkelijkheid een aanwezigzijnde iemand.

Als je stil wordt en in en als de adem hier bent, dan communiceer je met wat om je heen is. Je bent echt hier, niet in gedachten.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Valerie
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2009, 01:19
Locatie: aarde
Contacteer:

Re: hier zijn

Bericht door Valerie »

Bedankt voor de uitleg Martijn :)
Plaats reactie

Terug naar “Punten om te overdenken”