robot zijn

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

robot zijn

Bericht door Martijn »

hierbij een link naar een illustratief filmpje. Daarin zie je een stukje mime/dans van twee mannen. Ze hebben het ingestudeerd. Geprogrammeerd. En nu laten ze het programma afspelen.
Ze hebben zich ondergeschikt gemaakt aan het programma.
http://www.youtube.com/watch?v=TlNwIboh ... re=related

Wij zijn zoals zij: van A tot Z geprogrammeerd. Ga maar na: Je komt op het idee om naar buiten te gaan en boodschappen te doen. En je laat nu de programma's: "naar buiten gaan" en "boodschappen doen" actief worden.
Je denkt dat JIJ naar buiten gaat en boodschappen gaat doen. In werkelijkheid laat je je meevoeren door de in het verleden ingestudeerde programma's.
Onderweg kom je iemand tegen en het programma: "een praatje maken" wordt actief. Het programma: "normaal gedrag in de openbare ruimte" voert je door de straten naar de winkel.
En zo eindig je met de programma"s: "thuiskomen" en "boodschappen opruimen".

Jij kwam er helemaal niet in voor, de programma's deden het. Jij leverde slechts de energie om de programma's te laten draaien. En zo is iedereen bezig zijn voorgeprogrammeerde zijn zich uit te laten leven.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Re: robot zijn

Bericht door Martijn »

Mijn zelf hier in 3D, onzichtbaar voor het oog, aanwezig als de levensessentie in alles. Hoe weinig kan ik doen. Deze werkelijkheid is dichtgetimmerd met structuur, vorm, systemen, constructies, wetmatigheden, regels, procedures. Toch heeft mijn Zelf de regie: eerst moet alles op de schop. Is bezig. Economie breekt af, pandemie in de maak, Stel je voor hoe bevolkingen reageren als banken het geld niet kunnen leveren: anarchie, plunderingen. Stel je voor als door een virus ofzo, mensen op allerlei essentiele posten uitvallen, talloze onderdelen van het maatschappelijk "leven" vallen stil.

De goeie mensen sterven het eerst, schreef Bernard. De geweldadigen zullen te keer gaan om te krijgen wat ze nodig menen te hebben...

Het zijn systemen die elkaar te lijf gaan, sterven is assisterend: het gedachtenbewustzijnsysteem houd op.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Hoe Progammeer je een Robot naar Zelfeerlijkheid”