het verleden helen

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

het verleden helen

Bericht door Martijn »

'Lo,
op het engelse desteni forum vond ik beschreven de mogelijkheid om het verleden hierheen te halen in dit moment en er in te stappen en het over te doen, ditmaalzonder in die situatie te verdwijnen in een zelfdefinitie, ik ben stom, ik ben bang, of wat dan ook.
In plaats daarvan adem ik mij door de scene en ik verbind me de hele tijd met de fysieke omgeving in die scene. Wat blijkt: er was niets aan de hand. Het fysieke bleef stabiel als altijden de psychische kant van de scene was een fata morgana, een verbeelding in mijn gedachten en gevoelsleven. Niet echt.
Heel mooi om mee te maken hoe zulke gehavende momenten uit het verleden weer helmaal heel kunnen worden.

Voorbeeld, ik had 's een tijdje een vriendin die was zeer met spiritualiteit bezig, new age. De hele tijd bracht ze dingen t berde uit die richting en dat bracht ze onder mijn aandacht en ik besteedde daar dan aandacht aan. Nu ik dat verleden hier bracht en er weer in stapte, merkte ik dat al die momenten dat ik aandacht besteedde aan het spirituele, ik het contact met de fysieke werkelijkheid onderbrak. Het spirituele bestaat immers aleen in de verbeelding.
Nu ging ik weer in die situatie staan en nu ademde ik mij door al die onderbrekingen heen. Niet dat ik die momente letterlijk zag maar ik zag ze als een serie hiaten, wigvormige gaten.

Ook in die tijd stelde ik me heel onderworpen op. Zij moest alles bepalen. ook dit haalde ik me voor ogen en ademend begon ik de ruimte in te nemen die ik toen aan haar weggegeven had.
Zo was ik daar mee bezig.

Het geeft me veelvoldoening om dit te doen omdat ik tot nu toe de oplossing had van het verleden achter me laten, maar ja, dat lost niks op.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Hoe Progammeer je een Robot naar Zelfeerlijkheid”