Hoe krijgen we onze onschuld terug?

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 980
Lid geworden op: 09 mar 2009, 17:01
Locatie: Valthermond
Contacteer:

Hoe krijgen we onze onschuld terug?

Bericht door Martijn »

Misbruik en bedrog vormen een onderdeel van ons bestaan. Is dat normaal? Nee natuurlijk! Of toch wel? Al heel jong leren we onze zin te krijgen door manipulatie. We merken dat onze ouders automatisch reageren op uitdrukkingen van onszelf, en zo kunnen we b.v. aandacht krijgen door pijn voor te wenden of verdriet of ziekte. We vinden uit dat onze ouders niet op de hoogte zijn van onze geheime gedachtes, dat we we informatie kunnen achterhouden (halve waarheden vertellen), dat we kunnen liegen. We beseffen dat we sommige dingen beter in het geheim kunnen doen om straf en commentaar te ontlopen. We merken dat we jaloezie voelen naar een ander kind, zus of broer. Enzovoorts.

Kortom al heel jong is het gedaan met onze kinderlijke onschuld. En zijn we bezig misbruik en bedrog toe te passen in die mate dat we zelfs onszelf niet meer kunnen vertrouwen: we maken niet waar wat we met onszelf afspreken, over sommige dingen die we vinden houden we onze mond uit angst om niet geaccepteerd te worden, we gaan geloven in dingen die er niet zijn omdat we er zelf niet meer uitkomen, zoals bijvoorbeeld een mens die een ander wat aangedaan heeft en niet ziet dat het voortkomt uit de opeengestapelde momenten van haat en irritatie en afkeuring die hij in zichzelf heeft toegestaan en die gaandeweg een kracht zijn geworden, zo groot dat het hem in een moment totaal heeft overmand en hij de ander wat aangedaan heeft en nu beweert: de duivel zat erachter.

Of we zeggen ‘het is God’s wil, Hij heeft een plan’ of ‘Jezus’ bloed reinigt ons van onze zonden’ en we drinken zijn bloed (doen de Satanisten dat ook niet: bloed drinken!!?) om ons te verlossen. Vergeving neemt echter de oorzaak van de misdaad niet weg, die ligt in de persoon zelf en die zal zijn misbruik opnieuw plegen omdat zijn natuur niet veranderd is door de vergeving van buiten af.

Zie hier de menselijke natuur. De leiders van de mensheid weten dat heel goed en zij zien de mens als een slecht wezen wat makkelijk te verleiden is om spullen te kopen voor z’n eigen genoegen, voornamelijk bezig z’n eigen bestaan zo lekker en makkelijk mogelijk te maken. In angst om geen geld te hebben geplaatst omdat de mens dan gemakkelijk te manipuleren is.

Hoe kunnen we onze onschuld zo we die ooit gehad hebben herstellen of bewerkstelligen? Hoe kunnen we schoon schip maken in onszelf? Hoe kunnen we de menselijke natuur wijzigen? De oplossing die ik gevonden heb is zelfvergeving.

Stel je bent door en door onschuldig en je doet een ding, je laat een keer je eigen belang voorgaan op het belang van het geheel. Onmiddellijk ben je onschuld kwijt, want je kunt niet grotendeels onschuldig zijn: je bent het of niet. Door jezelf te vergeven dat gedaan te hebben zeg je: ik neem verantwoordelijkheid en ik erken dat het eigenbelang was en ik bevestig dat dat niet is wat ik blijvend, voor altijd zo wil houden. Daarna is het zaak om te zien wat een passende actie zou zijn in dezelfde situatie en deze actie ook al te formuleren om voorbereid te zijn voor de volgende keer zodat ik niet weer in de oude manier verval.
Bezoek mij op Facebook: www.MartijndeGraaf1001.facebook.com
Plaats reactie

Terug naar “Hoe Progammeer je een Robot naar Zelfeerlijkheid”