ik en mijn lichaam

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

ik en mijn lichaam

Bericht door Martijn »

Luisterend naar de taal valt me op wat een onduidelijkheid er bestaat over de persoon en zijn lichaam.
Een persoon heeft geen geslacht. Een persoon in een vrouwelijk lichaam kan zich mannelijker gedragen dan menig persoon in een mans lichaam. En vice versa.
Ook kun je meemaken dat als je vraagt: hoe gaat het, dat de persoon zegt: goed, maar dat het lichaam ondertussen een maagzweer ontwikkelt.

Je kunt je afvragen of je, als je op een stoel zit, inderdaad op een stoel zit of dat je lichaam weliswaar op die stoel zit, maar dat jij op hetzelfde moment in gedachten bent.

Loop je buiten, loop je werkelijk buiten?

Mooie toets voor eenheid en gelijkheid. Ben ik een met en gelijk aan mijn lichaam?

Of je doet iets en in gedachten zijnde dacht je dat het zo en zo wel kon maar als je lichaam het dan gaat doen, bezeer je je of je stoot met iets.

Een met en gelijk aan je lichaam ben je hier, in 3D.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn lichaam is iemand, er is een desteni videointerview met het lichaam. Ik ben zelf dus niet een lichamelijk wezen. Het wezen van mijn lichaam is uitgedrukt in de fysieke wereld aanwezig. Ik kan een met en gelijk aan mijn lichaam hier zijn, ik kan ook een met en gelijk aan een ander voorwerp in 3D hier zijn.

Ik als gedachtenbewustzijnssysteem ben de parasiet op het lichaam, terwijl ik als levensessentie de leven gever ben aan het lichaam. Een wonderlijk samenspel.

Als ik dus besta als onwillekeurige gedachten, gevoelens, emoties, hetzij bewust, onderbewust, danwel onbewust, dan put ik het lichaam uit.
De verwoestende werking van alsmaar weggestopte emoties is voor velen al bekend. Het almaar aandacht schenken aan de beelden die de mind ons presenteert als buitenwereld, moet ook wel uitputtend werken.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Punten om te overdenken”