waarom een persoonlijkheid

Martijn

waarom een persoonlijkheid

Berichtdoor Martijn » 13 Sep 2009, 22:34

ik kwam erachter waarom ik mij verkleind heb tot een persoonlijkheid: om mij af te schermen van het besefg en de daaraan gekoppelde verantwoordelijkheid, dat ik in alles wat bestaat aanwezig ben als de levens essentie.
Er deugt zo enorm veel niet in deze werkelijkheid, en het idee dat ik daarvor verantwoordelijk ben is onverdraaglijk overweldigend. Denk/voel ik.
Dus ik vlucht in mijn persoonlijke bel, waarin ik alleen bezig ben met mijn persoonlijke leven. Dit is niet wat ik ben.
Ik ben de levensessentie die in alles is. Dat is gelijk mijn redding omdat het iets anders is dan de gecreëerde werkelijkheid zelf. Die blijkt in dat verband niet van Leven te zijn, maar van bewustzijn.

Daarom kan ik alles wat ik vind van en voel over en denk van wat dan ook in deze werkelijkheid mezelf vergeven. Zodat ik volkomen stil door deze wereld kan gaan.
Wel wil ik dat iedereen zich realiseert als Levensessentie. Daarvoor is het nodig dat iedereen in de gelegenheid is om het proces door te maken. Dat betekent dat iedereen verzekerd moet zijn van z'n eerste levensbehoeften. Dat is heel goed mogelijk als we een economisch systeem introduceren waarin iedereen een basisinkomen ontvangt.

Als ook de laatste zich realiseert als Levensessentie, dan kunnen we met z'n allen als één en gelijk Leven uitdrukken i.p.v. bewustzijn.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Martijn

Re: waarom een persoonlijkheid

Berichtdoor Martijn » 14 Sep 2009, 00:53

ondertussen ben ik als Levensessentie degene die deze gecreëerde werkelijkheid kracht geeft, door mijn participatie in gedachten, gevoelens en emoties, en de afgeleiden daarvan.
Ademend zijn is de oplossing, i.p.v. denkend en/of emotioneel zijn. Dat vraagt training , oplettendheid, zelfdiscipline.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

Terug naar “Hoe Progammeer je een Robot naar Zelfeerlijkheid”