2 demonen en nog twee

Martijn

2 demonen en nog twee

Berichtdoor Martijn » 11 Feb 2010, 03:47

hoi,
rond mijn ogen merkte ik al een hele tijd dat ik een beweging maak waarbij ik de wallen onder m'n ogen naar voren duw. B.v. als teken van vriendelijkheid, of sympathie. Nu werd het me duidelijk dat daar een demon actief is die positief, bevestigend is, toemaar, zegt ie, ga je gang, er is overvloed.
Stel je voor: dikke buik, half onderuit gezakt, bol gezicht en dan van die ogen. Decadentie, zoiets.

Daar tegenover ontdekte ik een demon aan de boven zijde van de ogen. De "holle blik" manifesterend. Hongerig, tekortkomend, verslaafde die een shot nodig heeft. Zoekt waar kan ik mijn shot krijgen. Maar ook: aandacht, ik heb een niet te stillen honger naar aandacht, bewondering, bevestiging.

Zie je de ene heeft overvloed, de ander tekort.

In de samenleving vind je deze polariteit ook: de rijken waar het niet op kan tegenover de uitgemergelden. Of ook van die gezelschappen waar iedereen warm en sympathiek tegen elkaar is, tegenover inderdaad de junk afdeling waar ieder een chronisch tekort heeft aan dat.

Ze zijn soms heel subtiel aanwezig als in een fractie van een seconden ik een duwtje voel dat aan de wallen onder m'n ogen gegeven wordt. Of een licht trekje boven m'n ogen naar iemand om aandacht/bevestiging.

Zonet ontdek ik er nog twee:
de "forceer" demon en de "doorschiet" demon. De laatste wil al wat de andere demonen willen bereiken nog eens verder voeren en daarin doorschieten. Ik zie deze ook in mijn moeder trouwens.
De eerste wil iets voor elkaar krijgen door de boel te forceren.

Ik vergeef: mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de forceer-demon te manifesteren en te bewaren in mezelf als mezelf.
Ademen...
Ik vergeef: mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de doorschiet-demon in mezelf en als mezelf gemanifesteerd en bewaard te hebben.
ademen..... voelen in m'n lichaam of ie echt los gelaten is.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de decadentie-demon in mezelf en als mezelf gemanifesteerd en bewaard te hebben.
Deze is sterk verweven met m'n identiteit, ben ik niet zomaar kwijt, beter naar kijken...
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de "holle ogen"-demon te hebben gemanifesteerd en bewaard in mezelf als mezelf.

Ah ik zie dat ik met de decadentie demon de mensen toesta zelf-onoprechtheid uit te leven, en daar mijngoedkeuring aan hecht en het vergoeilijk. Ik geef daar steeds energie aan. Ik geloof dat er zonder deze alleen maar een strengen zure persoon overblijft van wie niks mag en alles al heel gauw te ver gaat.
Het gaat niet om grenzen en het gaat niet om het loslaten ervan. Het heeft meer weg van "vrije wil". Toemaar doemaar bekommer je niet om de consequenties. Het kan dus doe het. Wat je maar wilt!

en nu naar bed...
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com

IngridBloemheuvel
DIP: Ja

Re: 2 demonen en nog twee

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 11 Feb 2010, 10:54

Ik betrapte me gisteravond op een glimlach rond mijn mond die nergens opsloeg... ik was alleen aan het tv-consumeren, misschien was er iets grappigs geweest, een tijd daarvoor. Beetje vreemde gewaarwording - alsof ik vergeten was mijn gezicht weer glad te strijken na de mop :mrgreen:

Geen idee wat er speelde, ik had geen speciale gedachten of zoiets. Zal mezelf eens goed in de gaten houden tijdens. Ik herinner me nu ook dat dit deze week precies zo al eens eerder gebeurde.
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

IngridBloemheuvel
DIP: Ja

Berichtdoor IngridBloemheuvel » 11 Feb 2010, 10:56

lol of zou het ouderdom zijn, net zoals de kreukels 'smorgens die niet zo snel meer wegtrekken :mrgreen:
Ik ben geen Wie, ik ben Hier
Op Weg naar Leven

Ann

Berichtdoor Ann » 11 Feb 2010, 14:55

lol :P

ja ik heb altijd blauw onder mijn ogen, dus meer het "drugsdealer" look . :D
Heb ik al van toen ik klein ben en mijn moeder zei dat het kwam omdat mijn huid daar gewoon heel dun is, wat zo kan zijn omdat ik het echt altijd heb en het nooit overgaat.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 11 Feb 2010, 19:23

met make up kunt ge da heel goe wegwerken Ann. grapje.

iets lager in m'n gezicht vind ik een demon die weer een reactie is op die decadentie demon; omdat ik de angst heb dat het uit de hand loopt en dat het teveel gaat opvallen, heb ik langs m'n jukbenen omlaag een demon die doodsheid teweeg brengt als antwoord op de decadentie. Om de decadentie te niet te doen. Wat er gebeurt is dat ik er holte ontsteking door krijg, waar ik een jaar of 7 geleden idd bijna aan dood was gegaan.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 12 Feb 2010, 13:03

volgende alweer vandaag:
ik voelde weer mijn ogen toeknijpen dus ik gelijk alert maar nee het was niet de zogenaamd vriendelijke decadentie demon. Deze nieuwe knijpt de ogen samen en tuit de mond als om lucht naar binnen te zuigen want er dient zich een gelegenheid aan om lust te beleven! De ogen worden samengeknepen om niets anders meer te zien dan, totaal te focussen op de aanstaande lustbeleving!
Heel gek, deze voelt vrouwelijk.
Enfin vergeven, en nu opletten of ik dit waar maak in voorkomende situaties. Die vorige decadentie demon vroeg/vraagt nog heel wat oplettendheid om de gecorrigeerde toepassing te leven.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 12 Feb 2010, 23:39

nog weer een: de susdemon. Deze wil alle gerechtvaardigde verontwaardiging en woede sussen.
Met gerechtvaardigd bedoel ik dat het uit Zelf komt dat opstaat om zelf-onoprechtheid niet te tolereren.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 13 Feb 2010, 11:45

'lo

onder mijn ogen vond ik de "verontschudigingsdemon". Ik als deze demon verontschuldig mij constant voor mijn zijn in en als gedachten.
Aan de bovenkant van m'n ogen manifesteer ik de demon die de hele tijd uitzend: er is niets aan de hand hoor, alles gaat goed.
Uit mijn ogen straal ik als demon uit: heb medelijden met mij, want ik ben aan het verdwijnen.

Ik vergeef: mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf te manifesteren als de demon die verontschuldiging uitstraalt voor mijn zijn in en als gedachten.

Ik vergeef: mezelf toegestaan en aan vaard te hebben mijzelf te manifesteren als de demon die uitstraalt: er is niets aan de hand hoor, alles gaat goed.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij te manifesteren al de demon die uit mijn ogen straalt: heb medelijden met mijn want ik ban aan het verdwijnen.

Verder kwam ik erachter dat ik een enorme woede in mijn gezicht manifesteer, een onderhuidse woede, die ik verborgen hou, waar mijn gezichtsholte ontsteking door aangewakkerd wordt. Deze woede gaat erover dat ik niet opsta uit mijn lamlendige overgave aan het zijn in en als gedachten.

Zoals gisteren, toen ik vanaf de ochtend , toen ik een mailtje kreeg, tot laat in de avond niet goed de adem kon toepassen, en er uiteindelijk achter kwam dat ik n.a.v. dat mailtje de hele dag op één gedachte gevaren had. "s Avonds voelde ik de ontsteking in mijn holtes erg, en zo kwam ik erachter hoe dat zat.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben met een verborgen woede rond te lopen i.p.v. op te staan in mezelf, Zelf-verantwoordelijk mijn zijn in en als gedachten te stoppen.

Ik vergeef: mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verborgen woede over mijn zijn in en als gedachten te projecteren op mijn gezicht, onderhuids.

Ik vergeef: mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de polariteit: verborgen genoegen van het zijnin en als gedachten tegenover verborgen woede over het zijn in en als gedachten.

Martijn

Berichtdoor Martijn » 15 Feb 2010, 01:02

weer twee,

griezelig, brrr, ik voelde een demon in me toenemen. De gedachte kwam op: ik wil iemand pijn doen.
dus ik zei:
ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in mezelf als mezelf de demon: "ik wil iemand pijn doen" in mezelf gemanifesteerd te hebben.
Hiermee was het nog niet over, en een tweede nam toe in mezelf en de gedachte kwam op: ik wil iets kapot maken. dus
ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de demon: "ik wil iets kapot maken" in mezelf als mezelf gemanifesteerd te hebben.
Ik kan me die twee wel herinneren uit m'n verleden...

Martijn

Berichtdoor Martijn » 17 Feb 2010, 10:39

'Lo,

eergisteren had ik een hele reeks zelfvergevingen t pakken over mijn zijn als "zeer intelligente persoon". Ik schreef ze op een engelse site, dus voor wie engels kan copiëer ik dat hier, daaronder vertel ik het vervolg in het Nederlands.

just now I find points around my eyes, I created them at school to look smart, to give the impression that I am on to something, that I have magnificent thoughts in store, that I am busy investigating a important thought, that I am eager to hear information etc etc
I had to find thse points cause a nasty headache around my forehead and eyes forced me to.

I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to give the impression that I am a person with very interesting thoughts.
I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to give the impression that I am focussed on a fascinating thought.

I forgive myself that I´ve accpeted and allowed myself to give the impression that I have loads of fascinating thoughts just outside the corners of my eyes.
I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to shape my foreheadin a way that suggests that I am someone who usually thinks very deep.
I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to give the impression that I am pondering very interesting thoughts.

I forgive myself that I´ve accpeted and allowed myself to give the impression that I when writing something down I must hurry to put down in words the very important thoughts I have.
I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to give the impression that my thoughts are so highly intelligent that it is a very delicate procedure to put them into words.

I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to give the impression that I am extraordinairy qualified to handle the most precious thoughts one can think of.
I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to give the impression that I belong to a small highly educated group of people who keep the ultimate precious thoughts one can think of in mind.

I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to give the impression that my thoughts are of a universal quality, that they include all of existence and that they contain all of the wisdom that can be found by man.

I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to give the impression that no thought can be found that doesn´t fit in my frame of thoughts.

I forgive myself that I´ve accepted and allowed myself to be focussed continuesly on all sources of information out of fear that there may be something that doesn´t fit in my frame of thoughts, which would prove a flaw in my excellent state of intelligence.
I forgive myself that I havent allowed myself to forgive myself for all of these pretences of intelligence.

cheers

Martijn.

De dag erna, had ik het gevoel dat de grond onder m'n voeten was weggeslagan en dat het slecht met me ging. Ik paste spiercommunicatie toe en "nederigheid" kwam eruit. Ik was duidelijk van mijn zelfgecreëerde voetstuk gevallen! :D

Vanddag krijg ik zicht op een demon die ik rond mijn ogen voel die maakt als ik, dat ik in slaap wil vallen voor de fysieke wereld omdat ik toch verder een moeiteloos bestaan in gedachten kan leiden :!:

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de demon in mezelf als mezelf te hebben gemanifesteerd die "in slaap vallen voor de fysieke wereld" teweeg brengt, "omdat ik verder kan leven als een moeiteloos bestaan in gedachten".

Gelukkig is er tegelijkertijd een ontwikkeling gaande in mijn ademhalen. Ik had de adem al uitgebreid door mijn hele lichaam. Wat ik overigens bij lange na nog niet de hele tijd toepas..., maar ik ontdekte wel dat ik mijn adem kan uitbreiden tot voorbij de grenzen van mijn lichaam! Dus niet in gedachten aan de omgeving, maar in de daadwerkelijke fysieke mgeving. Dan blijkt dat alles in een en dezelfde adem is.
Dat is beter dan mezelf te reduceren tot een bestaan in gedachten!

Terug naar “Hoe Progammeer je een Robot naar Zelfeerlijkheid”